Gå til innhold

Er det noen som husker teksten?

Zelda77

Anbefalte innlegg

Jeg husker ikke navnet på sangen men refrenge er:

"Å huttetutte tu da ble det bråk uhu

og etter på så ble det ikke greit å være meg"

Er det noen som kan denne sangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er Prøysen, og den har et barns perspektiv på ting som blir oppfatta feil av voksne.

Me jeg husker ikke hele teksten, den har mange vers, mener jeg å huske! :) Fikk ikke opp noe da jeg googla heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er jo bare en liten barnesang. Men den skal jammen handle om voksne denne gang. for jeg har ofte lurt på hvordan det ville gå, hvis vi sa sånn til voksne som de til alle små.

Å huttetutte tei. Da ble det bråk, huhei. Og etterpå så ble det ikke greit å være meg.

Det er ikke bestandig så morsomt som du tror, å nevne hva en heter og stedet hvor du bor. Så tenk om jeg en dag til en herre sa som så. Nei se, der har vi Andersen hvor gammel er du nå?

Nei, mange vers av den, men husker ikke fler akkurat nå... Er jo en med å stikke hodet ned og rope dikkedikkedikk og sånn, og noe med å være stor og sint? Hm. Håper du får hele teksten, det skal bli gøy å se. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar. Jeg husker at vi sang denne mye på barneskolen og at den frembrakte mye latter.

Jeg har den på single-plate fra barndommen, med Anita Hegerland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...