AneM1365380603 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Det at du kjører han hjem ellers er jo egentlig noe han bør være kjempeglad for. Hvis han har sykkel og veiene er ok kan han kanskje sykle hjem. Her er det ikke lov å ha sykkel med på skolen før på 6. trinn, så det var kanskje heller ikke noe alternativ. Han klarer godt å gå det stykket 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Det at du kjører han hjem ellers er jo egentlig noe han bør være kjempeglad for. Hvis han har sykkel og veiene er ok kan han kanskje sykle hjem. Her er det ikke lov å ha sykkel med på skolen før på 6. trinn, så det var kanskje heller ikke noe alternativ. Han klarer godt å gå det stykket Her har de heller ikke lov å sykle før de begynner i 7., så det må vente et par år ennå. Men han gikk hjem i dag da, og mora sa at det selvfølgelig var helt greit. ) Men er det mørkt og/eller dårlig vær så kjører jeg gjerne jeg, det passet bare ikke så godt akkurat i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 ''Det ringer på døren her fra en halv time etter skoleslutt, og til sengetid om kvelden, så vi bor kanske _for nære_ alle trinnkamerater. ;o)'' Vi bor nære noen trinnkamerater, men selvfølgelig ikke de som ungene helst leker med. *Sukk* De bor 2-3 km unna, minst. Sånn har det vært her i huset også. De i nabolaget var ikke alltid de han foretrakk, så det har vært en del henting og bringing både av han og kompisene. Før det ble mørkt om kveldene kunne han - eller de som var her - innimellom ta seg hjem på egen hånd når de var 10, men vi pleide å få/ gi beskjed om at ungene var underveis først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Vi bor langt ute på landet, og det er en selvfølge at folk henter sine egne barn når de er på besøk hos andre. Jeg har, naturligvis, kjørt andres barn hjem noen ganger. Andre har også kjørt mine hjem noen ganger. Når det er bursdager er det helt vanlig med samkjøring, også til treninger og slikt, og selv om vi ikke har noen ordentlig "turnus" på det så går det opp i opp. Jeg vil nå si du er snill som kjører denne vennen hjem stadig vekk. Hadde det vært min sønn hadde jeg ikke forventet det. Og å si fra på forhånd at det ikke passer denne gangen må nå være helt greit. Ser ikke problemet jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er selvfølgelig ikke ditt ansvar å kjøre hjem barn som er på besøk!!! Dersom du har gjort dette tidligere bør du imidlertid gi beskjed om at det ikke skjer i dag. (Eller i framtiden for den saks skyld) Når unger er på besøk hos oss er det en selvfølge at foreldrene henter og bringer. Akkurat som det er en selvfølge at vi gjør det når snuppa er hos andre. (Men når det passer seg så kjører jeg også andres unger altså:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.