Gjest Ada!! Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Var inne på TV 2 og så nyhetene fra i går. Hva er dette for noe? Det kan da ikke være seriøst??? For det andre er det vel ingen i Norge som kan finne på noe slikt?Eller er jeg naiv? Jeg er rystet!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pille2 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det er nok til syvende og sist ikke gratis, bare ulovlig. Dette er nok en gimmick for å få potensielle adoptanter inn på siden. Loven er klar den på dette området. M Men det er nok nordmenn som er kalde nok til å være mellomledd, på lik linje som at det fins nordmenn som driver med all annen handel, menneskehandel, narkotikahandel osv. Alt for å tjene penger. Men sykt er det!! http://tv2nyhetene.no/innenriks/article2183336.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ventefar Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 De som annonserer slik driver nok ikke veldedighet - før eller seinere skal nok noen ha seg betalt. Hovedproblemet er at slik annonsering er ulovlig. Adopsjon skal ikke være "markedsføring/salg" av et barn (eller en mor som vil adoptere bort) som et tilbud på et kjøpesenter. Det er BARNET som skal få en velegnet familie, og kompetente myndigheter skal finne en egnet familie til et barn. Det er IKKE foreldre som skal på "visning" for å velge ut et barn som passer dem. Her blir det fritt fram for kvalifiserte og ukvalifiserte interessenter til å få informasjon om barnet - og ingen kan garantere noe om de annonserte barnas bakgrunn og om alt har gått lovlig unna. Jeg var innom denne annonsen på nett onsdag morgen - alt virket tvilsomt - skygg unna! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert mor til to afrikansk fødte barn Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det er nok til syvende og sist ikke gratis, bare ulovlig. Dette er nok en gimmick for å få potensielle adoptanter inn på siden. Loven er klar den på dette området. M Men det er nok nordmenn som er kalde nok til å være mellomledd, på lik linje som at det fins nordmenn som driver med all annen handel, menneskehandel, narkotikahandel osv. Alt for å tjene penger. Men sykt er det!! http://tv2nyhetene.no/innenriks/article2183336.ece Får lyst til å gråte når jeg ser sånt som dette. Det er med på å mistenkeliggjøre oss som adopterer barna våre og fyre opp under enkeltes oppfatning om at vi "kjøper" barna våre. Glad for at myndighetene reagerer så sterkt som de har gjort og håper bakmennene blir rettsforfulgt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hei! Det finnes bare tre godkjente adopsjonsformidlinger i norge. Verdensbarn, InorAdopt og Adopsjonsforum. I tillegg kan det finnes en mulighet for å adoptere konkret barn, men da må alt gå igjennom bufdir. Har ikke sett saken, men kun lest litt, og personlig syns jeg dette er nokså sykt, og for ikke å snakke om ødeleggende for barn i norge som er adoptert på lovlig vis, uten snusk og tull. Dette er bare trist. Vennlig hilsen BMS, som håper at di som står bak nettstedet blir politiannemeldt, for dette strider mot norsk lovgivning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.