Gå til innhold

Meninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok : )

Og jeg mener det er forskjell på frekke komentarer og meninger.

Ja, men det er "in the eye of the beholder" om det noen sier er frekt eller bare en ordinær meningsytring.

Som f eks en meget slank dame jeg kjenner som satt i en badstu med en gjeng venninner i ymse fasonger, men en av dem skikkelig stor. Den slanke damen ser ned på lårene sine og sier med et misfornøyd sukk: "Åhhh, jeg kan ikke fordra disse feite lårene mine!"

Hun synes sikkert dette vare var en meningsytring om henne selv, men den feite synes sikkert dette var både sårende og frekt.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

7

• morsan

6

• Bookworm

4

• Jølsen

2

Gjest D*lilith
Skrevet

Ja, men det er "in the eye of the beholder" om det noen sier er frekt eller bare en ordinær meningsytring.

Som f eks en meget slank dame jeg kjenner som satt i en badstu med en gjeng venninner i ymse fasonger, men en av dem skikkelig stor. Den slanke damen ser ned på lårene sine og sier med et misfornøyd sukk: "Åhhh, jeg kan ikke fordra disse feite lårene mine!"

Hun synes sikkert dette vare var en meningsytring om henne selv, men den feite synes sikkert dette var både sårende og frekt.

Man må jo ha litt foleskikk da,men det er det ikke alle som har.

Folk sier så mye rart at man må nesten bare tåle litt.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Det kan vel kalles hersketeknikk? At vi er håpløse idioter som inbiller oss saker og ting....:( Som troende tror jeg overhodet _ikke_ at livet mitt er perfekt eller fullendt.''

Hersketeknikk? Hva er mer hersketeknikk ved mitt svar enn det jeg svarer på?

Da misforstår du meg. Svaret mitt må ses i direkte sammenheng med det jeg svarer på, at D*lilith mener de som ikke er åndelige må mangle noe i livet sitt. Personlig mener jeg at folk må få tro og ikke tro det de vil uten at andre skal fortelle dem at de mangler noe som helst, og jeg aksepterer fullt ut at ting som er totalt fjernt for meg er viktig for andre.

Og det _er_ mange troende som på død og liv skal fortelle andre hvor flott det er å tro, mens de gjerne ikke vil høre på at andre har det fint uten denne troen.

Mulig det, men _ikke_ alle!

Men å kalle en meningsytrer idiot, er ikke en god diskusjonsmåte!

hidi, the scorpion
Skrevet

Min erfaring med åndelige personer (jeg kjenner 3 stykker) er at de er veldig impulsive, lettlurte og kaster seg inn i diverse ting som de mener skal bedre livet deres. Det være seg kurs, kurer eller annet. Dette fører dem inn i økonomiske problemer.Av og til har de også en tendens til å synke innover i seg selv og la det virkelige liv spasere forbi.

Det virker som åndelige personer lettere enn andre vikler seg inn i større problemer enn andre, både i forhold til jobb, kjæresteforhold og økonomi. Muligens er det slik fordi de har en psykdom i fra før og at det er de personene som lettere tyr til det åndelige (som en trøst?)

Dette er bare noe jeg _tror_ ut i fra den lille erfaringen jeg har med 3 personer. Jeg vet ikke.

Dine erfaringer høres sørgelige ut, du bør skaffe deg bedre venner!

Jeg er hverken dum, idiot eller andre lavvmålsting du kan kalle oss. Jeg har en høy utdanning, men ikke innen det teologiske. Mennesker med lavere intellekt finner vi i alle klasser, og at du nødvendigvis bør påpeke at dine tre er kristne er i den kategorien forteller meg mye om deg, lite om dem, men viser et passivt-agressivt svar!

Skrevet

Dine erfaringer høres sørgelige ut, du bør skaffe deg bedre venner!

Jeg er hverken dum, idiot eller andre lavvmålsting du kan kalle oss. Jeg har en høy utdanning, men ikke innen det teologiske. Mennesker med lavere intellekt finner vi i alle klasser, og at du nødvendigvis bør påpeke at dine tre er kristne er i den kategorien forteller meg mye om deg, lite om dem, men viser et passivt-agressivt svar!

Jeg sa ikke at de var venner, heller ikke at de hadde lavere intelekt

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg sa ikke at de var venner, heller ikke at de hadde lavere intelekt

DU la dine venner ut som om de skulle være hjernedøde!

Ikke jeg, men _du_! Vil ikke like å ha deg som venn.

Skrevet

DU la dine venner ut som om de skulle være hjernedøde!

Ikke jeg, men _du_! Vil ikke like å ha deg som venn.

Jeg sa nettopp til deg at det ikke er venner.

Hvor har jeg sagt at de er hjernedøde foresten?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg sa nettopp til deg at det ikke er venner.

Hvor har jeg sagt at de er hjernedøde foresten?

Måten du omtalte de på.... Alt det gale de gjorde i dine øyne, skam deg!!

Skrevet

Måten du omtalte de på.... Alt det gale de gjorde i dine øyne, skam deg!!

Måten jeg omtalte de på? Dette er jo sannheten når det gjelder de 3 jeg nevner.

Dessuten vet du ingeting om hvor mye energi, tid og år jeg har brukt på og hjelpe et par av dem.

De kan ikke hjelpes så lenge de tror de har andre hjelpere. Disse "hjelperene" bare ødelegger for dem.

Det er ikke bra og være for åndelig anlagt. Det kan ta overhånd og det er ikke sunt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Måten jeg omtalte de på? Dette er jo sannheten når det gjelder de 3 jeg nevner.

Dessuten vet du ingeting om hvor mye energi, tid og år jeg har brukt på og hjelpe et par av dem.

De kan ikke hjelpes så lenge de tror de har andre hjelpere. Disse "hjelperene" bare ødelegger for dem.

Det er ikke bra og være for åndelig anlagt. Det kan ta overhånd og det er ikke sunt.

Og da gjelder det for alle!

Litt mye generalisering ute og går her... Mine venner, er mine venner, pleier ikke å dele dem opp..

Ergo er det du som er fordomsfull!

Skrevet

Og da gjelder det for alle!

Litt mye generalisering ute og går her... Mine venner, er mine venner, pleier ikke å dele dem opp..

Ergo er det du som er fordomsfull!

Men dette er _ikke_ venner. Mine venner er også mine venner og jeg pleier heller ikke å dele dem opp.

Man kan kjenne mennesker uten å være venner. Er det så vanskelig å forstå? Hvordan jeg jeg kjenner de har jeg ikke tenkt å fortelle deg her på et offentlig forum.

Ikke har jeg tenkt å gå i detalj heller.

Til slutt må jeg nesten minne deg på hva du skriver i åpningsinnlegget ditt her.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men dette er _ikke_ venner. Mine venner er også mine venner og jeg pleier heller ikke å dele dem opp.

Man kan kjenne mennesker uten å være venner. Er det så vanskelig å forstå? Hvordan jeg jeg kjenner de har jeg ikke tenkt å fortelle deg her på et offentlig forum.

Ikke har jeg tenkt å gå i detalj heller.

Til slutt må jeg nesten minne deg på hva du skriver i åpningsinnlegget ditt her.

Du delte dem opp i ditt svar. Alle de tre er kristne...

Deg om det....!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mulig det, men _ikke_ alle!

Men å kalle en meningsytrer idiot, er ikke en god diskusjonsmåte!

Hvis du kan gi meg et sitat som viser at jeg har kalt noen idiot i denne tråden, så vel bekomme, det har jeg ikke gjort. Mitt innlegg har DU tolket dithen at jeg mener de som er sånn eller slik er idioter. Din tolkning får du selv stå inne for, det er _ikke_ det jeg har sagt.

Skrevet

Du delte dem opp i ditt svar. Alle de tre er kristne...

Deg om det....!

Nei, alle 3 er _ikke_ kristne.

Kanskje du skal lese det jeg skrev en gang til?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...