Gå til innhold

Stenge for innkommende sms/oppringninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i den senere tid mottat maaange slibrige, ekle og til dels truende sms'er fra en nabo. Denne naboen er veldig pågående og fysisk, og meldingene hans går ut på at han vil bli bedre kjent med meg, veldig mye bedre kjent med meg...

Ser han at bilen min står ved butikken, eller at den står parkert noe sted etter veien, står han ved bilen og venter på meg. Jeg føler at jeg ikke kan ferdes fritt lenger, og det er veldig plagsomt.

Mannen min vet om det hele, vi har ingen hemmeligheter, og jeg er dønn ærlig mot ham. Hadde ikke klart å motta slike meldinger, uten å vist dem fram til ham.

Jeg er lykkelig gift, og kunne ikke tenkt meg å ta på denne naboen med ildtang, ikke engang om jeg hadde vært single!!!

Hvordan han har fått tak i mobilnr.mitt vet jeg ikke, men det er jo en enkel sak.

Må jeg skaffe meg nytt nummer, eller går det an å stenge for innkommende sms/samtaler på selve telefonen!? Jeg har en SE w550i, slik til orientering...

Takker for hurtige tilbakemeldinger, for nå gir jeg snart opp! :-(

Skrevet

Si til ham at om han sender deg en eneste melding til eller venter ved bilen din / kommer i din nærhet en eneste gang til så melder du ham til politiet for trakasering. Og gjør det.

Skrevet

Si til ham at om han sender deg en eneste melding til eller venter ved bilen din / kommer i din nærhet en eneste gang til så melder du ham til politiet for trakasering. Og gjør det.

Sukk. Ja, det er nok det eneste som hjelper... Kanskje...

Mener liksom jeg har vært ganske krass, og direkte tidligere, og, men jeg bør nok nevne trakassering og politi, ja...

Skrevet

Sukk. Ja, det er nok det eneste som hjelper... Kanskje...

Mener liksom jeg har vært ganske krass, og direkte tidligere, og, men jeg bør nok nevne trakassering og politi, ja...

Det hadde nok jeg også gjort.

Har beundreren en skrue løs?

Gjest mandolina
Skrevet

Les bruksanvisningen til telefonen, kanskje det finnes en måte å stenge alle innkomne samtaler og meldinger ute fra dette nummeret.

Hilsen

Skrevet

Telefonen må ha operativsystemet Symbian, da kan du laste ned et program som heter Blackballer som sørger for det du trenger.

Skrevet

Ta vare på alt av sms'er i tilfelle du skulle få bruk for dem...

Og skaff programvaren Atene snakker om.

Jeg ville også bare anmeldt fyren om han ikke ga seg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Telefonen må ha operativsystemet Symbian, da kan du laste ned et program som heter Blackballer som sørger for det du trenger.

SE w550i kjører ikke Symbian, så det er nok ikke hjelp i programvare beregnet på en smarttelefon for å hjelpe puttelull.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du anmelder ham rett og slett. Gi beskjed om at for deg er dette neste skritt nå ettersom det ikke har hjulpet å være krass og avvisende. Hvis du ikke kan få gubben og et par kompiser til å leke torpedogjeng, hehe.

Gjest trafalgar
Skrevet

Hvor er mannen din oppi det hele? Kan ikke han ta seg en liten prat med naboen?

Skrevet

Be mannen din ta en tur over til naboen og ta en alvorsprat med han.

Gjest anmeld det da vel
Skrevet

Ta med deg sms`ene til politiet, dette er det lover og regler for. Ingen har lov å sende truende sms`er.

Vi var oppi en heftig skolesak for et par år siden, ei av foreldrene sendte truende meldinger til folk som mente noe annet enn henne, tilslutt var det en som ringte politiet for å høre om hva de skulle gjøre, politiet ba dem om å ta vare på meldingene å komme på kammeret, så skulle de ta det videre. Så dra til politiet med sms`ene.

Du skriver at mannen din er informert, javel, sitter han bare å ser på hva du må gjennom han da ? Gjør han ingenting ? Tafatt mann eller ?

Skrevet

Ta med deg sms`ene til politiet, dette er det lover og regler for. Ingen har lov å sende truende sms`er.

Vi var oppi en heftig skolesak for et par år siden, ei av foreldrene sendte truende meldinger til folk som mente noe annet enn henne, tilslutt var det en som ringte politiet for å høre om hva de skulle gjøre, politiet ba dem om å ta vare på meldingene å komme på kammeret, så skulle de ta det videre. Så dra til politiet med sms`ene.

Du skriver at mannen din er informert, javel, sitter han bare å ser på hva du må gjennom han da ? Gjør han ingenting ? Tafatt mann eller ?

Han er _ikke_ tafatt!:-)

Han har gitt "beundreren" noe å tygge på nå, kan du si....;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1220287778' post='3947267]

Det hadde nok jeg også gjort.

Har beundreren en skrue løs?

Ja, det viser seg iallefall at han har et alkohol- og pilleproblem.Nå har gubben "prata" (!?) med ham, så nå har det vært stille noen dager... *hehe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...