Gå til innhold

Behandlingtid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor lenge en generell behandlingstid er på medisinsk rehabelitering?

Jeg sendte søknad om forlengelse av rehab i mai. Det ble også sendt legeerklæring og et generelt brev til trygdekontoret. Jeg hadde gått på rehab i ca 10 måneder, da jeg måtte søke om forlengelse.

I følge spesialister og psykolog mener de at jeg burde gå på rehab i minimum 2 år.

Jeg går til behandling på DPS.

Jeg har ringt flere ganger til trygdekontoret. Sendt en ekstra legeerklæring, da de sa de ikke hadde motatt den første.

Psykologen på DPS har også ringt for å høre hvordan saken ligger an. Det svaret psykologen fikk var at saksbehandleren hadde vært på ferie, og hadde en bunke med papirer som h*n skulle gå igjennom.

Psykologen har ringt flere ganger. Det har jeg og gjort. Det eneste svaret jeg får er at det er vanskelig å finne saksbehandleren da de er under omorganisering.. De ringer aldri tilbake selv om jeg har lagt igjen beskjed om de kan ringe meg..

Er dette lov?

Noe jeg kan gjøre?

Jeg har ventet i 4 måneder på et svar.. Ikke rart man blir syk i dette landet..

Gjest mandolina
Skrevet

Du har el gjort det som gjøres kan for å få gang i saken, det eneste du nå kan gjøre er å vente til NAV finner det for godt å behandle saken din.

Eller du kan mase enda mer.

Hilsen

Skrevet

Du har el gjort det som gjøres kan for å få gang i saken, det eneste du nå kan gjøre er å vente til NAV finner det for godt å behandle saken din.

Eller du kan mase enda mer.

Hilsen

Ja, men hvor lang tid er generelt behandlingstiden på en sånn søknad? Da det ble søkt første gangen gikk det utrolig raskt..

Dette er en søknad om forlengelse..

Jeg syns ikke jeg har vært så innmari masete på NAV.. Syns det hadde vært greit å fått et svar.. Ikke ålreit å leve uten inntekt i så mange måneder..

Jobber du i NAV?..

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, men hvor lang tid er generelt behandlingstiden på en sånn søknad? Da det ble søkt første gangen gikk det utrolig raskt..

Jeg syns ikke jeg har vært så innmari masete på NAV.. Syns det hadde vært greit å fått et svar.. Ikke ålreit å leve uten inntekt i så mange måneder..

Jobber du i NAV?..

Nei, jeg jobber ikke i NAV.

Siste gang jeg så et svar fra NAV på søknad om forlengelse av rehabiliteringspenger, så sto det at søknaden ville bli behandlet senest innen 4 måneder. Brevet er fra i sommer.

Hilsen

Skrevet

Jobber du i NAV?..

Husker når jeg gikk på rehabpenger, og saken min var oppe til vurdering hver 6. måned. Da rakk de nesten ikke å behandle saken, før den skulle opp til vurdering igjen. Men jeg fikk utbetaling hver måned uansett.

Mener du virkelig at de har stoppet utbetalingene dine?

Gjest BipolarII...jeg visst
Skrevet

Jobber du i NAV?..

I NAV er det utrolig mye rart. Senest i dag står det i avisa og på teksttv at problemer i etaten særlig er lang saksbehandlingstid, stigende internt sykefravær og mange saker som de har ubehandlet. At de ikke ringer opp som de lover, er noe det virker som mange brukere opplever... Hva sier de til at du står uten noe inntekt selv om du er syk? Det heter seg jo så fint at NAV gir mennesker muligheter og skal sikre økonomisk trygghet for mennesker som blir syke. Du erfarer jo det motsatte! Siden det er snakk om en forlengelse av rehab. burde vel saken være "grei skuring" i og med at du har all dokumentasjon på at du er helsemessig i behov av ytterligere behandling/rehabliltering.

NAV bryter også sine egne behandlingsfrister. For søknad om yrkesrettet attføring, ufør f.eks. opereres det vanligvis med en 3-4 mnds frist. Virker som om det er mer regelen enn unntaket at det tar mange flere måneder enn dette. De hadde før noe som het ventestønad for de som var arbeidsuføre og sykmeldte. Denne ordningen opphørte fra 1.juli i år. Flere som faller i behandlingstiden og dessverre blir bedt om å søke økonomisk sosialhjelp i stedet.

Skrevet

Husker når jeg gikk på rehabpenger, og saken min var oppe til vurdering hver 6. måned. Da rakk de nesten ikke å behandle saken, før den skulle opp til vurdering igjen. Men jeg fikk utbetaling hver måned uansett.

Mener du virkelig at de har stoppet utbetalingene dine?

Ja, de stoppet den plutselig i mars. Har sendt alle papirene flere ganger, da de sier de ikke har fått de..

De svarer meg ikke på tlf, ringer meg ikke tilbake. Ingenting.. Ikke et pip.. Jeg begynner å bli lei, har ikke fått utbet siden februar..

Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg går jo til behandling. Psykologen har ringt og purret flere ganger, men ingenting skjer..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...