Gå til innhold

Snorkle med briller

Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Guttungen bruker briller, og vi skal på ferie hvor vi skal snorkle. Er det noen har erfaring med det?

Er det mulig og få maske utenpå brillene?

Jeg vet at det er mulig å få styrke på svømmebriller, men svømmebriller er vel ikke godt nok ved snorkling?

Er det forresten noen som vet hvordan jeg går frem for å få svømmebriller med styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går an å få dykkermaske med styrke også. Svømmebriller med styrke får man kjøpt hos optikere, så det kan jo hende at de også kan skaffe dykkermaske. Hvis ikke ville jeg spurt hos en velutstyrt sportsbutikk, kanskje helst en som er spesialst på dykking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å få dykkermaske med styrke også. Svømmebriller med styrke får man kjøpt hos optikere, så det kan jo hende at de også kan skaffe dykkermaske. Hvis ikke ville jeg spurt hos en velutstyrt sportsbutikk, kanskje helst en som er spesialst på dykking.

Gjør det det ja, det var jo genialt! :o)

Vet du om dette koster flesk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220423713' post='3948011]

Ja, det er ikke billig:

http://www.annonse24.no/produkter/?produktkategori=Dykkermasker&pid=807&produktnavn=Dykkermaske_med_glass_tilpasset_ditt_syn_

Søk på dykkermaske styrke glasset så får du mange treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X'en min brukte briller og jobbet med dykking. Han skaffet seg dykkemaske med styrke i. Fungerte visstnok bra. Men jeg vil anta at det koster litt.... Det er vanskelig å feste snorkel i svømmebriller. Dykkemaske fungerer mye bedre. Og så slipper du å få vann i nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke billig:

http://www.annonse24.no/produkter/?produktkategori=Dykkermasker&pid=807&produktnavn=Dykkermaske_med_glass_tilpasset_ditt_syn_

Søk på dykkermaske styrke glasset så får du mange treff.

Det kostet ja, men igjen, jeg betaler gladelig for at gutten skal få de samme opplevelsene som oss voksne.

Den du linket til var bare opp til + 3, han har + 7.5 og + 8.5. Det kan muligens bli enda dyrere da.

Jeg får søke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

X'en min brukte briller og jobbet med dykking. Han skaffet seg dykkemaske med styrke i. Fungerte visstnok bra. Men jeg vil anta at det koster litt.... Det er vanskelig å feste snorkel i svømmebriller. Dykkemaske fungerer mye bedre. Og så slipper du å få vann i nesa.

Jeg vil nok tro at dykkemaske er det beste ja.

Vi skal til Egypt og lete etter Nemo, og da må jo gutten få se :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220423713' post='3948011]

Jeg vet dessverre ikke, men jeg vil tro det koster en del... Jeg ville ringt en optiker og spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220424026' post='3948019]

Jeg vil nok tro at dykkemaske er det beste ja.

Vi skal til Egypt og lete etter Nemo, og da må jo gutten få se :o)

Var der i Mai i fjor. JA, da må han ha dykkermaske. Virkelig flott å snorkle der. Gled dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i Mai i fjor. JA, da må han ha dykkermaske. Virkelig flott å snorkle der. Gled dere:-)

Vi gleder oss! Derfor er jeg så gira på og finne dykkermaske til han. Jeg får høre med optikeren her, de må da kunne bestille. Bare håper de lager med så sterk styrke som han må ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ikke få engangslinser til å bruke ved dykking?

Hilsen

7-åringer får neppe linser etter som jeg har forstått. De måtte være ungdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220435961' post='3948263]

7-åringer får neppe linser etter som jeg har forstått. De måtte være ungdommer.

En sjuåring kan bruke kontaktlinser.

En annen ting er at jeg ville vært veldig skeptisk til å la en sjuåring puste i snorkel. Ofte puster de ikke dypt nok til å få nok oksygen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har brillestyrken, kan du sikkert bestille maske med styrke fra leverandører av dykkerutstyr.

Om stykren forandrer seg ofte kan det bli en kostbar affære. Jo høyere styrke, jo vanskeligere å få en dykkermaske med styrke til å fungere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at jeg ville vært veldig skeptisk til å la en sjuåring puste i snorkel. Ofte puster de ikke dypt nok til å få nok oksygen.

mvh

Jeg har nektet mine barn å bruke snorkel, nettopp pga det du sier.

Hmmmm - jeg er like streng med mine barn som min far var med oss - og vi var kjempemisunnelige på de som fikk bade med snorkel!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nektet mine barn å bruke snorkel, nettopp pga det du sier.

Hmmmm - jeg er like streng med mine barn som min far var med oss - og vi var kjempemisunnelige på de som fikk bade med snorkel!!!!

Jeg grøsser på ryggen når jeg ser snorklene som selges i lekebutikker. De har et uhyggelig dødrom.

Før man gir barna snorkler bør man fylle dem helt med vann og tømme i et litermål. Så finner man kanskje ut at de må kappes så korte at det ikke blir noe vits i å bruke dem etterpå.

Mine barn får ikke snorkel før de er store nok til å kunne ha en riktig pusteteknikk hele tiden uten å glemme seg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220423968' post='3948017]

Det kostet ja, men igjen, jeg betaler gladelig for at gutten skal få de samme opplevelsene som oss voksne.

Den du linket til var bare opp til + 3, han har + 7.5 og + 8.5. Det kan muligens bli enda dyrere da.

Jeg får søke litt.

Skaff heller kontaktlinser. Det gir mye bedre synsopplevelse. Og blir mye billigere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mvh

Kan han få linser altså? Det hadde jo lettet badesituasjonene for han mye, ikke bare mtp ferie, men ellers i bassenget. Brillene kommer dugg på, og er jo i veien, og stjeler for mye oppmerksomhet i situasjoner hvor vi trener på svømming.

Så du er skeptisk til snorkling. Det er ikke på dypt vann dette. Uansett etter å tenkt over dette, er det viktigste at han ser under vann, kunne ta hodet under og kikke, så svømmebriller med styrke er en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har brillestyrken, kan du sikkert bestille maske med styrke fra leverandører av dykkerutstyr.

Om stykren forandrer seg ofte kan det bli en kostbar affære. Jo høyere styrke, jo vanskeligere å få en dykkermaske med styrke til å fungere.

mvh

Han har høy styrke, + 7.5 og +8.5.

Jeg tenkte og høre om muligheten for svømmebriller, det tror jeg vil bli det beste. Han trenger ikke snorkle, men se under vann hadde vært en opplevelse der vi skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff heller kontaktlinser. Det gir mye bedre synsopplevelse. Og blir mye billigere.

mvh

OK. Da prøver jeg og skaffe han det. Jeg fikk klar beskjed om at det var umuligt, men det er ikke noe i veien for at jeg går til en annen optiker :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...