Gå til innhold

Söta ord från söta bror...

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• erin

5

• pekkaline

5

• Lillemus

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

'' ''Du fikk 10 rette av 11 mulige, Supert! Er du svensk selv?'' ''

Bommet på hjorton...Tippet bare der, men tippet bringebær.

Skrevet

Jeg fikk også 11 rette! Må innrømme at jeg gjettet på 2-3 uttrykk...

:o)

Skrevet

Hallon! Bringebær på svensk, altså..

Skrevet

jajamensan :) Der var det rette ordet, husker nå :)

Skrevet

Da er det markjordbær som er smultron? Jeg blader litt de der -onene til svenskene. :o) Hjorton og Hallon og Smultron...

Skrevet

Da er det markjordbær som er smultron? Jeg blader litt de der -onene til svenskene. :o) Hjorton og Hallon og Smultron...

Nei, det vet jeg ikke! Men for all del; ikke glem lingon!

Skrevet

Nei, det vet jeg ikke! Men for all del; ikke glem lingon!

Lingon = tyttebær?

Skrevet

Og ja, smultron er markjordbær!

Skrevet

Jeg også. Men dette er den letteste quizen du har hostet opp noensinne, fru Finn!

Skrevet

Akkurat det ordet har jeg kunnet siden jeg var temmelig liten! :-)

Det skyldes følgende historie som min mor har fortalt meg:

Som pur ung hadde hun jobb i en kolonialforretning. En gang på høsten kom to svensker innom og lurte på om de hadde hjortron. Moren min hadde aldri hørt dette svenske ordet før, men antok at de mente hortetakksalt!

- Joda, de hadde da det, svarte hun. Da ville e vite hvor mye det var for kiloen. Kilo???-tenkte min mor sjokkert - hvem i all verden kjøper hjortetakksalt i sådanne mengder??

Men det var jo selvsagt lett å regne om hektoprisen til kilospris (og i hine hårde dager solgte man selvsagt hjortetakksalt i løs vekt!*S*)

Svenske ble overbegeistret for dne utrolig billige kilosprisen, og sa at de skulle ha så og så mange kilo.

Min mors hake falt om mulig enda lenger ned mot brystet, før hun fant fram boksen med pulveret.

Vel, misforståelsen ble oppklart, og det ble ingen hjortetakkhandel! ;-)

Skrevet

Jeg også. Men dette er den letteste quizen du har hostet opp noensinne, fru Finn!

Ja, den var veldig lett, jeg innrømmer det. Nesten litt skuffende!

Skrevet

Som pur ung hadde hun jobb i en kolonialforretning. En gang på høsten kom to svensker innom og lurte på om de hadde hjortron. Moren min hadde aldri hørt dette svenske ordet før, men antok at de mente hortetakksalt!

- Joda, de hadde da det, svarte hun. Da ville e vite hvor mye det var for kiloen. Kilo???-tenkte min mor sjokkert - hvem i all verden kjøper hjortetakksalt i sådanne mengder??

Men det var jo selvsagt lett å regne om hektoprisen til kilospris (og i hine hårde dager solgte man selvsagt hjortetakksalt i løs vekt!*S*)

Svenske ble overbegeistret for dne utrolig billige kilosprisen, og sa at de skulle ha så og så mange kilo.

Min mors hake falt om mulig enda lenger ned mot brystet, før hun fant fram boksen med pulveret.

hahaha

Skrevet

Mitt favorittord er for øvrig fnask.

Vet du hva en torsk er da, bortsett fra en fisk?

Skrevet

*lol* Morsom historie. Dere kaller vel nesten hjortetakksalt for hjortron nå da ;)

Aliza1365380759
Skrevet

11 rette her også, men jeg snakker svensk flytende så det er vel ikke så imponerende egentlig.. ;-)

Skrevet

''Du fikk 11 rette av 11 mulige, Supert! Er du svensk selv?''

:B

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...