Gå til innhold

Være hjemme eller begynne i jobb

Gjest Hjemme eller i  barnehage?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

2

• PieLill

2

• grot

2

• Anonym 82

2

Mest aktive i denne tråden

Kjære deg! Dette er da helt og holdent opp til dere! Hva andre måtte mene, er totalt likegyldig. Om du ønsker og være hjemme med barnet, og dere har muligheten til det - gjør det!

Det er ingen fasitsvar hva som er best for akkurat dere og deres barn - det er det dere som en familie som bestemmer.

(Selv hadde jeg alle tre ungene i barnehage - det var rett for _vår_ situasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om å ta et år til etter fødselspermisjon så ville jeg gjort det, om jeg kunne! Du kan jo ta han/henne med i åpen barnehage om det finnes i nærheten. Folk spør vel fordi de fleste må/vil ut i jobb igjen etter permisjonen.

Jeg synes så små barn har godt av å være hjemme med foreldre, samtidig synes jeg ikke de har vondt av å være i barnehage. Men når de blir tre år+, da synes jeg absolutt de bør gå i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er teit er at andre skal fortelle dere hvordan dere skal innrette dere.

Du har ønske om å være hjemme. Det funker økonomisk. Sambo vil være fornøyd.

Hvis dere det gjelder er fornøyde, hvorfor skal dere da velge noe dere ikke er fornøyd med for å gjøre dem det ikke gjelder fornøyd?

Ikke la deg presse, men gjør det DU ønsker. Denne muligheten får du ikke tilbake. Jobbe kan du gjøre masse av siden.

Du er sikkert forberedt på at du må gjøre litt ekstra innsats for å oppspore lekekompiser.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/08/30/545140.html

Hvis du føler at du må forsvare valget ditt er det mange gode argumenter å hente her. Men nå er han jo mann da. Det blir straks litt kulere og mer heltemodig når det er en mann som velger å gå hjemme, i alle fall blant damene. Gutta syns kanskje han er en dott;)

Ikke sant.

Når en mann er hjemme med sitt/sine barn er han så reflektert at han minimum havner i avisa, om ikke på TV. Det snakkes om verdivalg, prioriteringer, det viktigste i livet - og det er ikke penger og karriære. Denne mannen er og gjør noe helt spesielt.

Når en kvinne gjør det samme er hun et ambisjonsløst mehe og mannen hennes en drittsekk. (Dessuten er hun sikkert med i en eller annen GRUSOM sekt.)

Det som irriterer meg aller mest er at det er kvinner som påstår de går i bresjen for frigjøring av alle jordens kvinner som er ansvarlige for denne nedvurderingen av kvinners dømmekraft og det iherdige arbeidet med å begrense kvinners valgmuligheter på dette området.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...