Gjest Four winds Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Norge slipper inn 15-20.000 velferdssøkende i år, og enda flere neste år. I år blir regningen på minst 6,4 milliarder kroner, enda mer neste år. 6,4 milliarder kroner tilsvarer 75.000 kommunale barnehageplasser eller vel 10.000 sykehjemsplasser. http://www.nrk.no/nyheter/1.6202135 0 Siter
black wealch Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Jeg synes det er greit av vi mottar asylsøkerer, og vi trenger jo også arbeidskraft her i landet. Det jeg blir sint på er at mange av de som får opphold her ikke kan følge lover og regler. Om vi sendte tilbake de som er kriminelle tror jeg også mye av mistroen mot utlendinger ville forsvinne. Og at integreringen ville blitt enklere. 0 Siter
Gjest Four winds Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Jeg synes det er greit av vi mottar asylsøkerer, og vi trenger jo også arbeidskraft her i landet. Det jeg blir sint på er at mange av de som får opphold her ikke kan følge lover og regler. Om vi sendte tilbake de som er kriminelle tror jeg også mye av mistroen mot utlendinger ville forsvinne. Og at integreringen ville blitt enklere. Hvis det er arbeidskraft vi ønsker, hadde andre løsninger vært bedre. De største gruppene blant asylsøkerne (somaliere, iranere etc) har ekstremt lav arbeidsdeltakelse, også mange år etter at de har kommet hit. 0 Siter
Gjest Four winds Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Jeg synes det er greit av vi mottar asylsøkerer, og vi trenger jo også arbeidskraft her i landet. Det jeg blir sint på er at mange av de som får opphold her ikke kan følge lover og regler. Om vi sendte tilbake de som er kriminelle tror jeg også mye av mistroen mot utlendinger ville forsvinne. Og at integreringen ville blitt enklere. A propos: http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article195997.ece På asylmottaket fikk de ikke varm mat servert om natten, og da ble det opptøyer og politiet måtte tilkalles :-) 0 Siter
black wealch Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Hvis det er arbeidskraft vi ønsker, hadde andre løsninger vært bedre. De største gruppene blant asylsøkerne (somaliere, iranere etc) har ekstremt lav arbeidsdeltakelse, også mange år etter at de har kommet hit. Vi burde stille større krav til de som kommer. Jeg nevnte kriminalitet, men også å lære seg språk, forsørge seg selv, sende barna på skolen etc burde det settes krav om. Det kunne vært en "prøveordning", men også etter denne prøvetiden bør det være mulighet til å sende asylsøkere ut dersom de ikke følger norges lover. 0 Siter
Gjest verdenerforalle Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Vi må jo ha innvandrere, enten de er fra her eller der. Alle norske mennesker skal jo studere og bli/er akademikere. Vi trenger noen som kan kjøre bussene, hente søppelet, klippe gresset osv. Sånn er det blitt. Lik det eller ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.