Gå til innhold

Asylstrømmen koster.

Anbefalte innlegg

Gjest Four winds
Skrevet

Norge slipper inn 15-20.000 velferdssøkende i år, og enda flere neste år. I år blir regningen på minst 6,4 milliarder kroner, enda mer neste år.

6,4 milliarder kroner tilsvarer 75.000 kommunale barnehageplasser eller vel 10.000 sykehjemsplasser.

http://www.nrk.no/nyheter/1.6202135

Skrevet

Jeg synes det er greit av vi mottar asylsøkerer, og vi trenger jo også arbeidskraft her i landet.

Det jeg blir sint på er at mange av de som får opphold her ikke kan følge lover og regler. Om vi sendte tilbake de som er kriminelle tror jeg også mye av mistroen mot utlendinger ville forsvinne. Og at integreringen ville blitt enklere.

Gjest Four winds
Skrevet

Jeg synes det er greit av vi mottar asylsøkerer, og vi trenger jo også arbeidskraft her i landet.

Det jeg blir sint på er at mange av de som får opphold her ikke kan følge lover og regler. Om vi sendte tilbake de som er kriminelle tror jeg også mye av mistroen mot utlendinger ville forsvinne. Og at integreringen ville blitt enklere.

Hvis det er arbeidskraft vi ønsker, hadde andre løsninger vært bedre. De største gruppene blant asylsøkerne (somaliere, iranere etc) har ekstremt lav arbeidsdeltakelse, også mange år etter at de har kommet hit.

Gjest Four winds
Skrevet

A propos: http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article195997.ece

På asylmottaket fikk de ikke varm mat servert om natten, og da ble det opptøyer og politiet måtte tilkalles :-)

Skrevet

Hvis det er arbeidskraft vi ønsker, hadde andre løsninger vært bedre. De største gruppene blant asylsøkerne (somaliere, iranere etc) har ekstremt lav arbeidsdeltakelse, også mange år etter at de har kommet hit.

Vi burde stille større krav til de som kommer. Jeg nevnte kriminalitet, men også å lære seg språk, forsørge seg selv, sende barna på skolen etc burde det settes krav om.

Det kunne vært en "prøveordning", men også etter denne prøvetiden bør det være mulighet til å sende asylsøkere ut dersom de ikke følger norges lover.

Gjest verdenerforalle
Skrevet

Vi må jo ha innvandrere, enten de er fra her eller der. Alle norske mennesker skal jo studere og bli/er akademikere. Vi trenger noen som kan kjøre bussene, hente søppelet, klippe gresset osv. Sånn er det blitt. Lik det eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...