Zelda77 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg husker ikke navnet på sangen men refrenge er: "Å huttetutte tu da ble det bråk uhu og etter på så ble det ikke greit å være meg" Er det noen som kan denne sangen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det er Prøysen, og den har et barns perspektiv på ting som blir oppfatta feil av voksne. Me jeg husker ikke hele teksten, den har mange vers, mener jeg å huske! Fikk ikke opp noe da jeg googla heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Ja dette er jo bare en liten barnesang. Men den skal jammen handle om voksne denne gang. for jeg har ofte lurt på hvordan det ville gå, hvis vi sa sånn til voksne som de til alle små. Å huttetutte tei. Da ble det bråk, huhei. Og etterpå så ble det ikke greit å være meg. Det er ikke bestandig så morsomt som du tror, å nevne hva en heter og stedet hvor du bor. Så tenk om jeg en dag til en herre sa som så. Nei se, der har vi Andersen hvor gammel er du nå? Nei, mange vers av den, men husker ikke fler akkurat nå... Er jo en med å stikke hodet ned og rope dikkedikkedikk og sånn, og noe med å være stor og sint? Hm. Håper du får hele teksten, det skal bli gøy å se. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det er Prøysen, og den har et barns perspektiv på ting som blir oppfatta feil av voksne. Me jeg husker ikke hele teksten, den har mange vers, mener jeg å huske! Fikk ikke opp noe da jeg googla heller. Amatør!! ;-) http://www.bergensskolen.no/mohlenpris/multimedia/archive/00178/Huttetuttetei_178969a.doc 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 http://www.bergensskolen.no/mohlenpris/multimedia/archive/00178/Huttetuttetei_178969a.doc Her finner du den i wordformat:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Tusen takk for svar. Jeg husker at vi sang denne mye på barneskolen og at den frembrakte mye latter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Amatør!! ;-) http://www.bergensskolen.no/mohlenpris/multimedia/archive/00178/Huttetuttetei_178969a.doc "Men det sku’ være moro en mann å dikke på" --sa Prøysen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 "Men det sku’ være moro en mann å dikke på" --sa Prøysen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Tusen takk for svar. Jeg husker at vi sang denne mye på barneskolen og at den frembrakte mye latter. Jeg har den på single-plate fra barndommen, med Anita Hegerland. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.