Gå til innhold

Hvor høy er du og er du fornøyd med høyden?

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Det er bare å krølle seg sammen det.

Jeg er 160 cm og mannen min er 190 cm, og ser av trådene lengre nede at det ikke er uvanlig at høydeforskjellen er så stor.

Jeg er godt fornøyd med høyden min, jeg rekker akkurart ned til gulvet og det går veldig fint.

Jeg kunne gjerne ha vært noen centimeter kortere, uten at jeg ville være lei meg for det, bare føttene når bakken.

Hilsen

Dessuten, med en slik høydeforskjell sier det seg selv hvem som vasker taket. Her hos oss i allefall ;)

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• AneM1365380603

10

• pekkaline

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

Jo, men hvis han til stadighet løfter opp den lille, risikerer han jo at de ikke lenger "sitter fast" på midten lenger! ;-)

Og hva hvis den lille ligger nederst? Ikke bare-bare å løfte opp da, vel? ;-)

''Jo, men hvis han til stadighet løfter opp den lille, risikerer han jo at de ikke lenger "sitter fast" på midten lenger! ;-)

Og hva hvis den lille ligger nederst? Ikke bare-bare å løfte opp da, vel? ;-)''

Dette mistet jeg tråden i.... Hva snakker du om her egentlig?-)

AneM1365380603
Skrevet

Så høy som mannen min mener du?:-)

Jeg har alltid falt for høye menn og 1.83 bli lite og puslete for min del:-)

Det er et must at de er over 1.90.

Lekkert med høye menn, ja :o))))

AneM1365380603
Skrevet

Hehe... for min del finnes det jo ikke så mange som er lavere, så det har vel ikke vært noen reell problemstilling..

Men jeg har faktisk "silt ut" for høye menn som potensielle kjærester.

Forelsket meg, gjensidig, i en skolekamerat engang i min ungdom. Og en av årsakene til at vi ikke ble kjærester, var bl.a. at jeg syntes han var for høy..!

I senere år har jeg heller aldri falt for veldig høye menn.

Både min mann og mine tidligere kjærester har vært ca 180, og den høyden passer meg bra!

Det kan selvsagt være tilfeldig. Men jeg tror faktisk at det har mest med smak og behag å gjøre.

Selvom personligheten er det viktigste, så har vi jo alle preferanser for hva som tiltrekker oss rent fysisk, og høyden vil jo også være en en faktor i dette..

''Men jeg har faktisk "silt ut" for høye menn som potensielle kjærester.''

Jeg sjekket opp en mann en gang kun pga høyden. Han var 203 cm. Jeg fant kjapt ut at høyden var feil grunnlag å finne en partner på da...

Gjest makan dah
Skrevet

Jeg er 156, og er ganske fornøyd bortsett fra når noen kommenterer at jeg er liten. I min familie er vi omtrent på samme str alle sammen så i familieselskaper har vi det helt ypperlig (jeg hadde ikke tenkt over det engang før svigermor nevnte det i et selskap i min familie "så deilig at alle er like høye omtrent her" - hun er ca 160 sjøl...)

Jeg er mer misfornøyd med at alle butikker selger klær bare til "A4" personer, det være seg BH'r, bukser, bluser, gensere, topper med stropper, you name it.

Ja, de tenker ikke på at folk er forskjellig!

De tenker at lave folk er små og nette, men jeg er ca. 160, jeg er ikke fet, men kvinnelig kan man si da, har litt mage og hofter, og store pupper.

Men klærne de selger passer for tynne folk. Skal jeg ha større er det for stort, laget for store høye damer, ikke små litt kraftige damer...

Skrevet

Ja, de tenker ikke på at folk er forskjellig!

De tenker at lave folk er små og nette, men jeg er ca. 160, jeg er ikke fet, men kvinnelig kan man si da, har litt mage og hofter, og store pupper.

Men klærne de selger passer for tynne folk. Skal jeg ha større er det for stort, laget for store høye damer, ikke små litt kraftige damer...

Jepp. Jeg må le når folk sier at jeg med min høyde kan jo handle i barneavdelingene - de tenker ikke på at selv om klærne skulle passe i lengden så er de laget for syltynne 12-åringer, ikke for en kvinne med både hofter, lår og pupper....

Skrevet

Mannen min er 26 cm høyere enn meg :o)

Mannen min er også 26 cm høy enn meg:-)

Skrevet

Jeg er 160 og mannen min 176, perfekt høydeforskjell :)

Søsteren min er litt lavere enn meg og var sammen med en på over 2 meter før, det så litt rart ut, så ut som en mann som gikk tur med dattera si hehe :D Nå er hun sammen med en som "bare" er 175, ser litt penere ut sammen :)

Men jeg har merket at ofte faller høye menn for små damer... er vel noe søtt med små nette damer.

Men hva er ideell høyde, det er vel en smakssak... og genetisk. i Asia ville jeg som er 160 virket høy i forhold til de andre damene der.

Jeg merker forskjell i Norge og, jeg bor på Sunnmøre, der virket det som de fleste er ca. 160-170,l men kommer jeg til Oslo virker det som det er mange flere høye damer, som er ca. 170-180! Det er vel noe genetisk...

Jeg erfarte også at gjennomsnittshøyden virker større i Oslo enn på 'landet', dvs i min omgangskrets på opprinnelig hjemsted og nå.

Men mulig det bare er tilfeldig.

Skrevet

''

Egentlig synes jeg det ser litt pussig ut med par der hun er f eks 155 og han er 195. Man undres jo på hvordan det er å ligge en halvmeter alene....;-)''

En dame her påsto hun lå en halv meter alene da hun var gift. Mannen var endel kortere ;)

;-)

Skrevet

''Jo, men hvis han til stadighet løfter opp den lille, risikerer han jo at de ikke lenger "sitter fast" på midten lenger! ;-)

Og hva hvis den lille ligger nederst? Ikke bare-bare å løfte opp da, vel? ;-)''

Dette mistet jeg tråden i.... Hva snakker du om her egentlig?-)

Suitcase!

Skrevet

Så høy som mannen min mener du?:-)

Jeg har alltid falt for høye menn og 1.83 bli lite og puslete for min del:-)

Det er et must at de er over 1.90.

Jeg har aldri falt for en over 190! ;-) Men heller aldri for en under 180, så ikke store intervallet her.

Jeg er jo så vant til å være blant de høye, og føler meg ofte litt liten og puslete hvis jeg er omgitt av mange på 190 eller mer;-)

Skrevet

Jeg har aldri falt for en over 190! ;-) Men heller aldri for en under 180, så ikke store intervallet her.

Jeg er jo så vant til å være blant de høye, og føler meg ofte litt liten og puslete hvis jeg er omgitt av mange på 190 eller mer;-)

Jeg tenkte ikke så mye på dette med høyden på menn før jeg traff mannen min. Husker at jeg tenkte at han var litt vel høy, men at han ellers var helt perfekt:-)

Men nå etter å ha levd med en så høy mann i nærmere 20 år, kan jeg ikke forestille meg at jeg kunne vært sammen med en kort mann. Det hadde blitt svært uvant og jeg synes høye menn er stilig. Jeg skrev 1.90, men det hadde sikkert gått fint med 1.87/88/89 også:-)

Kan jo være at jeg hadde forandret mening om jeg hadde forelsket meg skikkelig i en kort mann:-)

Skrevet

Jeg tenkte ikke så mye på dette med høyden på menn før jeg traff mannen min. Husker at jeg tenkte at han var litt vel høy, men at han ellers var helt perfekt:-)

Men nå etter å ha levd med en så høy mann i nærmere 20 år, kan jeg ikke forestille meg at jeg kunne vært sammen med en kort mann. Det hadde blitt svært uvant og jeg synes høye menn er stilig. Jeg skrev 1.90, men det hadde sikkert gått fint med 1.87/88/89 også:-)

Kan jo være at jeg hadde forandret mening om jeg hadde forelsket meg skikkelig i en kort mann:-)

Det er jo slik med de fleste:-) Jeg har heller ikke tittet så mange ekstra gangene på en mann som er lavere enn meg - selv om jeg ikke like rå være liten og puslete, vil jeg heller ikke være en gedigen amazone ved siden av mannen;-)

Men hadde livet vært annerledes og jeg hadde forelsket meg i en som f eks var "for lav" eller "for blond" eller annet som ikke oppfylte det jeg for 20 år siden følte var det kjekkeste, så hadde det vært fint også:-)

Jeg har jo ikke fått alt jeg ønsket meg i den manne jeg har heller. F eks så ville jeg helst hatt en med sangstemme og ferdigheter på akustisk gitar hadde vært et stort pluss. ;-)

Skrevet

Det er jo slik med de fleste:-) Jeg har heller ikke tittet så mange ekstra gangene på en mann som er lavere enn meg - selv om jeg ikke like rå være liten og puslete, vil jeg heller ikke være en gedigen amazone ved siden av mannen;-)

Men hadde livet vært annerledes og jeg hadde forelsket meg i en som f eks var "for lav" eller "for blond" eller annet som ikke oppfylte det jeg for 20 år siden følte var det kjekkeste, så hadde det vært fint også:-)

Jeg har jo ikke fått alt jeg ønsket meg i den manne jeg har heller. F eks så ville jeg helst hatt en med sangstemme og ferdigheter på akustisk gitar hadde vært et stort pluss. ;-)

Det hadde vært et stort pluss for de fleste, tror jeg:-)

Min er flink på piano ha da og det er et stort pluss det også:-)

Skrevet

Mente hun at hun er for høy? Jeg synes det er utrolig flott med høye mennesker, men kanskje fordi jeg ikke er så høy selv.

Ja, hun syns hun er alt for høy, og synes det er et problem. For meg totalt uforståelig.

Gjest lita men formfull
Skrevet

Jepp. Jeg må le når folk sier at jeg med min høyde kan jo handle i barneavdelingene - de tenker ikke på at selv om klærne skulle passe i lengden så er de laget for syltynne 12-åringer, ikke for en kvinne med både hofter, lår og pupper....

Må i så fall få anorexia da... ikke akkurat aktuelt :)

Kanskje vi skulle startet en klesbutikk på nett, lille nette eller noe kan den hete, klær for små kvinner med former :)

Skrevet

Jeg hadde sett deg for meg endel kortere ;)

Nettfolk tror gjerne at jeg er ei lita gestikulerende snelle med kort hår. Det stemmer vel heller dårlig:)

Skrevet

Jeg er 161 cm. Har aldri tenkt noe særlig på at jeg er lita før jeg blei voksen faktisk! Nå har det gått opp for meg at de aller fleste er høyere enn meg... Ikke at jeg plages av det da:-) Trives sånn jeg! Som jente er jeg egentlig glad jeg er litt lita isteden for litt høy! Også kan jeg skylde på at jeg eeeeegentlig ikke er så tykk, det bare ser sånn ut når det blir stablet sammen på en så liten kropp;-)

Samboeren er forresten 188 cm og en kraftig kar, så da er jeg den lille uansett:-)

AneM1365380603
Skrevet

Nettfolk tror gjerne at jeg er ei lita gestikulerende snelle med kort hår. Det stemmer vel heller dårlig:)

Ja, kort og mørk blondt hår. Der sa du det. Lita snelle også... Så det stemmer altså ikke :-o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...