Hope Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Vi skal reise i januar. Da er jenta vår 7 mndr. Vi håper og tror det går bra. Velger en kanari-øy fremfor mer eksotisk reisemål denne gang, syns det er tryggest i fht helseapparat og reisetid bl.a men så står vi nå mellom Gran Canaria og Lanzarote. Vært innom tanken på Fuerteventura også, men vet ikke helt. Har ikke vært på noen av de tre øyene, men er ellers bereist. På GC har vi fått anbefalt området Amodore, litt utenfo Puerto Rico. Vi sikler litt på Puerto Mogan også. Noen som kan si noe om de to stedene og hvor dere ville reist? Vi vil ikke midt i Puerto rico. Anbefal gjerne hotell og!! ) Så vil jeg gjerne ha anbefalinger ang Lanzarote og. Vi tenker på playa blanca, men er ikke kjent. I dag fikk vi høre t GC er mer stabilt i været på årstden januar/februar, deror mulig heller GC nå... Hva mener dere?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Når du skal reise med baby, bør du bo slik at det er mulig å ha med vogn. Mange steder ligger høyt oppe i åsen, slik at det er mange trapper der. Det er selvfølgelig bilvei, men den er mye lengre. Hvis dere bare skal ligge ved bassenget er ikke dette noe problem;-) Vi bodde på El Greco, Puerto Rico, Gran Canaria, og det var veldig fint med små barn :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Når du skal reise med baby, bør du bo slik at det er mulig å ha med vogn. Mange steder ligger høyt oppe i åsen, slik at det er mange trapper der. Det er selvfølgelig bilvei, men den er mye lengre. Hvis dere bare skal ligge ved bassenget er ikke dette noe problem;-) Vi bodde på El Greco, Puerto Rico, Gran Canaria, og det var veldig fint med små barn :-) Husk at det godt kan komme både regn og snø(!) på Kanariøyene i januar. Vi dro til Egypt i steden, og angrer ikke på det. Datteren vår spiste jo uansett ikke annet enn morsmelk og grøt som vi hadde med fra Norge. Tok med vannkoker, thermos og kjøpte flaskevann til grøten. Da tror jeg man er rimelig sikker. Lykke til uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Vi var på Lanzarote da vår var 5-6 mndr, reiste med Star Tour og bodde på Blue Village Playa Flamingo. Vi var veldig fornøyde, syns det var fint der og trivdes godt. Vi var på en eller to utflukter, men vandret ellers bare mye på den fine strandpromenaden. Lett å ha med seg vogn der. Ammet ikke, så vi hadde med flasker og mme og grøt, men det hadde egentlig ikke vært nødvendig for de solgte _alt_ på nærbutikken inne på området (om enn noe dyrt, men det var t.o.m.norske varer der.... Nora og Toro og alt mulig...). Vi var glade for at vi hadde med bleier, for det var enda dyrere:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Playa Blanca er et strålende sted for småbarnsfamilier, det kryr av barn i alle aldre. Med et så lite barn som 7 måneder er man jo ennå ikke helt i "småbarnkategorien" - barnet gjør ikke mye av seg, og det blir nesten som en voksentur. Med mindre man er typen som trives godt på "feriemaskiner"/resorts, ville jeg valgt en annen type sted inntil barnet/barna var litt større. Ville rett og slett valgt et sted dere som voksne kunne tenke dere, bare pass på at det er fremkommelig med barnevogn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Vi var på Lanzarote da snuppa var 9 mnd. Det gikk strålende. Leiligheten var ikke så super, men det spiller ikke så mye rolle. Og hvilken av øyene du velger tror jeg har liten betydning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Vi var på Lanzarote i sommer og syntes det var en veldig flott ferieøy. Bodde i leid villa ved Playa Blanca. Playa Blanca er et rolig feriested med en koselig havn med restauranter, kafeer og butikker. Vi trivdes veldig godt der. Rett i nærheten finnes også Marina Rubicon som er en relativt nybygd luksushavn, delvis bygd på påler i sjøen. Små broer og gangveier forbinder mange koselige spisesteder. Anbefaler leiebil, for det er mye fint å se på øya. Puerto Del Carmen er mer støyete og trafikkert, lang hovedgate med mye biler langs stranda. Vi var glad vi ikke bodde der..... Gran Canaria har jeg aldri vært på. Det eneste jeg ville bekymret meg for var været, ettersom januar kan være ganske kaldt og gufsete har jeg hørt. Hvis dere er ute etter sol og varme, er det ikke sikkert det klaffer.... Da vi var på Lanzarote i sommer var det mye vind, men med temperaturer opp mot 30 grader er det ikke så farlig. På vinteren derimot..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Vi har vært på Kanarieøyene i desember i de siste mange år og vår erfaring er at det blåser mere på Lanzarote enn det gjør på Gran Canaria. Ellers er det jo svært variabelt hva en familie forventer av bosted på reisemålet, men jeg synes selv at Puerto Mogan er meget sjarmerende, og det er blitt mye nytt der i de senere år. Det var tidligere et lite sted bygget rundt en fiskerhavn. Men smak og behag er forskjellig, og vi har ulike ferieønsker. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Puerto de Mogan anbefales. Vi bodde på Venezia - et leilighetsanlegg. Det var barnevennlig og bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hope Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Husk at det godt kan komme både regn og snø(!) på Kanariøyene i januar. Vi dro til Egypt i steden, og angrer ikke på det. Datteren vår spiste jo uansett ikke annet enn morsmelk og grøt som vi hadde med fra Norge. Tok med vannkoker, thermos og kjøpte flaskevann til grøten. Da tror jeg man er rimelig sikker. Lykke til uansett. Takk for alle svar! Tipper det blir Puerto de Mogan på oss, det ser helt fantastisk ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.