Gå til innhold

Hvor høy er du og er du fornøyd med høyden?

Anbefalte innlegg

Gjest ja takk til mangfold
Skrevet

Påvirket av de andre trådene så starter jeg en tråd ang. høyde.

hvor høy er du og er du fornøyd?

Selv er jeg "bare" 160 og kvinne, men jeg er fornøyd med høyden faktisk. Har aldri hatt noe problem jeg husker med høyden.

Da jeg gikk på skole skulle jeg ønske jeg var litt høyere, men senere da jeg begynte å jobbe så jeg at jeg egentlig var ganske gjennomsnittlig. Der jeg jobber er flere lavere enn meg :)

Har opplevd at menn liker best små nette jenter... jeg vet jo at mange menn drømmer om høye, slanke langbeinte jenter... men jeg sier som så at smaken er som baken og det finnes noen for enhver smak. tenk så kjedelig verden hadde vært om alle var 185 som menn og 175 som kvinner, slanke og så ut som fotomodeller... jeg tror det hadde vært kjedelig.

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• AneM1365380603

10

• pekkaline

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er 178 cm høy. Jeg skulle gitt mye for å vært kortere i tenårene (jeg var veldig tidlig utvokst, lenge før konfirmasjonsalderen)

Nå derimot er jeg helt fornøyd med høyden min. Min mann er forøvrig 198 cm høy, jeg har aldri falt for menn som er mindre enn meg, når jeg tenker meg om.

Skrevet

Kvinne på 164. Det er vel helt OK tror jeg. Vet ikke om jeg ville valgt å være høyere eller lavere om det hadde vært mulig....

Skrevet

Jeg er 165 cm og har aldri vært spesielt fornøyd eller misfornøyd. Høyden kan man (som oftest) ikke gjøre noe med, så jeg kaster ikke bort tid på den.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg er 162 og er helt fornøyd med det.

Jeg kan se liten ut ved siden av sambo, for han er 196.

Skrevet

Jeg er 1.65høy.Eller lav kan man si. Det har ikke gitt meg problemer, men mannen min er 1.98høy, så akkurat når det gjelder å gå hånd i hånd så føler jeg meg som en unge ;) Og dansing, men det går fint :)

Skrevet

177 og fornøyd, med unntak av noen år i oppveksten der jeg raget et hode høyere enn alle i klassen...;-)

Mannen min er forresten "bare 183", så med høyhelte sko på fest rager jeg minst like høyt som han.

Egentlig synes jeg det ser litt pussig ut med par der hun er f eks 155 og han er 195. Man undres jo på hvordan det er å ligge en halvmeter alene....;-)

Gjest mandolina
Skrevet

177 og fornøyd, med unntak av noen år i oppveksten der jeg raget et hode høyere enn alle i klassen...;-)

Mannen min er forresten "bare 183", så med høyhelte sko på fest rager jeg minst like høyt som han.

Egentlig synes jeg det ser litt pussig ut med par der hun er f eks 155 og han er 195. Man undres jo på hvordan det er å ligge en halvmeter alene....;-)

Det er bare å krølle seg sammen det.

Jeg er 160 cm og mannen min er 190 cm, og ser av trådene lengre nede at det ikke er uvanlig at høydeforskjellen er så stor.

Jeg er godt fornøyd med høyden min, jeg rekker akkurart ned til gulvet og det går veldig fint.

Jeg kunne gjerne ha vært noen centimeter kortere, uten at jeg ville være lei meg for det, bare føttene når bakken.

Hilsen

Skrevet

''Egentlig synes jeg det ser litt pussig ut med par der hun er f eks 155 og han er 195. Man undres jo på hvordan det er å ligge en halvmeter alene....;-)''

Og det sprøsmålet blir man ikke lei av! ;o)

Det går så meget fint atte :o)

Skrevet

Det går veldig fint, men trappetrinn er godt å ha innimellom ;).

Jeg er 164 og samboeren 196.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220353613' post='3947676]

''Egentlig synes jeg det ser litt pussig ut med par der hun er f eks 155 og han er 195. Man undres jo på hvordan det er å ligge en halvmeter alene....;-)''

Og det sprøsmålet blir man ikke lei av! ;o)

Det går så meget fint atte :o)

*S* Ja jeg skjønner jo det, ettersom såpass mange har en stor høydeforskjell.

Men det er ikke bare dette med sex jeg tenker på da, men jeg kan av og til på mer generelt grunnlag (altså absolutt ikke på individ-nivå) undres litt over at man i den innledende og overfladiske utvelgelsesprosessen av potensielle partnere ikke sjalter ut den som er ekstremt mye høyere eller lavere enn seg selv.

Skrevet

Men det er ikke bare dette med sex jeg tenker på da, men jeg kan av og til på mer generelt grunnlag (altså absolutt ikke på individ-nivå) undres litt over at man i den innledende og overfladiske utvelgelsesprosessen av potensielle partnere ikke sjalter ut den som er ekstremt mye høyere eller lavere enn seg selv.

Det blir som på andre områder det: det er vel personen og personligheten som er avgjørende :).

Skrevet

Jeg falt så pladask at jeg tenkte ikke over høyden ;o)

Det artige er at foreldrene hans har samme høydeforskjell, så det ble fleipet mye med så far -så sønn ;o)

Hm, kanskje det er beskyttelsetrang? Jenta liten, mannen høy og beskytter henne? Hakke peiling jeg altså, jeg har egentlig ikke tenkt på mye over det.

Skrevet

Det blir som på andre områder det: det er vel personen og personligheten som er avgjørende :).

Ja, selvsagt er det det som betyr noe i det lange løp, men vi har vel alle vært der at man mer eller mindre bevisst sjalter ut folk basert på overfladiske ting, det være seg hårfarge, størrelse, klær, osv.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220354325' post='3947689]

Jeg falt så pladask at jeg tenkte ikke over høyden ;o)

Det artige er at foreldrene hans har samme høydeforskjell, så det ble fleipet mye med så far -så sønn ;o)

Hm, kanskje det er beskyttelsetrang? Jenta liten, mannen høy og beskytter henne? Hakke peiling jeg altså, jeg har egentlig ikke tenkt på mye over det.

*he he* Ikke uvanlig at det er en viss sammenheng i ting som man er "vant med" hjemmefra, ja:-)

Jeg har jo også fått noen kommentarer om at mannen min ligner på faren min. De er egentlig ikke like i det hele tatt når det gjelder ansiktstrekk osv, men er (var) omtrent jevnhøye, omtrent samme hårfarge og -sveis! ;-)

Skrevet

Det er 30 cm forskjell på meg og gubben også. Det har aldri vært noe problem for oss.

Jeg bruker gjerne sko med litt hæler på, selv om jeg er 168 cm høy i utgangspunktet. Det er mulig jeg liker høyhælte sko fordi jeg ser mindre firkantet ut. Jeg er nemlig 25 cm for kort i forhold til vekten ;o)

Jeg ser at det er praktisk å være to meter høy når det skal skiftes lyspærer. Hadde jeg vært alene hadde jeg fint klart det selv. Gardintrapp er en kjekk ting å ha :o)

Skrevet

'lol* "ligge en halvmeter alene" :) Min mann ligger sjeldent rett ut i sengen når han sover.. Og den halvmeteren fordeler seg oppe og ned om man gjør kontorarbeid ;)

Gjest mandolina
Skrevet

Det er personligheten, det kommer an på, ikke høyden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...