Lillemus Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Neida, han sover ikke på dagtid. Det har han ikke gjort på over ett år. I tillegg har jeg forskjøvet leggetiden hans med vel en time den siste måneden. Hvor lenge sover han om morgenen da? Om han sover langt utover morgenen bør du vekke ham til fast tidspunkt hver morgen. Er han i nok aktivitet på dagen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 ''Syngingen er når de andre som bor her kommer og sier at nå må han være stille. De skal opp klokka fem om morgenen, så du kan jo tenke deg selv hvor blide de er på oss nå...'' Åh huff. Dere må finne dere et eget sted å bo... Tiltredes!! (Sikkert lettere sagt enn gjort...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Problemet ditt er vel at dere nå bor slik at det ikke er mulig for deg å gjennomføre et "strengt" regime i noen dager for å få vent av ham denne uvanen. Da blir det til at du istedet gjør "alt" for å få ham til å være så stille som mulig- og det utnytter han. En avvenning vil fort ta noen dager - er det mulig å få resten av de som bor i leiligheten med på at dette må til i noen dager? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Hvor lenge sover han om morgenen da? Om han sover langt utover morgenen bør du vekke ham til fast tidspunkt hver morgen. Er han i nok aktivitet på dagen? Han sover til klokka 7-8 om morgenen. Jeg vet ikke om han er i nok aktivitet om dagen. Han trenger nok mer enn bare meg, men han er trøtt om kveldene. Vi er ute i to-tre timer hver dag, noen ganger lenger. Denne uken skal han bli med meg på jobb en del (barnehage/skole), så jeg krysser fingrene for at det vil gi han mer stimuli. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 ''Syngingen er når de andre som bor her kommer og sier at nå må han være stille. De skal opp klokka fem om morgenen, så du kan jo tenke deg selv hvor blide de er på oss nå...'' Åh huff. Dere må finne dere et eget sted å bo... Ja, definitivt. Men det vil ennå ta fire-seks uker. Innen da har jeg blitt riv ruskende gal om dette fortsetter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Problemet ditt er vel at dere nå bor slik at det ikke er mulig for deg å gjennomføre et "strengt" regime i noen dager for å få vent av ham denne uvanen. Da blir det til at du istedet gjør "alt" for å få ham til å være så stille som mulig- og det utnytter han. En avvenning vil fort ta noen dager - er det mulig å få resten av de som bor i leiligheten med på at dette må til i noen dager? Jeg skal snakke med de i kveld og se hva de sier. Jeg får plukke opp sov-i-ro som noen foreslår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Når handlingsalternativene er færre enn hva som er normalt, så må det være lov å velge et alternativ som gjør at du ikke bryter sammen. Derfor; snakk med en lege, forklar situasjonen inngående og be om vallergan. Vallergan sikrer søvn hele natten, og i en så presset situasjon som dere er nå, synes jeg det vil være et godt valg. Kanskje er forklaringen delvis så enkel som at han våkner fordi han forstyrres av lyder, og at han i nåværende situasjon er såpass stresset at han våkner altfor lett. Ta vare på både deg selv og ham:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ja, definitivt. Men det vil ennå ta fire-seks uker. Innen da har jeg blitt riv ruskende gal om dette fortsetter Jeg tenker at dette problemet lar seg ikke løse dersom dere før dere gjør en av følgende: 1) Har et eget sted å bo 2) Får de dere deler kåk med til å skjønne at ved å kjøre naziregime i 3-4 dager er nattebråket over Du kan alltids putte i ungen en dose Vallergan (gammel og velbrukt allergimedisin - helt ufarlig - nå brukt som sovemedisin både for barn og voksne) og se om det funker, men da tenker jeg at det blir fordi noen voksne synes det er slitsomt med skriking om natta, og det blir liksom litt feil. Det kan hende at forstyrringa av nattesøvnen til Squishy skyldes en del omveltninger i livet hans - den siste tida med flytting og mye nytt, og da ville jeg brukt metoden som innebærer noe "nazisme" blandet med bestemthet fra deg og trygghet for han, ikke en metode som gjør det komfortabelt for de andre voksne. Hvis du skjønner hva jeg mener? For det virker som om du har prøvd alle råd etter boka. Men jeg tror altså ikke det finnes en quick-fix på dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg skal snakke med de i kveld og se hva de sier. Jeg får plukke opp sov-i-ro som noen foreslår. Han har ikke bare en mamma-periode da? Der han rett og slett trenger deg mer enn ellers? Hjelper det å løfte ham over i din seng? Om dere begge får sove da så er det kanskje verdt det til dere får et eget sted å bo? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Vi har hatt god erfaring med å snakke med gutten vår, så jeg ville forsøkt det litt til. De forstår jo så utrolig mye i den alderen. :-) Det har fungert veldig bra med ulike typer belønningssystemer, han både sluttet med smokk og er i ferd med å slutte med bleie ved hjelp av dette. Belønninger må være hyppige i starten, deretter kan man ta flere dager i strekk før belønning. Jeg vet du er en fornuftig dame, så jeg trenger ikke forklare dette i detalj - poenget mitt er at jeg ville fortsatt å snakke med ham. Og - om han ikke gir seg med terrorisering på natta, må det få merkbare, umiddelbare konsekvenser som antakelig gjør skrikinga verre en liten stund. Det får ikke hjelpe at det er andre i leiligheten, det kan ikke fortsette slik heller.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Når handlingsalternativene er færre enn hva som er normalt, så må det være lov å velge et alternativ som gjør at du ikke bryter sammen. Derfor; snakk med en lege, forklar situasjonen inngående og be om vallergan. Vallergan sikrer søvn hele natten, og i en så presset situasjon som dere er nå, synes jeg det vil være et godt valg. Kanskje er forklaringen delvis så enkel som at han våkner fordi han forstyrres av lyder, og at han i nåværende situasjon er såpass stresset at han våkner altfor lett. Ta vare på både deg selv og ham:-) Jeg tenkte jeg skulle snakke litt med en lege. I hvert fall for min egen del, så får vi se hva han sier i forhold til Squishy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Jeg tenker at dette problemet lar seg ikke løse dersom dere før dere gjør en av følgende: 1) Har et eget sted å bo 2) Får de dere deler kåk med til å skjønne at ved å kjøre naziregime i 3-4 dager er nattebråket over Du kan alltids putte i ungen en dose Vallergan (gammel og velbrukt allergimedisin - helt ufarlig - nå brukt som sovemedisin både for barn og voksne) og se om det funker, men da tenker jeg at det blir fordi noen voksne synes det er slitsomt med skriking om natta, og det blir liksom litt feil. Det kan hende at forstyrringa av nattesøvnen til Squishy skyldes en del omveltninger i livet hans - den siste tida med flytting og mye nytt, og da ville jeg brukt metoden som innebærer noe "nazisme" blandet med bestemthet fra deg og trygghet for han, ikke en metode som gjør det komfortabelt for de andre voksne. Hvis du skjønner hva jeg mener? For det virker som om du har prøvd alle råd etter boka. Men jeg tror altså ikke det finnes en quick-fix på dette. De skjønner nok det, på et vis. Men dette er snakk om mennesker som er over 55 år, jobber lange dager og altså må opp klokka fem-seks hver morgen. Jeg venter til helga, for nå, og tar en hestekur da om jeg kan. Da kan jeg også få litt hjelp om dagen, slik at jeg kan ta igjen litt søvn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Han har ikke bare en mamma-periode da? Der han rett og slett trenger deg mer enn ellers? Hjelper det å løfte ham over i din seng? Om dere begge får sove da så er det kanskje verdt det til dere får et eget sted å bo? Joda, jeg er ikke kjipt på slikt Men det er dessverre ikke bedre da heller. Han snakker og snakker, styrer med dyna og begynner innen kort tid å skrike igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Vi har hatt god erfaring med å snakke med gutten vår, så jeg ville forsøkt det litt til. De forstår jo så utrolig mye i den alderen. :-) Det har fungert veldig bra med ulike typer belønningssystemer, han både sluttet med smokk og er i ferd med å slutte med bleie ved hjelp av dette. Belønninger må være hyppige i starten, deretter kan man ta flere dager i strekk før belønning. Jeg vet du er en fornuftig dame, så jeg trenger ikke forklare dette i detalj - poenget mitt er at jeg ville fortsatt å snakke med ham. Og - om han ikke gir seg med terrorisering på natta, må det få merkbare, umiddelbare konsekvenser som antakelig gjør skrikinga verre en liten stund. Det får ikke hjelpe at det er andre i leiligheten, det kan ikke fortsette slik heller.. Jeg får snakke med med han i dag og håpe det når inn tilslutt. Men språket hans er så dårlig at han blir forvirret og tror jeg sier han skal legge seg eller sove NÅ, ikke om natten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg tenkte jeg skulle snakke litt med en lege. I hvert fall for min egen del, så får vi se hva han sier i forhold til Squishy. Jeg velger å tro deg på din egen beskrivelse av hvilken frihet du har mht valgmuligheter. Du kjenner de dere bor hos, og jeg regner med at du klarer å vurdere hvorvidt de vil orke at du gjennomfører ulike former for ignorering av hans nattlige utspill. Å bruke vallergan slik at både du og han får sove ordentlig noen uker mener jeg er et forsvarlig valg. Snakk med legen, men pass på å forklare også hvilke boforhold dere har for tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 De skjønner nok det, på et vis. Men dette er snakk om mennesker som er over 55 år, jobber lange dager og altså må opp klokka fem-seks hver morgen. Jeg venter til helga, for nå, og tar en hestekur da om jeg kan. Da kan jeg også få litt hjelp om dagen, slik at jeg kan ta igjen litt søvn. Dersom du føler at alle metoder er prøvd, synes jeg det er lov til å forsøke Vallergan-trikset. Det er faktisk meninga at du skal henge sammen du også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg får snakke med med han i dag og håpe det når inn tilslutt. Men språket hans er så dårlig at han blir forvirret og tror jeg sier han skal legge seg eller sove NÅ, ikke om natten. Det er vel en del som tyder på at han har en språkvanske, inkl. vansker med å forståelse. Har du noen mulighet til å få tilgang på veiledning i forhold til hvordan kommunisere på andre måter enn via verbalspråk? Typisk for slike forståelsesvansker er at de ikke får med seg betydningen av mindre elementer i språket. Han vet hva det er å sove, men får ikke med seg nyanser som nå og senere. Regner ikke med at dette er en mulighet akkurat nå, men tror du har rett i at det er begrensninger i hvor langt du kommer med å snakke med ham om problemet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Er det alltid når du kommer og legger deg at han våkner? Kanskje du kan forsøke å sove på stua og se om han sover videre da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 De skjønner nok det, på et vis. Men dette er snakk om mennesker som er over 55 år, jobber lange dager og altså må opp klokka fem-seks hver morgen. Jeg venter til helga, for nå, og tar en hestekur da om jeg kan. Da kan jeg også få litt hjelp om dagen, slik at jeg kan ta igjen litt søvn. Du - det der blir i tøffeste laget. Og du får jo bedre boforhold om bare noen få uker også. Dermed kan du med god samvittighet be om vallergan. De gir jo det til små babyer, så det vil ikke gjøre noen skade på godklumpen heller. Det er beinhardt å være uten nok søvn. Det vet jeg alt om - man blir ikke smart og man blir ikke snill av det. Men hvis han får litt hjelp de siste ukene så kan du fikse det opp når du er klar på nytt sted isteden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Er det alltid når du kommer og legger deg at han våkner? Kanskje du kan forsøke å sove på stua og se om han sover videre da? Han våkner dessverre uansett :/ Rundt 11-12 hver natt starter sirkuset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.