Gå til innhold

Om å vaske klærne før bruk

Anbefalte innlegg

Gjest chemical sister
Skrevet

http://www.klikk.no/helse/article312686.ece

Jeg er ikke så nøye på dette, har ikke reagert før.

Eneste et par ganger jeg har kjøpt klær som var veldig mørke, så har jeg plutselig blitt svart på lårene hehe :D

Men skjønner det ikke er helt bra ja.

Jeg er i alle fall nøye med å vaske klærne til babyen min og skylle godt ut såpen, og bruker kun allergivennlige vaskemidler.

Men tenkte litt på - enkelte klær kan ikke vaskes, men må renses - f.eks. finkjoler. Disse blir brukt sjeldent og. MÅ jeg virkelig sende f.eks. finkjolen til rens før jeg bruker den?

Skrevet

Nei, det har jeg aldri tatt hensyn til. Dessuten er klærne finest når de er helt nye.

Gjest bør sikkert gjøre det
Skrevet

Jeg vasker nytt undertøy, sengetøy og håndklær før bruk. Og alt baby- og småbarnstøy som skal inntil huden.

Det har vært mange oppslag om allergiske reaksjoner på nytt tøy, så jeg burde sikkert være flinkere å vaske alt, som skal rett mot huden, før bruk.

Det er sjelden jeg har tøy (helt innerst mot huden) som må renses, det må i tilfelle være en sjelden gang en penkjole som ikke kan vaskes. Men jeg har aldri renset nytt, ubrukt tøy.

Nytt tøy er jo ofte ekstra pent før det er vasket første gang, og ofte handler jeg nytt tøy rett før en spesiell anlednin ghvor jeg skal bruke dette plagget. Så da blir det ikke vasket først.

Skrevet

Jeg vasket babytøyet.

Ellers vasker jeg ingenting om ikke det er synlig skittent...

Skrevet

Jeg vasket babytøyet.

Ellers vasker jeg ingenting om ikke det er synlig skittent...

''Ellers vasker jeg ingenting om ikke det er synlig skittent...''

Ikke jeg heller. Kan fint ha på meg samme trøya i flere uker, så sant jeg ikke har sølt syltetøy eller noe på den!

Skrevet

''Ellers vasker jeg ingenting om ikke det er synlig skittent...''

Ikke jeg heller. Kan fint ha på meg samme trøya i flere uker, så sant jeg ikke har sølt syltetøy eller noe på den!

*knise*

Var ikke akkurat det jeg mente da! He,he!

Skrevet

*knise*

Var ikke akkurat det jeg mente da! He,he!

Nei, du tar dem vel bare på vranga du da! Først underbuksa rett på riktig vei, så rett på feil vei, så feil vei feil vei, og så helt bakvendt. Tid og penger spart!

Skrevet

Nei, du tar dem vel bare på vranga du da! Først underbuksa rett på riktig vei, så rett på feil vei, så feil vei feil vei, og så helt bakvendt. Tid og penger spart!

*LOL*

Ja, det er akkurat slik det gjøres her i huset!!!!

;0)

Skrevet

Nei, jeg vasker ikke nye klær til meg selv. De er jo gjerne aller penest når de er helt nye og ubehandlede.

Jeg vasket babytøyet før bruk da barna var nyfødte.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg var nøye da barna var små.

Nå gjør jeg det sjeldent.

Skrevet

Jeg vasker sengetøy og håndklær før bruk, de føles ubehagelige ellers. Mitt eget tøy vasker jeg aldri før bruk. Til baby har jeg vasket alt opptil ca 10 måneders alder eller så, etter det vasker jeg body og strømpebukse før bruk men ikke gensre og bukser.

Skrevet

Jeg vasker bare sengetøy og håndklær før bruk, samt at da poden var yngre vasket jeg alltid hans klær før bruk. Husker ikke helt når jeg sluttet med det, men det var flere år etter babystadiet;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...