Gjest berikende Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 http://www.ta.no/nyheter/grenland/article3700764.ece Samarbeid mellom regjering og asylprofitører fungerer utmerket, men det er altså noen som må betale. "Det kan nesten ikke beskrives. Jeg gikk helt i kjelleren. Etterpå bare grein jeg, i ti timer." 0 Siter
Helmi Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Daglig kastes gråtende leietakere ut av boligene sine slik at huseieren kan disponere boligen til noe annet. Dette står det aldri noe om i avisene. Men når det er asylsøkere som skal inn i boligen, blir dette en nyhet. Til og med en så stor nyhet at den legges ut her på DOL. Hvorfor.....hmmm....?? 0 Siter
Gjest berikende Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Daglig kastes gråtende leietakere ut av boligene sine slik at huseieren kan disponere boligen til noe annet. Dette står det aldri noe om i avisene. Men når det er asylsøkere som skal inn i boligen, blir dette en nyhet. Til og med en så stor nyhet at den legges ut her på DOL. Hvorfor.....hmmm....?? Hun fikk kanskje følelsen av at hun ikke har fortjent å bli kastet ut av egen bolig til fordel for asylsøkere, siden hun har vært med å gi de samme asylsøkerne beskyttelse fra forfølgelse. Det er i grunnen forståelig at hun reagerer. 0 Siter
Helmi Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Hun fikk kanskje følelsen av at hun ikke har fortjent å bli kastet ut av egen bolig til fordel for asylsøkere, siden hun har vært med å gi de samme asylsøkerne beskyttelse fra forfølgelse. Det er i grunnen forståelig at hun reagerer. Ja men.... det er jo ikke asylskøkernes skyld at huseieren kaster henne ut.... Her er det en huseier som vil tjene mest mulig penger - slik alle huseiere vil, går jeg ut i fra. Nyhetsverdi = 0 0 Siter
Gjest berikende Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Ja men.... det er jo ikke asylskøkernes skyld at huseieren kaster henne ut.... Her er det en huseier som vil tjene mest mulig penger - slik alle huseiere vil, går jeg ut i fra. Nyhetsverdi = 0 Asylsøkerne har selvsagt ikke noe ansvar for hvor de blir plassert. Frustrasjonen går mer i retning av politikerne regner jeg med. Saken har absolutt nyhetens interesse. Konsekvensene av den voldsomme tilstrømningen av asylsøkere vises på så mange måter. Det er bra pressearbeid å til en viss grad individualisere dette, slik avisen gjorde i dette tilfellet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.