Gå til innhold

økonomi....

Gjest mindre matutgift

Anbefalte innlegg

Gjest mindre matutgift
Skrevet

min mann har desverre blitt arbeidsledig og det merkes på økonomien i det daglige.

Det jeg ser er att vi har for høyt forbruk på mat.

Er det noen der som kan komme med forslag på hvordan den posten kan bli mindre. Hvor handler der mat og hvordan gjør dere det for att det blir billigst... handler dere kun 1 gang i uken eller hva....

jeg takknemmlig for masse svar.....

Gjest spinnville bråkebøtte
Skrevet

Det beste vil nok være å handle så få ganger som mulig, 1-2 ganger i uka kanskje. Planlegge hva som skal lages til middag. Skriv liste og hold deg til den.

Jeg handler mye mat på bunnpris, noen first-price produkter som er billige der. Likedan coop har jo endel billigprodukter også. Det kommer jo an på hvilken butikk du har tilgjengelig i nærmiljøet.

Ellers vil jeg anbefale å følge med på tilbudspriser. Sikkert mere du kan gjøre også, men dette er det jeg kommer på nå :)

Skrevet

Forsøk å holde dere til en handledag i uka. Skriv liste, hold dere til den. IKKE kjøp noe som ikke står på lista.

Det er mitt beste råd i tillegg til at dere settter opp et budsjett; hvor mye har dere å leve for når alle utgifter og regninger er betalt? Del beløpet i 4 (fire uker), da vet dere hvor mye dere har å bruke i uken.

Skrevet

Dere bør hamstre når det er tilbud på produkter dere bruker mye. Husk at selv om det står at det er på tilbud, så er det ikke alltid det. 10,- kroners marked er et typisk eksempel.

Det finnes også mange gode billigprodukter slik som First Price.

Da jeg sjekket denne posten for noen år tilbake fikk jeg sjokk over hvor mye penger som gikk til unødvendig og usunn mat.... Så ta vare på handleliste en uke og sjekk dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...