Gå til innhold

Har hunder det fælt på kennel?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Mine foreldre vil ikke at deres valp på 6 måneder skal på kennel en uke, og vil heller at familie og venner passer den.

Er det traumatisk for en valp ¨å være på kennel?

Har dere noen erfaringer med det?

Skrevet

Det kan være det. Vår hund taklet ikke kennel spesielt godt.

Gjest best wishes
Skrevet

Det kan være det. Vår hund taklet ikke kennel spesielt godt.

Hvor gammel var deres hund når den var på kennel?

Skrevet

Det er nok veldig innviduelt fra hund til hund, og fra kennel til kennel..

Den eldste av mine hunder kunne fint stått på kennel, men de to små hadde stresset for mye...

Skrevet

Har ikke hund selv, men kjenner noen som hadde hunden på kennel av og til og den elsket det. :o) Den ville nesten ikke hjem da de kom og hentet den, den fikk jo mat, mosjon og nye hundevenner, hjemme var den jo alene.

Gjest viktig at foreldrene dine har en ok uke
Skrevet

Det kommer mye an på kennelen, og enda mer an på hunden.

Vi har hatt hunden vår på Standal (www.standal.no), og han har hatt det veldig fint der. Jeg ser på sidene at de tar 50 kroner ekstra pr døgn for å passe en hvalp (totalt 300,- pr døgn), så det er klart hvalper har ekstra behov.

Du kan sikkert ringe dit og høre om det er spesielle utfordringer med å ha hvalp på kennel, selv om du ikke skal ha hunden din der, er de veldig behjelpelige med spørsmål ang hundeadferd osv. De er dyrere enn rene "oppbevaringssteder", men de er bedre også.

Foreldrene dine skal jo også ha en hyggelig ferie / reise, og hvis de slapper bedre av hvis hunden er hos noen de kjenner, så er jo det en viktig del av beslutningen.

Vi har hatt hvalper på en hund for mange år siden, og jeg ville vært lykkelig over å kunne få låne en av hvalpene tilbake en uke når den hadde vært hos de nye menneskene sine fire måneder.

Hvis hundemoren bor i ok avstand fra foreldrene dine, kunne de kanskje ringe og tilby skikkelig kennelpris for at de passer hunden en uke?

Skrevet

Dette er avhengig av kennel. Vår hund har trivdes på noen kenneler, mens den har hatt det mindre bra på andre.

Kjenner man bikkja godt vet man når den har det trivelig eller ei.

Derfor synes jeg personlig at kennel ikke passer for valper. De påvirkes mye av dårlig adferd i den alderen så hvis dere ikke kjenner til kennelen eller har referanser fra noen som har brukt den så ville jeg ventet med å sende avgårde valpen. Det er også mye vanskeligere å lese en valp enn en voksen hund.

Kunne vel også sagt at jeg synes det er for tidlig å reise fra valp i den alderen uansett hvor den skal være. Men det er en annen sak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...