Gå til innhold

Hvilken laptopp vil du anbefale som er liten og

Anbefalte innlegg

Skrevet

lett? Jeg spiller ikke noe, men jeg vil ha en rask, flott og god pc som jeg kan bli kjempefornøyd med. Har i dag en acer spire 5100. Den er god nok, men synes den er tung og klumpete. Vil ha en mer elegant og lett utgave. Noen sier macbook, men jeg vet ikke. Noen sier den er helt annerledes.

Kom med tips.....

Skrevet

Jeg har lurt på å skaffe med Asus 901, men tror ikke den er i salg ennå?? (901-varianten kom nylig)

Den er bitteliten og egner seg nok best kun til småting, internettsurfing osv, og ikke til slikt som krever en kraftigere maksin.

Til gjengjeld veier den bare 1 kg og er ikke større enn en bærbar dvd-spiller.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har lurt på å skaffe med Asus 901, men tror ikke den er i salg ennå?? (901-varianten kom nylig)

Den er bitteliten og egner seg nok best kun til småting, internettsurfing osv, og ikke til slikt som krever en kraftigere maksin.

''Jeg har lurt på å skaffe med Asus 901, men tror ikke den er i salg ennå?? (901-varianten kom nylig)''

Disse ultraportable maskinene (går ut fra det er det denne du nevner er) er lite egnet som eneste PC, men brukes som supplement for en stasjonær PC eller slepbar laptop. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke gå for Mac om du ikke er 110% sikker på at du vil over på et nytt OS. Og ikke hør på dem som argumenterer med at du kan kjøre Windows på Mac, der er PC betydelig mer egnet ettersom du får betraktelig mer muskelkraft (CPU og minne) for en betydelig billigere penge.

Acer eller HP gir mye for pengene, men ellers ville jeg tatt en titt på sidene til http://www.multicom.no ettersom deres bærbare har fått veldig gode kritikker i tester.

Skrevet

''Jeg har lurt på å skaffe med Asus 901, men tror ikke den er i salg ennå?? (901-varianten kom nylig)''

Disse ultraportable maskinene (går ut fra det er det denne du nevner er) er lite egnet som eneste PC, men brukes som supplement for en stasjonær PC eller slepbar laptop. :-)

Slepbar laptop er et bra uttrykk! :-)

Ja, jeg ville bare hatt det som en sånn enkelt lettvint sak som jeg kan sitte i sofaen og surfe litt, ta med på turer hit&dit osv.

Vi har en god stasjonær pc hjemme, pluss at jeg har en slepbar (!) laptop på jobb som jeg kan ta med hjem de gangene jeg må gjøre unna noe hjemme. Den har da til tider blitt brukt som surfe-i-sofaen-maskin når junior sitter på den stasjonære, så en liten lett&nett hadde gjort deg:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Slepbar laptop er et bra uttrykk! :-)

Ja, jeg ville bare hatt det som en sånn enkelt lettvint sak som jeg kan sitte i sofaen og surfe litt, ta med på turer hit&dit osv.

Vi har en god stasjonær pc hjemme, pluss at jeg har en slepbar (!) laptop på jobb som jeg kan ta med hjem de gangene jeg må gjøre unna noe hjemme. Den har da til tider blitt brukt som surfe-i-sofaen-maskin når junior sitter på den stasjonære, så en liten lett&nett hadde gjort deg:-)

''Ja, jeg ville bare hatt det som en sånn enkelt lettvint sak som jeg kan sitte i sofaen og surfe litt, ta med på turer hit&dit osv.''

Bortsett fra skjermstørrelsen, er jeg blitt helt betatt av iPhone til sånne småoppgaver som surfing i sofaen. Men jeg kan ikke lese DOL på den. :-) Tror webbis må tenke på iPhone-versjon av DOL, det er jo så in med iPhone-tilpasning for tida.

Skrevet

Jeg vil ha en sånn :))))

Elsker nye duppedingser.

Gjest mandolina
Skrevet

''Ja, jeg ville bare hatt det som en sånn enkelt lettvint sak som jeg kan sitte i sofaen og surfe litt, ta med på turer hit&dit osv.''

Bortsett fra skjermstørrelsen, er jeg blitt helt betatt av iPhone til sånne småoppgaver som surfing i sofaen. Men jeg kan ikke lese DOL på den. :-) Tror webbis må tenke på iPhone-versjon av DOL, det er jo så in med iPhone-tilpasning for tida.

Trykk på knappen Ctrl og pluss knappen camtidig og du får mye større skjermbilde.

Hilsen

Gjest ChiengMai
Skrevet

Trykk på knappen Ctrl og pluss knappen camtidig og du får mye større skjermbilde.

Hilsen

Det er nok ingen Ctrl-knapp på iPhone, der bare drar man to fingre over skjermen for å få større tekst Men uansett så kommer ikke høyre side med svarene på DOL opp. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...