Gå til innhold

Beklager, et spørsmål om ung ufør.

Anbefalte innlegg

Gjest spent ung ufør
Skrevet

Heisann! Jeg er 100% ufør, fikk denne "tittelen" for 7 år siden.For 9 mnd siden søkte jeg om å omgjøre uføretrygden til såkalt ung ufør. Hver dag siden, har jeg omtrent sprunget til postkassen når den røde postbilen har kjørt. På lørdag fikk jeg brevet jeg har ventet på. Og jeg fikk svaret jeg håpet på. Jeg er innvilget å bli vurdert som ung ufør. Jippi!! (Misforstå meg rett)

Tidligere har jeg fått utbetalt kr. 5.568 i grunnpensjon, pluss barnepensjon og tilleggspensjon. Jeg er eneforsørger.

Spørsmålet mitt er enkelt; hvor mye vil jeg nå få utbetalt? Og vil jeg beholde barnepensjonen og tilleggspensjonen?

Velig glad dersom noen vil svare meg på dette. Tusen takk.

Gjest liten løve
Skrevet

Kan ikke svare deg på det du spør om, men vil komme med et annet tips.

Send følgende brev til NAV:

"setter herved frem krav om gjennopptak av tidligere tilståtte attføringspenger, rehabiliteringspenger og midlertidig/varig uførestønad, og at disse vurderes utbetalt etter sats som ung ufør"

Hvis saken din er alvorlig nok vil du få innvilget en etterbetaling. Ikke gi deg på dette. Hvis inntekten din er lav så kontakt Jus-hjelpa ved en av universitetene og få de til å hjelpe deg med dette.

Jeg har ikke regnet på det, men etterbetaling for ni år vil trolig utgjøre i overkant av 200 000kr etter skatt. Og så trekkes eventuell supplering en har fått fra sosialkontor i løpet av disse årene i fra.

Jeg fikk innvilget etterbetaling. Prøv å få det!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...