Gå til innhold

Mystery shopper

Anbefalte innlegg

Gjest Villniss
Skrevet

Noen som har noen erfaringer med det?

Er det seriøst?

Søkte meg jobb som msytery shopper via et firma som kaller seg See You. Ble en smule skeptisk når de vill vite personnummeret mitt og blant annet hvilke bankforbindelser jeg bruker.

Jeg skrev en mail til dem og forklarte hvordan jeg så på det, og fikk en hyggelig mail tilbake med forklaring. I mine øyne så det forståelig og akseptabelt ut der og da, så jeg valgte å tro på dem. Dermed så oppga jeg alle opplysninger de ville ha....

Blir jeg lurt???

Hvis dette bare er humbug, må jeg vel få meg nytt personnnummer eller noe. Vet jo at man ALDRI skal oppgi personnnummer eller annen sensitiv informasjon over nett, men...

Skrevet

Et firma som heter See You? Du er gæern.

Det aller minste de bør ha er et telefonummer. Ikke et mobilnummer, fast telefon.

Det går ikke å skifte personnummer, det har du til du dauer.

Skrevet

Det aller minste de bør ha er et telefonummer. Ikke et mobilnummer, fast telefon.

OK, da har jeg vært inne på hjemmesiden, Det ser tilsynelatende greit ut, men jeg ville ha ringt dem i morgen for å bekrefte det hele.

Gjest Villniss
Skrevet

Ok... Ja, da har jeg kanskje gjort det helt store da....

Men har litt tro på at det er seriøst... Det får den nærmeste tiden vise.

Gjest Villniss
Skrevet

OK, da har jeg vært inne på hjemmesiden, Det ser tilsynelatende greit ut, men jeg ville ha ringt dem i morgen for å bekrefte det hele.

Takk skal du ha! Ja, jeg får vel ta en telefon.... De oppgir jo både telefonnnummer, faxnummer, postadresse og mailadresse. Og hun jeg fikk mail fra, skriver under tilsynelatende eget navn.

Men klart, det KAN jo være fake alt sammen da... Som sagt, tiden får vise!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...