PieLill Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1220587084' post='3949774] Han har høy styrke, + 7.5 og +8.5. Jeg tenkte og høre om muligheten for svømmebriller, det tror jeg vil bli det beste. Han trenger ikke snorkle, men se under vann hadde vært en opplevelse der vi skal. Svømmebriller vil nok fungere bedre. Om han ikke svømmer så dypt får han heller ikke problemer med at han ikke får utlignet trykket. Tror likevel jeg ville fått tilpasset kontaktlinser til sporadisk bruk i stedet - om det fungerer. Kan hende kan han bruke dagslinser. Linser som brukes kun en gang og kastes deretter. Lettvindt og hygienisk. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1220586977' post='3949773] Kan han få linser altså? Det hadde jo lettet badesituasjonene for han mye, ikke bare mtp ferie, men ellers i bassenget. Brillene kommer dugg på, og er jo i veien, og stjeler for mye oppmerksomhet i situasjoner hvor vi trener på svømming. Så du er skeptisk til snorkling. Det er ikke på dypt vann dette. Uansett etter å tenkt over dette, er det viktigste at han ser under vann, kunne ta hodet under og kikke, så svømmebriller med styrke er en mulighet. Mange optikere vil nok være villige til å tilpasse linser til ham. Eventuelt etter godkjenning fra / i sammarbeid med øyelege. Man er selvsagt ikke garantert at det funker før man har prøvd. Det er mange situasjoner der et aktivt barn kan ha glede av kontaktlinser. I forhold til snorkling er det ikke dybden på vannet som er det viktigste. Selv om det selvsagt ikke er uvesentlig. Barnet kan rett og slett bli kullosforgiftet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1220587163' post='3949775] OK. Da prøver jeg og skaffe han det. Jeg fikk klar beskjed om at det var umuligt, men det er ikke noe i veien for at jeg går til en annen optiker ) Derom strides tydeligvis de lærde. Det kan være ting i forhold til styrken, f.eks. "skjeve hornhinner" som kan gjøre det vanskeligere. Barnets alder i seg selv, gjør det ikke umulig. Barnet må selvsagt også ønske kontaktlinser og takle all fingringen med øynene det medfører. Kan hende må foreldrene ta linsene på og av. Om linsene kun er til sporadisk bruk kan man fire litt på noen av kravene man ville hatt ved daglig bruk. Lykke til! Høres ut som en flott ferie. Flott at du tenker på at barnet skal få være med på morroa. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Derom strides tydeligvis de lærde. Det kan være ting i forhold til styrken, f.eks. "skjeve hornhinner" som kan gjøre det vanskeligere. Barnets alder i seg selv, gjør det ikke umulig. Barnet må selvsagt også ønske kontaktlinser og takle all fingringen med øynene det medfører. Kan hende må foreldrene ta linsene på og av. Om linsene kun er til sporadisk bruk kan man fire litt på noen av kravene man ville hatt ved daglig bruk. Lykke til! Høres ut som en flott ferie. Flott at du tenker på at barnet skal få være med på morroa. mvh ''Lykke til! Høres ut som en flott ferie. Flott at du tenker på at barnet skal få være med på morroa.'' Takk, vi gleder oss! Dette er for hele familien, og er en presang til oss alle etter noen tøffe tak. Da må gutten få være med på det meste også. Takk også for god info. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.