Gå til innhold

Jeg skal holde tale og jeg er ingen taler :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det tid for å holde tale igjen. Det blir den tredje i mitt liv og å holde tale er det verste jeg vet, helt ærlig.

Som seg hør og bør, skal talen være positiv og hyggelig.

Helt fri for sykdomsprat, sier mannen min.

Det var det da, jeg synes det er litt vanskelig å unngå det helt iom. at immunsvikten har vært en stor del av hans første leveår.

Jeg tenkte kanskje at jeg kunne nevne noe om hvor tålmodig, sporty og hvor flink han har vært til å takle det.

Og så tenkte jeg at jeg kunne nevne hvilken "ny gutt" vi fikk etter at han startet med medisiner som 11-åring. Hvor flink han har vært til å sette sprøyte på seg selv fra første stund og hvor flink han stort sett har vært til å passe på tidspunktene selv.

Går det an? Blir vel ikke negativt da vel?

Skrevet

Det er ikke negativt:-) Dersom det skal være tabubelagt å nevne noe som har vært et vesentlig innslag i hans oppvekst, så signaliserer man samtidig at den "siden" ved ham ikke er ok.

Gutten er ok - og han har en sykdom som han skal leve med og som det ikke er noen grunn til å benekte eller ignorere. Han takler en side ved tilværelsen som de fleste har sluppet å forholde seg til, og han takler det bra. Det kan være en kilde til godt selvbilde å vite at han faktisk har vært en sporty gutt på dette området.

Synes du skal stole på deg selv og ikke på mannen din. Tror du har bedre skjønn enn ham - og dessuten er han en nattlig terrorist...*s*

Skrevet

''Jeg tenkte kanskje at jeg kunne nevne noe om hvor tålmodig, sporty og hvor flink han har vært til å takle det. ''

Jeg ville sagt noe om det, siden det har preget store deler av livet hans - men jeg ville sagt det på en positiv måte, slik du beskriver.

Skrevet

Jeg synes absolutt du skal si det slik du skriver her. :)

Skrevet

Det er ikke negativt:-) Dersom det skal være tabubelagt å nevne noe som har vært et vesentlig innslag i hans oppvekst, så signaliserer man samtidig at den "siden" ved ham ikke er ok.

Gutten er ok - og han har en sykdom som han skal leve med og som det ikke er noen grunn til å benekte eller ignorere. Han takler en side ved tilværelsen som de fleste har sluppet å forholde seg til, og han takler det bra. Det kan være en kilde til godt selvbilde å vite at han faktisk har vært en sporty gutt på dette området.

Synes du skal stole på deg selv og ikke på mannen din. Tror du har bedre skjønn enn ham - og dessuten er han en nattlig terrorist...*s*

''Tror du har bedre skjønn enn ham - og dessuten er han en nattlig terrorist...*s*''

He,he.. måtte bare si det :o)

Skrevet

"og dessuten er han en nattlig terrorist...*s*"

He he, det har du helt rett i;o)

Skrevet

''Jeg tenkte kanskje at jeg kunne nevne noe om hvor tålmodig, sporty og hvor flink han har vært til å takle det. ''

Jeg ville sagt noe om det, siden det har preget store deler av livet hans - men jeg ville sagt det på en positiv måte, slik du beskriver.

Takk, da stoler jeg på meg selv:-)

Skrevet

Jeg synes absolutt du skal si det slik du skriver her. :)

Takk, da stoler jeg på meg selv og dere:-)

Skrevet

Jo, det blir ganske negativt. Det må da være andre ting å snakke om enn akkurat det?

Skrevet

Jeg synes det går veldig greit slik du sier det her. Jeg ville passet på å fortelle noe rett etterpå som folk kan le av, for historien du nevner her er jo ganske rørende også. Jeg er av typen som blir rørt bare noen sier jeg er glad i deg i en tale...... og hadde blitt glad for en "latterpause".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...