Gå til innhold

Uff på'n igjen!

Gjest Konkurranse mellom barn

Anbefalte innlegg

Hadde bestemt oss for å starte med turning i dag, og som nevnt er jenta mi ganske så sjenert. Jeg var dermed spent på hvordan dette skulle gå, og gikk på med friskt mot.

Vi møtte opp litt før tiden, og jenta mi gledet seg!

Hun begynte å bli varm i trøya og jeg så på med fryd der hun fløy frem og tilbake..så.. I døra kommer venninnen på samme alder og moren!

Jeg kjente at det påvirket meg med en gang, men jeg konsentrerte meg om å få jenta mi til å trives.

Venninnen var ganske sjenert, og der prøver jammen meg mora å kontakte jenta mi for at hun skal ta datteren hennes med seg!

Åhhh hun bruker mitt supersjenerte barn til å presse sin derogda sjenerte jente inn i leken!

Attpåtil presterer hun å si **** er så sjenert når det er nye ting, nye voksne osv men det er jo bare TULL! Hun er jo egentlig ikke slik i det hele tatt!

Det endte dessverre med at jenta mi fra å være varm i trøya, sitte i ring å si navnet sitt, kom å satt på fanget resten av tiden!

Jeg orket ikke snakke med mora resten av tida enda hun satt rett ved siden av meg! Når hun prøvde å kontakte mitt barn for å få henne med på leken igjen så signaliserte jeg at FORGET IT!

Hva kan man gjøre med slike? Jeg antar..ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du lager et kjempenummer av ingenting og oppfører deg som ei klassisk myrsnipe. En unge som ikke ellers er sjenert kan selvsagt bli det i slike sammenhenger, og hva gjorde den andre moren galt, egentlig? Skulle hun bedt datteren om å unngå den eneste hun kjente og følte seg trygg på der? Hva hadde du tenkt da? Beklager, her får du ikke mye støtte. Du høres ut som ei vanskelig ei synes jeg, og jeg skjønner ikke helt hva som egentlig er problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvem du vil gjøre noe med, da. Deg selv, datra di eller den andre moren? Selv om jeg har full forståelse for at du bekymrer deg over et sjenert barn, så hjelper det ingen sånn som du reagerte er jeg redd. Tror jeg ville ha gjort omtrent det samme som den andre mammaen.

Sett litt på skråss: Ved å ta barnet ditt opp på fanget kan du i verste fall ha bekreftet overfor barnet ditt at det _var_ en skremmende situasjon som det virkelig _var_ behov for at du som voksen brøt inn og beskyttet henne. Det ble i tillegg understreket av av du også beskyttet henne da det ble tatt initiativ til å få henne med inn i leken.

Forstår jo så godt at du vil barnets beste, men tenk deg om så du ikke risikerer å gjøre henne en bjørentjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du lager et kjempenummer av ingenting og oppfører deg som ei klassisk myrsnipe. En unge som ikke ellers er sjenert kan selvsagt bli det i slike sammenhenger, og hva gjorde den andre moren galt, egentlig? Skulle hun bedt datteren om å unngå den eneste hun kjente og følte seg trygg på der? Hva hadde du tenkt da? Beklager, her får du ikke mye støtte. Du høres ut som ei vanskelig ei synes jeg, og jeg skjønner ikke helt hva som egentlig er problemet her.

Nei men tråden nedenfor må leses for å forstå det..

Tråden var ikke ment til de som ikke har fått med seg forhistorien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det mange dette barnet kjente her, og jeg sliter med at barnet mitt er ekstremt sjenert.

Derfor var jeg glad for at hun endelig var varm i trøya helt til venninnen og moren kom. Denne moren er opptatt av å skape konkurranse i barnet sitt, noe min datter ikke liker.

Dessuten var det ikke jeg som klaget på at datteren min er sjenert, det var hun som gjorde det om sin datter.

Hun vet at jeg sliter veldig med min datter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvem du vil gjøre noe med, da. Deg selv, datra di eller den andre moren? Selv om jeg har full forståelse for at du bekymrer deg over et sjenert barn, så hjelper det ingen sånn som du reagerte er jeg redd. Tror jeg ville ha gjort omtrent det samme som den andre mammaen.

Sett litt på skråss: Ved å ta barnet ditt opp på fanget kan du i verste fall ha bekreftet overfor barnet ditt at det _var_ en skremmende situasjon som det virkelig _var_ behov for at du som voksen brøt inn og beskyttet henne. Det ble i tillegg understreket av av du også beskyttet henne da det ble tatt initiativ til å få henne med inn i leken.

Forstår jo så godt at du vil barnets beste, men tenk deg om så du ikke risikerer å gjøre henne en bjørentjeneste.

Det er umulig å forstå dette uten å ha lest tråden lenger nede her.

Jeg forsøkte selvfølgelig å dytte henne utpå igjen uten hell.

Jeg liker ikke at min datter som jeg har forsøkt å ta med på aktiviteter tidligere, som er kjempesjenert og ikke gjør noe ut av seg blir brukt av en mor som er opptatt av å hele tiden hevde sitt barn ovenfor mitt. Og som er opptatt av å hevde seg selv ovenfor meg.

Det som er problemet er at jeg ikke kan unngå henne eller rettere sagt at barna ikke kan unngå hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, forstår ikke helt saken her må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest det andre innlegget, og jeg synes i grunnen det er bare filleting du nevner der også. Det er sånt alle barn opplever. Det er sånn mange mennesker er, sikkert du også innimellom. Hadde du rukket å kjøpe klokke først hadde det vært du som skapte konkurranse. Nei, dette her synes jeg er bare tull. Jeg siter her og lurer på hva det er som _egentlig_ ligger bak her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest det andre innlegget, og jeg synes i grunnen det er bare filleting du nevner der også. Det er sånt alle barn opplever. Det er sånn mange mennesker er, sikkert du også innimellom. Hadde du rukket å kjøpe klokke først hadde det vært du som skapte konkurranse. Nei, dette her synes jeg er bare tull. Jeg siter her og lurer på hva det er som _egentlig_ ligger bak her.

Det er naturlig med konkurranse mellom barn ja, på den måten du nevner at hvis jeg kjøpte den først så ville jeg naturlig skape den mellom barna.

Det er noe annet at vi som voksne skaper den mellom barna, det er ikke heldig. Å fortelle dem at dem er best, flinkest osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å forstå dette uten å ha lest tråden lenger nede her.

Jeg forsøkte selvfølgelig å dytte henne utpå igjen uten hell.

Jeg liker ikke at min datter som jeg har forsøkt å ta med på aktiviteter tidligere, som er kjempesjenert og ikke gjør noe ut av seg blir brukt av en mor som er opptatt av å hele tiden hevde sitt barn ovenfor mitt. Og som er opptatt av å hevde seg selv ovenfor meg.

Det som er problemet er at jeg ikke kan unngå henne eller rettere sagt at barna ikke kan unngå hverandre.

Mulig du har skrevet noe tidligere, men jeg gikk inn via "100 siste", og svarer naturlig nok ut fra det du gir av info. Om du ønsker at det skal ses i sammenheng med det innlegget, så er det sikkert lurt å legge det som et tillegg til samme tråd.

Etter å ha lest det første innlegget er hovedkommentaren min at jeg svarer det samme som jeg gjorde i forrige svar. Det er ikke for å være ekkel: Men du må vurdere hva som er bjørnetjeneste i fhd til datra di. Om du strever så voldsomt med denne andre mora, så ta heller en prat med henne. For konkurransen er _ikke_ mellom barna, men mellom mødrene. Må inrømme at om jeg hadde vært den andre moren, og hadde blitt presentert for disse problemstillingene, så hadde veien vært kort for å stimulere barnet mitt til å leke med alle andre enn datra di. Er det det du ønsker å oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har fått med meg det forrige innlegget, men synes uansett at dette ikke var noe å reagere på. I slike situasjoner kan begge bruke hverandre for å bli kjappere varm i trøya :) Det hjelper ofte på å ha en kjent person rundt seg når en er sjenert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har skrevet noe tidligere, men jeg gikk inn via "100 siste", og svarer naturlig nok ut fra det du gir av info. Om du ønsker at det skal ses i sammenheng med det innlegget, så er det sikkert lurt å legge det som et tillegg til samme tråd.

Etter å ha lest det første innlegget er hovedkommentaren min at jeg svarer det samme som jeg gjorde i forrige svar. Det er ikke for å være ekkel: Men du må vurdere hva som er bjørnetjeneste i fhd til datra di. Om du strever så voldsomt med denne andre mora, så ta heller en prat med henne. For konkurransen er _ikke_ mellom barna, men mellom mødrene. Må inrømme at om jeg hadde vært den andre moren, og hadde blitt presentert for disse problemstillingene, så hadde veien vært kort for å stimulere barnet mitt til å leke med alle andre enn datra di. Er det det du ønsker å oppnå?

Det er mulig det, det var ikke hvordan jeg taklet den situasjonen med at datteren min er sjenert som er poenget.

Poenget er at hun ble brukt av moren til venninnen sin, som forøvrig vet hvor mye jeg sliter og jobber med min datters sjenanse. Jeg liker ikke at mitt barn blir brukt til å hevde sine egne barn, noe som gjør at min datter ofte er veldig lei seg.

Jeg ser det vanskelig for meg å svare på dette så lenge du ikke vet alt, men ut fra det du vet så forstår jeg at du svarer det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått med meg det forrige innlegget, men synes uansett at dette ikke var noe å reagere på. I slike situasjoner kan begge bruke hverandre for å bli kjappere varm i trøya :) Det hjelper ofte på å ha en kjent person rundt seg når en er sjenert.

Ja jeg vet, og jeg hadde selvfølgelig ikke laget noe som helst nummer ut av dette hvis alt hadde vært normalt. Da kunne man støttey hverandre, men slik er det ikke i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi du ikke har fått med deg hele saken da.

Eller kan det være fordi det faktisk er du som lager et for stort nummer ut av dette? Det er da faktisk bare filleting du nevner (og jeg har lest begge innleggene) - hvem får klokke først, og hvem er sjener og ikke, og hvem skal hjelpe hvem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kan det være fordi det faktisk er du som lager et for stort nummer ut av dette? Det er da faktisk bare filleting du nevner (og jeg har lest begge innleggene) - hvem får klokke først, og hvem er sjener og ikke, og hvem skal hjelpe hvem...

Nå er det ikke jeg som lager noen konkurranse ut av det selv om jeg får ut litt frustrasjon her på DOL.

Det er sunt med normal konkurranse, men ikke å sette barn opp mot hverandre og skape den mellom ens eget barn og venninnen til barnet. Det kunne nå aldri jeg gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg faktisk enig med de andre i at du overreagerer. Jeg er også ganske så sikker på at jenta di fikk med seg de signalene du ubevisst sendte ut i det mora og det andre barnet kom inn og derfor også tydde til deg fordi du utstrålte at nå blir det utrygt.

Det er ikke uten grunn at mange ideretter foretrekker at foreldrene ikke er i selve hallen under trning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg faktisk enig med de andre i at du overreagerer. Jeg er også ganske så sikker på at jenta di fikk med seg de signalene du ubevisst sendte ut i det mora og det andre barnet kom inn og derfor også tydde til deg fordi du utstrålte at nå blir det utrygt.

Det er ikke uten grunn at mange ideretter foretrekker at foreldrene ikke er i selve hallen under trning....

Det blir gjerne slik til slutt at man reagerer på absolutt alt.

Jeg hadde ikke reagert på dette om det ikke hadde vært denne mora ikke sant. Men iom at jeg er vant til å få smygende kommentarer og hint fra henne hele tiden så hender det nok også at jeg overreagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller vil to jenter som kjenner hverandre føle seg tryggere og klare seg mye bedre i en ny gruppe enn hver for seg, og jeg vil tro at det var det denne moren tenkte også. Altså at det ville hjelpe BEGGE jentene å være to. På tross av at det bare var din historie jeg har sett, så syns jeg at du overreagerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet, og jeg hadde selvfølgelig ikke laget noe som helst nummer ut av dette hvis alt hadde vært normalt. Da kunne man støttey hverandre, men slik er det ikke i dette tilfelle.

Det eneste som ikke var normalt i denne situasjonen, er at du reagerer sterkt negativt på en helt normal oppførsel fra den andre morens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...