Gå til innhold

uniformbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man får en uniform på et arbeidssted (bygg), er det ikke da normalt at det brukes kun der og ikke flere andre steder/ i andre oppdrag?

Jeg mener det, denne andre personen mener han kan gjøre hva han vil med den uniformen (som har logo på). Jeg har ikke sett kontrakten.

Skrevet

Det er meningen at arbeidstøy skal brukes bare på arbeidsplassen, ja.. Hvorvidt det er lov eller ikke, kan jeg ikke uttale meg om.

Skrevet

Det bør kun brukes på det aktuelle arbeidsstedet.

Vet ikke hva loven sier om bruken, men den sier hvertfall at det skal være tydelig arbeidstøy (som ikke kan brukes i fritiden), gjerne med logo, om man skal få dekket det av arb,giver uten å måtte skatte for det.

Da vil det jo egentlig si at arbeidsgiver eier disse klærne og brukeren kun "låner" de på jobb. Vi har hvertfall gjort det slik at de som slutter hos oss har levert inn arb.tøy.

Synes det høres rart ut og bruke det i annen jobb...

Skrevet

Det der er vanskelig egentlig. Min kjære har jobbet flere steder og fått utlevert personlig arbeidstøy som tykke vinterjakker, termodresser og annet arbeidstøy med arbeidsstedets logo. Dette fikk han beholde da han sluttet og tøyet er da alt for fint til å kastes!? Så han bruker det på fritiden selv om det har et tidligere arbeidssteds logo på seg.

Skrevet

Det der er vanskelig egentlig. Min kjære har jobbet flere steder og fått utlevert personlig arbeidstøy som tykke vinterjakker, termodresser og annet arbeidstøy med arbeidsstedets logo. Dette fikk han beholde da han sluttet og tøyet er da alt for fint til å kastes!? Så han bruker det på fritiden selv om det har et tidligere arbeidssteds logo på seg.

Jge synes privat bruk stiller seg annerledes enn om han hadde brukt klær med logo i oppdrag for en annen arbeidsgiver eller oppdrag som selvstendig næringsdrivende.

Skrevet

Jge synes privat bruk stiller seg annerledes enn om han hadde brukt klær med logo i oppdrag for en annen arbeidsgiver eller oppdrag som selvstendig næringsdrivende.

''Jge synes privat bruk stiller seg annerledes enn om han hadde brukt klær med logo i oppdrag for en annen arbeidsgiver eller oppdrag som selvstendig næringsdrivende.''

Nei, det gjør han ikke, han har jo arbeidstøy med arbeidsgivers logo hengende på arbeidsplassen som han bruker når han er i jobb. Det er forhenværende arbeidsplassers logo han kan finne på å gå med på ryggen når han er ute og jobber på farmen eller i stallen f.eks.

Skrevet

''Jge synes privat bruk stiller seg annerledes enn om han hadde brukt klær med logo i oppdrag for en annen arbeidsgiver eller oppdrag som selvstendig næringsdrivende.''

Nei, det gjør han ikke, han har jo arbeidstøy med arbeidsgivers logo hengende på arbeidsplassen som han bruker når han er i jobb. Det er forhenværende arbeidsplassers logo han kan finne på å gå med på ryggen når han er ute og jobber på farmen eller i stallen f.eks.

Ja, jeg skjønte at det var fritidsbruk du mente! :-)

Jeg tok med presiseringen fordi pekkaline skrev "flere andre steder/ i andre oppdrag"

Gjest kan ikke skjønne annet?
Skrevet

Det må da bare kunne regnes som gratis reklame, og med andre ord være svært positivt for tidlieger arbeidsgiver?

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du mener, jeg da, men er det slik at vedkommende er ansatt i et firma som har uniformer - og så bruker den når han f.eks. jobber svart på kveldstid?

Eller handler det om at vedkommende går på byen om kvelden og drikker seg full og har utagerende oppførsel i uniformen?

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du mener, jeg da, men er det slik at vedkommende er ansatt i et firma som har uniformer - og så bruker den når han f.eks. jobber svart på kveldstid?

Eller handler det om at vedkommende går på byen om kvelden og drikker seg full og har utagerende oppførsel i uniformen?

''Eller handler det om at vedkommende går på byen om kvelden og drikker seg full og har utagerende oppførsel i uniformen?''

Ikke det jeg vet. Nei jeg mener at han bruker arbeidsklærne til dem han fremdeles jobber hos, i andre jobboppdrag som ikke har forbindelse til fast-jobben. Jeg er sikkert dårlig på å forklare.

Skrevet

''Eller handler det om at vedkommende går på byen om kvelden og drikker seg full og har utagerende oppførsel i uniformen?''

Ikke det jeg vet. Nei jeg mener at han bruker arbeidsklærne til dem han fremdeles jobber hos, i andre jobboppdrag som ikke har forbindelse til fast-jobben. Jeg er sikkert dårlig på å forklare.

Hvis han jobber for konkurrerende bedrifter, så ville jeg ikke sagt det var greit. Ei heller hvis han gjorde en dårlig jobb, hvem vil vel assosieres med det? :-)

Nei, spøk til side. Han bør nok skifte, ja, når han gjør andre oppdrag. Samtidig - de fleste arbeidsplasser med uniformsplikt har regelverk for hvordan uniformene skal/ikke skal bæres, og har de det ikke bør de umiddelbart få seg det.

Du er ikke nødvendigvis dårlig til å forklare, jeg er treig i nøtta. :-)

Skrevet

Hei,

Jeg svarte nedenfor til Lillemus, men jeg mener at han ikke burde bruke arbeidsantrekk med logo i forbindelse med andre arbeidsoppdrag, enten dette er "svart arbeid på fritida", arbeid for annen arbeidsgiver eller arbeid for sitt eget firma.

Skrevet

Hei,

Jeg svarte nedenfor til Lillemus, men jeg mener at han ikke burde bruke arbeidsantrekk med logo i forbindelse med andre arbeidsoppdrag, enten dette er "svart arbeid på fritida", arbeid for annen arbeidsgiver eller arbeid for sitt eget firma.

Du skriver akkurat det jeg mener også. Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...