ekp68 Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Hadde spontan pneumothorax des 06 som leget seg helt fint. Ny sp. pneumo i feb. 07 som førte til sykedimmitering fra førstegangetjenesten. Hadde tenkt en militærutdannelse på dette tidspkt. Sykemeldes 14 dgr. og dimmiteres direkte fra sykehus og sendes hjem delvis på min regning. Ingen info om NAV rettigheter. Sliter med utmattethet, stort økt behov for søvn og vektreduksjon. Er i kontakt med NAV når han kommer hjem og leverer de papirene han har fått fra militæret. Yrkesskaden innvilges. Det tar over et år før første sykemelding utbetales, legeregningene har vi fått ref. noen få, alle er innlevert men nå har vi fått brev om at disse er for gamle. Sakspapirene ble nemlig borte i NAV systemet og forble bortrotet i fra april/mai 07-april-08. Da satt jeg på et av kontorene i over to timer etter å ha gjort det klart at jeg kom til å sitte der til papirene kom til rette. Han har jobbe sporadisk, strøjobber etter behov. Ellers sover han. Høst 07 ny sp.pneumo. nå andre lungen. Skoleåret er nettopp startet. Etter sykehusoppholdet skrangler han enda mer. Selv om han bytter til en annen linje må han tilsluttt kaste inn håndkleet og slutter skolen jan 08. Jobber noen få timer pr uke og sover nå innpå to døgn i strekk. Vekta går enda mere ned. Han er nødt til å jobbe for å være med på å betale bo- og leve utgiftene sine. Disse har jeg betalt helt fra han ble sykedimmitert fra militæret.( Jeg har et barn til som er kroniskt sykt og som NAV heller ikke dekker andre utgifter for enn transport for så nå røyner det på. Er selv. næringsdrivende.) Så ryker blindtarmen hans og han opereres. Sykemeldes 1 mnd. Sykepenger utbetales ikke, han har tjent for lite. Jeg henter han hjem. Etter endt sykemeld.periode drar han tilbake til jobb og bopel. Så kommer datoen for lungeoperasjon. Han får fortsatt ingen sykepenger eller dagpenger, men han har vel jobbet 4 timer på en uke. Ikke noe å eksistere på. Jeg henter han hjem og han må si opp jobben og bopel. Flytter hjem på gutterommet i påvente av operasjonen. Får seg jobb her på stedet og jobber det han makter for å ha noe å leve av. Han har fått innvilger sosialhjelp på under 4000.- i tre mnd. Han blir operert og sykemeldt. Leverer papirene på NAV noe som nå oppleves nærmest som en parodi for de gir ingen utbetalinger. Flere sykemeldinger, ingen penger. Drar til annen kommune for å jobbe en periode. Lite jobbing, lønn på 4000 på en mnd. Jobber og sover. Vekta stuper videre nedover og helsa skranter mer og mer. Selv er jeg vel blitt konstant blakk iløpet av disse årene men nå har jeg greid å skrape sammen sånn at jeg får han hjem igjen og til lege i morgen. Han har en skoleplass som venter på seg i andre enden av fylket. Om han egentlig er i stand til å gå på skolen kan jo diskuterers. Er det slik systemet er tenkt å fungere? I går fikk han avslag på rehabiliteringsstønad. Hva skal vi leve av til slutt, jeg har forskuttert NAV med å låne penger i banken men det kan jeg ikke fortsette med i det uendelige. Fortvilet situasjon og sønnen min sin helse er ikke blitt noe bedre. Er det noen som har erfaring fra slike saker? 0 Siter
Gjest går det virkelig an... Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Ærlig talt - tror jeg hadde gått til VG eller noe med den historien der... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.