Gå til innhold

Hvordan komme i kontakt med slike firmaer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om folk som tar på seg jobb for firmaer som går ut på og f.eks legge regninger i konvolutter osv.

Det går ut på at man får tilsendt en haug med f.eks regninger som skal puttes i konvolutter.Da man har gjort det sender man det tilbake til firmaet.Dette er en hjelp for firmaet som slipper og bruke tid på dette.Man tjener også litt på det. Er det noen som har peiling på hva jeg snakker om??Hvilke firmaer som kanskje har en slik ordning osv??

Onsdag1365380628
Skrevet

Dette har jeg også lurt på...har søkt litt rundt på nettet uten resultat. Nå håper jeg noen kloke hoder vet mer..

Gjest snyt og bedrag
Skrevet

Jeg meldte meg på noe sånt en gang, men det var å putte reklame i konvoutter for et amerikansk selskap, men de hadde en nøkkelperson i Norge som videreformidlet kontakt.. Men jeg måtte betale kr 200 i depositum!

Jeg gjorde så - men etter det hørte jeg ikke et knyst! Bare lureri!

Leste om slike ordninger på nettet og mange mener det er bare bedrag, hvorfor skal de leie folk til å putte i konvolutter når det finnes maskiner som kan gjøre den jobben både fortere og billigere? Det blir jo en del forsinkelse pga postgang fram og tilbake også skal man gjøre det på den måten.

Gjest humbug humbug
Skrevet

Fant en utenlandsk side der de spør om sånt er tull eller hva:

http://ask.metafilter.com/60428/Can-you-really-make-money-stuffing-envelopes

Og her er link til en side som har med å fylle konvolutter å gjøre

http://ezinearticles.com/?Make-Money-Stuffing-Envelopes&id=126359

og her er en annen side

http://www.stretcher.com/stories/01/010226h.cfm

Tror det finnes mange sånne firmaer, hvor seriøse de er vet jeg ikke...

men vær skeptisk der man sier man må betale depositum før man får starte.

Google.com og søk etter stuffing envelopes så finner du nok mer.

Vet ikke om det finnes skandinaviske firmaer som også driver med slikt?

Men som sagt så tror jeg at det er mest humbug, hvorfor betale folk for å fylle konvolutter når det finnes maskiner som gjør det raskere og billigere? Og det blir jo ekstra kostnader pga posten først må sendes deg, så må den tilbake til de og så til kundene?

Skrevet

Jeg meldte meg på noe sånt en gang, men det var å putte reklame i konvoutter for et amerikansk selskap, men de hadde en nøkkelperson i Norge som videreformidlet kontakt.. Men jeg måtte betale kr 200 i depositum!

Jeg gjorde så - men etter det hørte jeg ikke et knyst! Bare lureri!

Leste om slike ordninger på nettet og mange mener det er bare bedrag, hvorfor skal de leie folk til å putte i konvolutter når det finnes maskiner som kan gjøre den jobben både fortere og billigere? Det blir jo en del forsinkelse pga postgang fram og tilbake også skal man gjøre det på den måten.

Uff, unnskyld at jeg begynte å le, men 200 kroner i depostitum for å fylle konvolutter for noen andre? He he!

Gjest mandolina
Skrevet

Det finnes maskiner, som gjør denne jobben.

Hilsen

Gjest Mange lettlurte
Skrevet

Uff, unnskyld at jeg begynte å le, men 200 kroner i depostitum for å fylle konvolutter for noen andre? He he!

I tilfelle jeg ikke gadd gjøre jobben likevel da så de ikke tapte penger for det...

men det var sikkert lureri for å lure folk, 200 kroner er småpenger egentlig og ikke så mye for folk å risikere... om de lurer mange nok folk så er 200 kr ikke så lite egentlig, la oss si de klarer å lure 100 personer - da har de tjent 20 000! Genialt ikke sant?

Tror jeg skal starte en svindlerbedrift jeg... mange lettlurte folk der ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...