Gjest babydillah Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Er du sikker på at han får nok mat? Han kan være sulten og urolig av den grunn. Det kan være det og, babyen min nekter å sove om hun ikke er helt mett... selv om hun nettopp har spist kan hun plutselig finne på at hun vil ha mer... så når det ikke hjelper å gi henne smokken eller trøste, prøver jeg å gi litt pupp om hun vil ha... og da sovner hun ofte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Har barnet en far til stedet. I så fall bør du overlate barnet til faren og forlate åstedet. Stapp sov i ro i ørene og sov. Fedre har ofte den utmerkede egenskapen at de ikke lukter melk og er litt mindre manipulerbare enn mødre. ;-) mvh Ja, han er sammen med pappa om morgenen, men problemet er at jeg ikke får nok melk ut ved å pumpe, og babyen vil ha melk hver time. Han er bare sju uker så han har nok ikke begynt å manipulere.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Nå anbefales samsoving igjen, kanskje du kan prøve å la han sove i sengen med deg ved siden? Etterhvert som han blir vant til å sove slik kan du prøve å ha han over i bagen eller sengen sin. Det er første ukene som er verst, babyen min våknet flere ganger om natta i starten, jeg måtte bysse osv... og da hun endelig sovnet la jeg henne i vognen, men ti min etter våknet hun, og samme bøtteballetten igjen. Så jeg begynte å la henne sove litt i sengen vår, etterhvert bar jeg henne over i sin seng. Våknet hun og gråt, puttet jeg i henne smokken, strøk henne på hodet og sa så så, så sovnet hun fort igjen. Det var de 6-7 første ukene som var verst hos oss. Det er med samsoving skjønner jeg ikke, på sykehuset anbefalte de samsoving, og på helsestasjonen fraråder de. Begge argumenterer med at det forhindrer krybbedød....? Jeg sov sammen med han på sykehuset, og de to første ukene hjemme. Nå lar jeg han sovne i senga vår etter amming, på sitt eget teppe og dyne, så løfter jeg hele bylten opp i bagen når han har sovnet. Funker om natta, men ikke om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det er med samsoving skjønner jeg ikke, på sykehuset anbefalte de samsoving, og på helsestasjonen fraråder de. Begge argumenterer med at det forhindrer krybbedød....? Jeg sov sammen med han på sykehuset, og de to første ukene hjemme. Nå lar jeg han sovne i senga vår etter amming, på sitt eget teppe og dyne, så løfter jeg hele bylten opp i bagen når han har sovnet. Funker om natta, men ikke om dagen. På sykehuset jobber det jordmødre - på helsestasjonen jobber det stort sett helsesøstre... Jeg stoler på jordmødre! De har spesielt peiling på de bittesmå. Flere helsesøstre jeg har vært borti tør knapt nok å bære de nyfødte! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det er med samsoving skjønner jeg ikke, på sykehuset anbefalte de samsoving, og på helsestasjonen fraråder de. Begge argumenterer med at det forhindrer krybbedød....? Jeg sov sammen med han på sykehuset, og de to første ukene hjemme. Nå lar jeg han sovne i senga vår etter amming, på sitt eget teppe og dyne, så løfter jeg hele bylten opp i bagen når han har sovnet. Funker om natta, men ikke om dagen. Du kommer til å få utrolig mange råd som spriker i alle retninger. Lytt til det som fungerer for deg du. Det er jo forskjell på folk og unger. En ting er at man kan rulle seg på ungen sin hvis man har den i senga og er stupfull, en annen ting er at instinktene dine kn fortelle deg at det er noe galt hvis du har ungen inntil deg og det skjer noe. Da min minste var liten var det rene skjære mishandlingen å la ungen sove i samme seng, men jaggu har han ikke levd opp likevel :-) En skikkelig koseklump har han blitt også. Akkurat som da eldsten var liten. Da skulle man gi ungene tran fra de var fire uker, men fisk i maten skulle de ikke hga før de var året pga allergi. Å påpeke at det er fisk i tran var ensbetydende med å be om trøbbel med helsesøster og det vil man ikke... Jeg sa at jeg regnet med at morsmelk var sammensatt slik den var fra naturens side slik at den burde være grei kost for babyer, og ble vurdert som mentalt tilbakestående. Noen år etter så jeg en artikkel om at noen med hvit frakk hadde konkludert med det samme. Bare vent til ungen får halsbetennelse, så skal du se at det går i motebølger om man fjerner mandler eller ikke også. Får du hvile når ungen sover hos deg, og kjenner deg selv godt nok til at du er trygg på å ikke rulle på ungen din, så sett senga inn mot veggen så han ikke detter ut og sov i vei - sammen. Er veldig koselig å våkne med en sånn myk og god liten bylt mot magen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ja, han er sammen med pappa om morgenen, men problemet er at jeg ikke får nok melk ut ved å pumpe, og babyen vil ha melk hver time. Han er bare sju uker så han har nok ikke begynt å manipulere.. Apropos pumpe - jeg fikk aldri dreisen på det, vondt var det også. Men jeg fikk veldig fint til å håndmelke - kanskje det er bedre for deg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Han er god og rund, lagt på seg 70g om dagen siste dagene, og følger vekstkurven. Kjedelig at han nekter å ta smokk, ellers ville han kanskje lettere kunne finne roen i bagen... Den smokken skal du være glad han ikke vil ha :-) Det er ikke moro når de mister smokken hundre ganger per natt, og du må opp og finne den igjen for at nurk skal sove videre - i flere år... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prøv på magen Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg ser flere har anbefalt å legge babyen på magen evt. samsoving og det anbefaler jeg også. Min lille klarte aldri å sove på ryggen, han bare skreik og skreik og han sovnet bare når han fikk pupp eller sov sammen med meg. På dagtid sov han ofte i sofaen liggende på magen og jeg fulgte med ham. Etterhvert var det egentlig like greit å bare la ham sove på magen i sengen også. Da fikk både mor og barn søvn og alt ble meget bedre. Ser ikke helt poenget med å skulle tvinge barnet mitt igjennom natt på natt uten søvn, bare fordi helsesøster har sagt han skal ligge på rygg. Nå sover jeg ganske tungt, så når han våknet på natten og tidlig morgen for mat, så la ham til brystet og sovnet mens han diet. Så hadde jeg energi og krefter til å takle og også nyte den herlige babyperioden 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Ja, han er sammen med pappa om morgenen, men problemet er at jeg ikke får nok melk ut ved å pumpe, og babyen vil ha melk hver time. Han er bare sju uker så han har nok ikke begynt å manipulere.. Babyen manipulerer selvsagt ikke bevisst. Det ville i så fall vært et geni helt utenom det vanlige... ;-) Mødre lar seg manipulere av følelser, lyder, hendelser og situasjoner. Man kan trenge en pappas ofte litt mindre emosjonell vinkling. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.