Gå til innhold

Beklager, et spørsmål om ung ufør.

Anbefalte innlegg

Gjest spent ung ufør
Skrevet

Heisann! Jeg er 100% ufør, fikk denne "tittelen" for 7 år siden.For 9 mnd siden søkte jeg om å omgjøre uføretrygden til såkalt ung ufør. Hver dag siden, har jeg omtrent sprunget til postkassen når den røde postbilen har kjørt. På lørdag fikk jeg brevet jeg har ventet på. Og jeg fikk svaret jeg håpet på. Jeg er innvilget å bli vurdert som ung ufør. Jippi!! (Misforstå meg rett)

Tidligere har jeg fått utbetalt kr. 5.568 i grunnpensjon, 8.000 i barnepensjon og 5000 i tilleggspensjon. litt avrundet. Jeg er eneforsørger.

Spørsmålet mitt er enkelt; hvor mye vil jeg nå få utbetalt? Og vil jeg beholde barnepensjonen og tilleggspensjonen?

Velig glad dersom noen vil svare meg på dette. Tusen takk.

Gjest barelurer jeg da
Skrevet

Er vurdert for det samme som innvilget?

Gjest spent ung ufør
Skrevet

Er vurdert for det samme som innvilget?

Takk for så raskt svar :-)

Beklager, kunne nok misforståes den der, ja. Vilkårene er oppfylte, så Er innvilget ja. ;-)

Gjest barelurer jeg da
Skrevet

Takk for så raskt svar :-)

Beklager, kunne nok misforståes den der, ja. Vilkårene er oppfylte, så Er innvilget ja. ;-)

Oki :) Gratulerer om man kan si det slik :) Dine andre spørsmål kan jeg dessverre ikke svare på.

Gjest spent ung ufør
Skrevet

Oki :) Gratulerer om man kan si det slik :) Dine andre spørsmål kan jeg dessverre ikke svare på.

Tusen takk for gratulasjon ;o) Var derfor jeg skrev "misforstå meg rett", har hatt denne sykdommen i alle år (født med den), men har trosset den, gått skole og jobbet osv. Til jeg ikke klarte det mere.. Ble trygdet da. Men visste ikke at jeg kunne ha rett på såkalt ung ufør, som gir høyere utbetaling. Trygden min kan fra før muligens virke høy, for noen, men jeg sliter virkelig med å få de berømte endene til å møtes.

Så ja, jeg er kjempeglad! Det stod ingenting i brevet om hvor mye jeg vil kunne få, bare at nye pensjonsbrev er bestilt. Jeg venter i spenning, og leter på nettet etter differanser og lignende, men finner ingen ting. Derfor ville jeg spørre her inne, da det kanskje er noen her som vet, eller som gjerne selv har "økt i gradene" fra ufør til ung ufør. Ja, litt er det lov å tulle, sant? ;-) Men kan ikke være seriøs all the time.

Hjertelig takk for gratulasjonen!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...