Gå til innhold

Jenta mi tisser seg ut!!

Gjest lei av tisseklær!

Anbefalte innlegg

Grunnen til at du ikke har mast på jenta di om å gå på do er vel at det ikke har vært nødvendig. Noen barn tar poenget og gjør noe med saken før det er for sent.

Andre barn utsetter det til det er for sent. Livet er for kort til slike trivialiteter som dobesøk. Da må man nødvendigvis ha en annen innfallsvinkel enn om barnet er selvgående på området.

Å sende barn som har mange uhell på do med jevne mellomrom er til stor hjelp.

mvh

Jeg ser ingen poeng i å presse barn til å gå på do når de sier de ikke må det, bare fordi foreldrene ikke gidder å ta uventede tissepauser der de måtte komme.

Det var det som var tanken min, og at det kanskje bare hadde blitt litt for mye mas rundt det å gå på do.

Når i tillegg straff nevnes så var det dette jeg hang meg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Med urinveisinfeksjon kan man føle seg tissetrengt hele tiden.''

Med Snuppa mi var det omvendt. Hun klarte ikke å presse ut en enste dråpe, først da hun sovnet om kvelden og blæra slappet av kom alt i sengen...

Usj.

Stakkars.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen poeng i å presse barn til å gå på do når de sier de ikke må det, bare fordi foreldrene ikke gidder å ta uventede tissepauser der de måtte komme.

Det var det som var tanken min, og at det kanskje bare hadde blitt litt for mye mas rundt det å gå på do.

Når i tillegg straff nevnes så var det dette jeg hang meg opp i.

Men når noen barn sier de ikke må på do betyr det bare at de ikke gidder. Det har faktisk ingen ting med tissetrangen å gjøre. Å det er ikke snakk om "uventede tissepauser". Det er snakk om å tisse på seg.

Det er da også mye enklere og tryggere å gå på do på bensinstasjonen enn å hogge inn bremsene midt på motorveien. Og hvis du er i et boligstrøk i en by, skal du tisse på forttauet?

Jeg ser heller ingen grunn til å la ungene ha så upraktiske, tidskrevende og hensynsløse vaner at de skal inn på do når man nettopp har brukt ti minutter på å kle på seg og komme seg ut. Vinterklær tar tid.

Voksne planlegger da også sine dobesøk når det er nødvendig.

Jeg synes det er helt naturlig med negative konsekvenser/straff når unger ikke gidder å gjøre det som er nødvendig for å holde seg tørr. Spesielt om de blånekter å gå på do for så å tisse på seg 10 minutter sener.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når noen barn sier de ikke må på do betyr det bare at de ikke gidder. Det har faktisk ingen ting med tissetrangen å gjøre. Å det er ikke snakk om "uventede tissepauser". Det er snakk om å tisse på seg.

Det er da også mye enklere og tryggere å gå på do på bensinstasjonen enn å hogge inn bremsene midt på motorveien. Og hvis du er i et boligstrøk i en by, skal du tisse på forttauet?

Jeg ser heller ingen grunn til å la ungene ha så upraktiske, tidskrevende og hensynsløse vaner at de skal inn på do når man nettopp har brukt ti minutter på å kle på seg og komme seg ut. Vinterklær tar tid.

Jeg synes det er helt naturlig med negative konsekvenser/straff når unger ikke gidder å gjøre det som er nødvendig for å holde seg tørr. Spesielt om de blånekter å gå på do for så å tisse på seg 10 minutter sener.

mvh

Så lenge alt er fysisk og psykisk som det skal med barnet på dette området så mener jeg at man bør leve etter må man så må man.

Jeg setter meg ikke på do for å presse ut noen få dråper bare fordi det ikke er noen toalett tilgjengelig på ei kort stund.

Det fører jo bare til en mer "aktiv" blære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge alt er fysisk og psykisk som det skal med barnet på dette området så mener jeg at man bør leve etter må man så må man.

Jeg setter meg ikke på do for å presse ut noen få dråper bare fordi det ikke er noen toalett tilgjengelig på ei kort stund.

Det fører jo bare til en mer "aktiv" blære!

Men om barnet ikke har vært på do på noen timer, er det ikke snakk om noen få dråper. Ofte kan barnet ha gått å holdt seg lenge når h*n blir kommandert på do.

Jeg er ganske sikker på at du ville nyansert tankegangen din om du hadde fått låne et av mine barn en uke.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mvh

''Men når noen barn sier de ikke må på do betyr det bare at de ikke gidder.''

Det ser jeg veldig godt på 3-åringen. Hun har ikke tid til å gå på do, men hun kommer seg dit i siste liten, heldigvis. Da hun var litt mindre hendte det at hun hadde uhell pga at hun ikke rakk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om barnet ikke har vært på do på noen timer, er det ikke snakk om noen få dråper. Ofte kan barnet ha gått å holdt seg lenge når h*n blir kommandert på do.

Jeg er ganske sikker på at du ville nyansert tankegangen din om du hadde fått låne et av mine barn en uke.

;-)

mvh

Men da er det jo noe helt annet, når dem holder seg og absolutt ikke vil.

Jeg mente ikke de tilfellene, men de tilfellene der jeg mener at mange foreldre gjør for stort nummer ut av dobesøk.

Da mener jeg de som presser barna sine på do for at de selv skal slippe å ta det "problemet" når og hvor det måtte oppstå.

Tror ikke det hjelper stort i lengden, merker det på meg selv hvertfall, at det ikke er så lurt å fly på do fordi det kan være lenge til neste gang. Det fører bare til at jeg MÅ oftere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo noe helt annet, når dem holder seg og absolutt ikke vil.

Jeg mente ikke de tilfellene, men de tilfellene der jeg mener at mange foreldre gjør for stort nummer ut av dobesøk.

Da mener jeg de som presser barna sine på do for at de selv skal slippe å ta det "problemet" når og hvor det måtte oppstå.

Tror ikke det hjelper stort i lengden, merker det på meg selv hvertfall, at det ikke er så lurt å fly på do fordi det kan være lenge til neste gang. Det fører bare til at jeg MÅ oftere. ;)

Men det er jo det mye av dette handler om. Noen barn vil nesten aldri gå på do før det er (nesten) for sent.

Og da må man faktisk sende dem på do. For dem som har barn som går frivillig, kan det sikkert virke unødig masete.

Jeg forstår for øvrig meget godt at man i en barnehage sender alle ungene på do før man kler på lag på lag med klær. Tenk deg ti unger som omsider har fått på vinterklærne og gått ut og så må de inn igjen i tur og orden for å tisse.

Ser ingen grunn til at man skal være mindre praktisk hjemme.

Og med hånden på hjertet. Har du _aldri_ tenkt at nå er det lenge til neste domulighet og tatt deg en tur selv om behovet ikke var prekært?

Til en viss grad går det an å regulere tidspunktene for dobesøk, og det kan være ganske nyttig. Jeg ser ingen grunn til å ikke lære ungene å være litt smart og planmessig på dette området.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo det mye av dette handler om. Noen barn vil nesten aldri gå på do før det er (nesten) for sent.

Og da må man faktisk sende dem på do. For dem som har barn som går frivillig, kan det sikkert virke unødig masete.

Jeg forstår for øvrig meget godt at man i en barnehage sender alle ungene på do før man kler på lag på lag med klær. Tenk deg ti unger som omsider har fått på vinterklærne og gått ut og så må de inn igjen i tur og orden for å tisse.

Ser ingen grunn til at man skal være mindre praktisk hjemme.

Og med hånden på hjertet. Har du _aldri_ tenkt at nå er det lenge til neste domulighet og tatt deg en tur selv om behovet ikke var prekært?

Til en viss grad går det an å regulere tidspunktene for dobesøk, og det kan være ganske nyttig. Jeg ser ingen grunn til å ikke lære ungene å være litt smart og planmessig på dette området.

mvh

Jeg har dessverre blitt oppfostret med det ja, og det førte bare til at jeg fløy på do i tide og utide! Fordi blæra blir vant til det så kommer det bare noen skvetter selv om det kjennes som den er full!

Så derfor er det min mening at minst mulig oppstyr, og å la naturen gå sin gang er det beste.

Jeg passer i noen tilfeller selvfølgelig på å gå på do hvis jeg vet det kan være flere timer til neste gang, men det er jo mer akseptabelt at barn kan tisse overalt enn at vi voksne gjør det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...