Gjest Klasra Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hvor gammelt må et barn være før det har lov til å sykle på veier hvor det ferdes ofte av både store og små biler? Jeg mener og ha hørt at de skal være 12 år men her rundt sykler tiåringer rundt omkring på bilveiene. Det verste er at noen sykler midt i veien uten hjelm i 50-soner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=935 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ser i linken til morsan at det er snakk om 10-12 år, men merk at det gjelder sykling _alene_. Sammen med foreldre blir jo en annen sak. Vi har jo også stadig med femåringen vår på sykkelturer, men holder oss jo unna de aller mest trafikkerte veiene. Vi bor i en stille og ganske oversiktlig vei, tviler sterkt på at jeg vil vente til barna er 10-12 år med å la dem sykle alene her - når jeg tenker etter hender det i mellom de gjør det allerede nå, fem og syv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hva mener du med offentlig vei da? Veien ungene våre sykler på er kommunal - det er vel offentlig, men det er ikke så veldig mye trafikk, og jeg har ikke noe problem med å la dem sykle der alene. De bruker hjelm. Skolen har en regel om at barna må være i 5. klasse før de får sykle alene til skolen. Det synes jeg er en grei regel, da det er noe trafikk i området rundt skolen. Mener man må se an veien, sykkelferdighetene og ikke minst trafikkunnskaper og evne til å håndtere trafikk før man bestemmer når og hvor barna skal sykle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Det er ingen lov som regulerer dette. Trygg trafikk og andre kommer med anbefalinger, men det er ingen lovbestemt regel. Det samme gjelder sykkelhjelm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Nå finnes det vel ingen regler på dette. Kun anbefalinger. Vet i hvertfall at unger i 5- klasse får lov til å sykle til skolen. Da er de jo ca. 10 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.