Gå til innhold

q-tips

pekkaline

Anbefalte innlegg

Ja, vi har Q-tips! Jeg bruker det av og til sånn rett inni øret, hvis jeg bare _må_, men prøver å la være. Ellers har jeg brukt det på ytterøret til hunden, og nå bruker jeg det på navlen til babyen. Og så til å fjerne sminke når jeg søler mens jeg tar det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi har Q-tips! Jeg bruker det av og til sånn rett inni øret, hvis jeg bare _må_, men prøver å la være. Ellers har jeg brukt det på ytterøret til hunden, og nå bruker jeg det på navlen til babyen. Og så til å fjerne sminke når jeg søler mens jeg tar det på.

Ååå er du nybakt mamma? De er greie til navlerens også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg bruker q-tips til å rense ører, ta ut snørr og øyegugge hos barna. Det gjorde jeg mest da de var babyer. Så bruker jeg q-tips til å vaske inni tuten på kaffekanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker q-tips til å rense ører, ta ut snørr og øyegugge hos barna. Det gjorde jeg mest da de var babyer. Så bruker jeg q-tips til å vaske inni tuten på kaffekanna.

Lurt! Ja jeg bruker den når jeg skal vaske rillene i "hjulet" på oppvaskmaskinen. Og til å rense sår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker q-tipsen til ørene. Men til ungene har en tykk type q-tips.Beregnet på barn tror jeg..Kjøpt på apotek.

Ellers bruker jeg q-tips til sminke, og når jeg rengjør vasken..

For å komme godt inn rundt sluk og kran.

Når leppestiften er tom, bruker jeg q-tips for å få ut det i bunnen.

Og det er jo ikke lite som egentlig bare blir kastet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det mange ganger. En "tommelfingerregel" er vel at ikke noe som er mindre enn en albue skal inn i øret.

Men jeg bruker det alikevel. I tillegg til ved sminkeuhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker q-tipsen til ørene. Men til ungene har en tykk type q-tips.Beregnet på barn tror jeg..Kjøpt på apotek.

Ellers bruker jeg q-tips til sminke, og når jeg rengjør vasken..

For å komme godt inn rundt sluk og kran.

Når leppestiften er tom, bruker jeg q-tips for å få ut det i bunnen.

Og det er jo ikke lite som egentlig bare blir kastet...

Til ørene hos dere også ja. De leppestiftene er jaggu dyre, så det var lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det mange ganger. En "tommelfingerregel" er vel at ikke noe som er mindre enn en albue skal inn i øret.

Men jeg bruker det alikevel. I tillegg til ved sminkeuhell.

''En "tommelfingerregel" er vel at ikke noe som er mindre enn en albue skal inn i øret.''

Jaha, den har jeg aldri hørt :) Det er klart vi må være forsiktige og det går helst bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En "tommelfingerregel" er vel at ikke noe som er mindre enn en albue skal inn i øret.''

Jaha, den har jeg aldri hørt :) Det er klart vi må være forsiktige og det går helst bra.

"Faren" med å bruke q-tips i øret er vel at man da kan dytte ørevoksen lenre inn i øret. Dersom den blir værende der en stund blir den hard, og du hører dårlig. Så da blir det tur til lege for å skylle ørene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ørene hos dere også ja. De leppestiftene er jaggu dyre, så det var lurt :)

Hihi, min mor som begynte med det..og jeg lo så..

Mente hun var både gnien og sær..

Så gjør jeg akkurat der samme nå..*knise*

Må svelge noen kameler etter man ble "voksen".. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, min mor som begynte med det..og jeg lo så..

Mente hun var både gnien og sær..

Så gjør jeg akkurat der samme nå..*knise*

Må svelge noen kameler etter man ble "voksen".. ;0)

Kameler ja, jeg vet ikke om de smaker så godt, men det blir noen av dem oppigjennom på livets vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker til ørene jeg også, men prøver å ikke dytte den rett inn, men rense langs kanten liksom. Og selvsagt til å fjerne sminke på avveie.

Liker best dem fra Lindex, som har en spiss og en flat ende. Geniale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker til ørene jeg også, men prøver å ikke dytte den rett inn, men rense langs kanten liksom. Og selvsagt til å fjerne sminke på avveie.

Liker best dem fra Lindex, som har en spiss og en flat ende. Geniale.

''Liker best dem fra Lindex, som har en spiss og en flat ende. Geniale.''

Takk for (Q) tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner godt til de advarslene, men jeg klarer ikke helt å dy meg - av og til bare MÅ jeg fikle litt inni øret mitt med en q-tip. Men jeg passer på at jeg ikke dytter den så langt inn, det er mest i åpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babydillah

Jeg bruker det til ørene selv om det anbefales ikke da! Men passer på å ikke dytte for langt inn i ørene. Bruker ikke q-tips på babyen min, evnt. enden av en fuktig klut om hun har mye voks.

Jeg bruker q-tips til å jevne ut kajal og når jeg skal farge brynene, da tørker jeg vekk det overflødige så øyenbrynene får en fin form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det til ørene selv om det anbefales ikke da! Men passer på å ikke dytte for langt inn i ørene. Bruker ikke q-tips på babyen min, evnt. enden av en fuktig klut om hun har mye voks.

Jeg bruker q-tips til å jevne ut kajal og når jeg skal farge brynene, da tørker jeg vekk det overflødige så øyenbrynene får en fin form :)

Til brynene ja, jeg fikk et tips en gang om å smøre vaselin over og under før man legger på fargen, da er det enkelt å vaske bort det overflødige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...