pekkaline Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Her kan avstandene bli opp mot 8km, så da kjører vi, men oftest så henter foreldrene dem igjen. I dette spørsmålet så har du gitt klar beskjed, og da bør barnet forhøre seg med foreldrene sine om hva han kan og ikke kan. Jeg synes du er raus som kjører han hjem såå ofte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 sånn sms'ing har vi også drevet med "Nå dro han, kan du si ifra når han kommer fram" Så iverksettes tiltak hvis det går mer tid enn rimelig er. Jeg har også tredd på unger refleksvest og refleksbånd ved avreise fra oss... *he he* samma her! Har vært greit å ha mange vester evt løse reflekser ekstra, gitt, for det er overraskende mange som ikke har refleks i det hele tatt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 ''Hvorfor drar ikke kameraten hjem til seg selv etter skolen?'' Ettermiddagen/kvelden er kort når barna er små, og det er dessuten koselig å gå sammen hjem. '' ''Hvorfor drar ikke kameraten hjem til seg selv etter skolen?'' Ettermiddagen/kvelden er kort når barna er små, og det er dessuten koselig å gå sammen hjem.'' Nemlig, dessuten bor denne kompisen i motsatt retning fra skolen enn vi gjør så det hadde blitt veldig mye frem og tilbake om han skulle dratt hjem og så syklet til oss. Mye motbakke også på vei til oss fra ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1220616347' post='3950136] Ja, men dette er da ikke småunger. Ja? Synes ikke det endrer saken. De store har jo gjerne ikke sfo, og da kan det jo være hyggelig å få med seg en kompis hjem mens man venter på at foreldrene kommer hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 ''Hvorfor drar ikke kameraten hjem til seg selv etter skolen?'' Ettermiddagen/kvelden er kort når barna er små, og det er dessuten koselig å gå sammen hjem. Ikke for alle ;o) Mine går rett hjem etter skolen, dvs mellom kl 12-14, og det gjør faktisk de fleste kameratene i 3.trinn. Vi gjør lekser, deretter kan besøket komme. Kun i unntakstilfeller er kamerater med direkte hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 '' ''Hvorfor drar ikke kameraten hjem til seg selv etter skolen?'' Ettermiddagen/kvelden er kort når barna er små, og det er dessuten koselig å gå sammen hjem.'' Nemlig, dessuten bor denne kompisen i motsatt retning fra skolen enn vi gjør så det hadde blitt veldig mye frem og tilbake om han skulle dratt hjem og så syklet til oss. Mye motbakke også på vei til oss fra ham. Høres kjempelurt ut å bli med rett hjem da! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 *he he* samma her! Har vært greit å ha mange vester evt løse reflekser ekstra, gitt, for det er overraskende mange som ikke har refleks i det hele tatt! Er vel snart på tide å legge en refleksvest i sekkene til ungene nå ja. De koster jo ingenting på Rimi. *Kjøpe et par-tre ekstra* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1220616701' post='3950146] Ikke for alle ;o) Mine går rett hjem etter skolen, dvs mellom kl 12-14, og det gjør faktisk de fleste kameratene i 3.trinn. Vi gjør lekser, deretter kan besøket komme. Kun i unntakstilfeller er kamerater med direkte hjem. Snuppa her går jo også på 3. trinn og man-tors slutter hun 13:45, fredag 12:15 og hun er på sfo til hun hentes. Noen dager går hun hjem sammen med broren da, men ikke alltid. Han må jo få anledning til å være med kompiser hjem han også. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ja? Synes ikke det endrer saken. De store har jo gjerne ikke sfo, og da kan det jo være hyggelig å få med seg en kompis hjem mens man venter på at foreldrene kommer hjem. Kameratene her bor innen en radius på 1 km, og er ikke nøkkelbarn. De har noen som venter på dem etter skoletid (avtale m/besteforeldre, søsken, nabo). Skjønner at det stiller seg annerledes når det er store avstander/ingen hjemme. Det ringer på døren her fra en halv time etter skoleslutt, og til sengetid om kvelden, så vi bor kanske _for nære_ alle trinnkamerater. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1220616347' post='3950136] Ja, men dette er da ikke småunger. ''Ja, men dette er da ikke småunger.'' Hos oss er det ingen hjemme når de kommer vet du, det er ganske annerledes å komme til tomt hus enn å komme hjem til mamma. ) Det er bare kos om de har med seg noen hjem, men det er dette med kjøring hjem igjen da... Jaja, en fin måte å bli kjent med foreldrene på kanskje! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1220617122' post='3950153] Kameratene her bor innen en radius på 1 km, og er ikke nøkkelbarn. De har noen som venter på dem etter skoletid (avtale m/besteforeldre, søsken, nabo). Skjønner at det stiller seg annerledes når det er store avstander/ingen hjemme. Det ringer på døren her fra en halv time etter skoleslutt, og til sengetid om kvelden, så vi bor kanske _for nære_ alle trinnkamerater. ;o) ''Det ringer på døren her fra en halv time etter skoleslutt, og til sengetid om kvelden, så vi bor kanske _for nære_ alle trinnkamerater. ;o)'' Vi bor nære noen trinnkamerater, men selvfølgelig ikke de som ungene helst leker med. *Sukk* De bor 2-3 km unna, minst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 ''ALdri om jeg hadde verken kjørt eller hentet ungene den korte biten..Om ikke det var motorvei, snøstorm eller storm..'' Nei, da bør du vel få lappen først. ;P *Blæææ* Burde kanskje skrevet syklet jeg..Hihi! *LOL* Du har jo rett i det da.... Hihi, men mannen hadde ike kjørt han heller! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1220616701' post='3950146] Ikke for alle ;o) Mine går rett hjem etter skolen, dvs mellom kl 12-14, og det gjør faktisk de fleste kameratene i 3.trinn. Vi gjør lekser, deretter kan besøket komme. Kun i unntakstilfeller er kamerater med direkte hjem. Svært få her jeg bor går direkte hjem fra skolen på tredje trinn, slv om de kanskje gjør det en gang i mellom. Få foreldre ønsker at de skal komme hjem til tomt hus hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Svært få her jeg bor går direkte hjem fra skolen på tredje trinn, slv om de kanskje gjør det en gang i mellom. Få foreldre ønsker at de skal komme hjem til tomt hus hver dag. Poden går på 5. trinn da, men uansett er det jo mer kos å ha med seg en kompis hjem. ) Kompisen ble med hjem i dag og mora hans sier at jovisst kan han gå hjem! ) Så da årna det seg og jeg ble ikke den store, stygge ulven. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Utifra hva jeg ser og hører fra foreldre med barn i skolealder så er det å være foreldre nesten det samme som å være taxisjåfør. Jeg synes barn på ti år bør kunne sykle eller gå to km. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg kjører som regel små gjester hjem etter besøk jeg, er ikke det vanlig altså? Henter mine egne gjør jeg også, om de er såpass langt unna at de ikke kan gå på kort tid. Når gjestene bor veldig nære så kan de følges til fots også da. En liten gjest for noen dager siden ble fulgt av meg og Snuppa et stykke og så møtte vi gjestens mor omtrent på halvveien, praktisk! ) Jeg synes nemlig ikke at småjenter på 8 år skal gå ute alene om kvelden. ''Jeg kjører som regel små gjester hjem etter besøk jeg, er ikke det vanlig altså? Henter mine egne gjør jeg også,'' Er ikke dette veldig motstridende da, hvorfor skal ikke dine barn følges hjem av foreldrene til de de er på besøkt til, hvis du mener det er vanlig at foreldrene ikke henter barna sine? Her er det normalt den besøkendes foreldre som henter barna sine, men nå er de så store at de går selv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 ''Jeg kjører som regel små gjester hjem etter besøk jeg, er ikke det vanlig altså? Henter mine egne gjør jeg også,'' Er ikke dette veldig motstridende da, hvorfor skal ikke dine barn følges hjem av foreldrene til de de er på besøkt til, hvis du mener det er vanlig at foreldrene ikke henter barna sine? Her er det normalt den besøkendes foreldre som henter barna sine, men nå er de så store at de går selv... ''Er ikke dette veldig motstridende da, hvorfor skal ikke dine barn følges hjem av foreldrene til de de er på besøkt til, hvis du mener det er vanlig at foreldrene ikke henter barna sine?'' Sikkert. ) Jeg vil bare ikke at mine skal ligge de andre foreldrene til byrde på noe vis og det har bare blitt sånn. Flere av vennene til mine har foreldre uten bil nemlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hvis mine barn er med andre hjem, er det (for meg!) en selvfølge at jeg enten henter dem eller at de kommer seg hjem på egenhånd. Men siden foreldrene i ditt tilfelle ikke har egen bil, bør sønnen kunne klare å sykle/gå selv. Det er tross alt bare 2 km og han er 10 år!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 ''Er ikke dette veldig motstridende da, hvorfor skal ikke dine barn følges hjem av foreldrene til de de er på besøkt til, hvis du mener det er vanlig at foreldrene ikke henter barna sine?'' Sikkert. ) Jeg vil bare ikke at mine skal ligge de andre foreldrene til byrde på noe vis og det har bare blitt sånn. Flere av vennene til mine har foreldre uten bil nemlig. Så rart med så mange uten bil! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 ''Er ikke dette veldig motstridende da, hvorfor skal ikke dine barn følges hjem av foreldrene til de de er på besøkt til, hvis du mener det er vanlig at foreldrene ikke henter barna sine?'' Sikkert. ) Jeg vil bare ikke at mine skal ligge de andre foreldrene til byrde på noe vis og det har bare blitt sånn. Flere av vennene til mine har foreldre uten bil nemlig. Du er for all del snill, jeg mener ikke noe annet, Lillemus. Poenget er; synes du det er en byrde å følge kameratene hjem? Kanskje ikke andre foreldre synes det heller, da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.