Gjest bund Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg var også til ultralyd med tredje, hadde da to jenter fra før, husker da hun sa at vi nok måtte skaffe oss ei han bikkje, siden det ble en jente til. Innrømmer at jeg der og da ble litt skuffet siden jeg ikke skal ha flere barn,men skuffelsen varte bare noen sekunder, da jeg gikk ut, følte jeg bare lykke og spenning over enda et vidunder som skulle bli født. Nå føler jeg bare en tilfredshet over å ha tre jenter,og kunne ikke ha tenkt meg noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bund Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg var også til ultralyd med tredje, hadde da to jenter fra før, husker da hun sa at vi nok måtte skaffe oss ei han bikkje, siden det ble en jente til. Innrømmer at jeg der og da ble litt skuffet siden jeg ikke skal ha flere barn,men skuffelsen varte bare noen sekunder, da jeg gikk ut, følte jeg bare lykke og spenning over enda et vidunder som skulle bli født. Nå føler jeg bare en tilfredshet over å ha tre jenter,og kunne ikke ha tenkt meg noe annet. Det som er så merkelig er at min mann alltid bare har ønsket seg jenter, ingen tvil om det.Og så får han tre på rad. Så fornøyd med akkurat det, det er jo ikke så vanlig at menn ikke ønsker seg sønner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Vi slapp å oppleve det, men mannen min var veldig klar på at han virkelig ønsket seg en gutt som tredjemann, siden vi hadde 2 jenter fra før. Jeg tror det er helt naturlig at man ønsker seg det man ikke har. Jeg tror også det er naturlig at man ønsker seg et barn av sitt eget kjønn. Det betyr overhodet ikke at man ikke blir glad i det barnet man får, samme hva det er. Men man kan ønske seg og man har lov til å bli skuffet. Så, ingen pepper fra meg - bare en stor skje med sukker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 ''Jeg ønsker meg så inderlig ei lita jente med musefletter, rosa kjole og pensko...'' Se alltid lyst på livet! Kan hende får du en sønn som har lyst til å ha musefletter, rosa kjole og pensko! :-) *LOL* Fytti....... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er lov å tenke slike tanker, men du vet jo like godt som meg at du blir minst like glad i denne lille gutten som du er de to eldste ;-) Jeg har tre døtre, men det "visste" jeg igrunnen at jeg ville få også, så jeg ble heldigvis ikke skuffet noen av gangene På mange måter er jeg glad jeg har tre av samme kjønn. De har masse til felles og jeg er selv vokst opp med to søstre og ingen brødre. Tror kanskje ikke jeg ville hatt like god kontakt med en evt. bror? Mulig jeg tenker slik fordi det virker fjernt for meg? Etterhvert vil disse negative tankene blekne og du vil bare glede deg til å få det lille nurket i armene dine:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Skjønner deg godt, kjenner 6 par med 3 gutter hver. Alle har hatt de samme tankene som du beskriver. Men det gir seg mest sannsynlig når tanken modnes. Gutter er ikke verst, det da! Vi har to gutter og ei jente (minst i flokken). Må innrømme at jeg ved nr 2's UL tenkte "helvete, gutt NÅ _igjen_!" Men han er faktisk lillehelten min! ))) Mutter'n sa "å nei, enda en gutt..*himle*", ved samme anledning... *klem* Du blir nok verdens beste mamma til gutteflokken din! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Fikk du ei jente 3 gang? Jeg har sagt lenge at jeg ikke ville vite kjønnet på ultralyd, nettopp med tanke på å kunne bli skuffet. Jeg er så nysjgerrig så jeg klarte ikke å vente. De så selvfølgelig ikke kjønnet på ultralyden på sykehuset i dag, da fosteret lå med beina i kors. Jeg kjørte da direkte til volvat og betalte 800kr for å få vite det. Jeg tankte at hvis det ble ei jente måtte jeg ut og kjøpe jenteklær. Jeg fikk jente. -) Ble selvsakt veldig glad, men jeg tror ikke jeg hadde blitt noe mindre glad om det hadde vært en gutt. Når du får din nyfødte baby i armene er det ingenting annet som teller. Om det er en gutt eller jente betyr ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Min nr 3 ble en jente (2 gutter fra før) Hun er no 11 mnd og er ingen "typisk" jente. Får hun en dukke river hun håret av den men får hun en bil kjører hun rundt og lager brumme lyder. Hun klatrer rundt over alt og vil helst gjøre alt det store brødrene gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Takk for fint innlegg. Fikk helt tårer i øynene. lurer på om vi skal prøve enda en gang for å se om jenta kommer da, men kjenner en som har fire gutter. Må jo ha tid til de også, synes de kreve så mye når de begynner på skolen, med leksehjelp henting og bringing til trening osv. Vi får se om jeg er fornøyd nok når nestemann kommer. Jo flere barn du har av samme kjønn dess større er sjansen for å få det samme kjønne igjenn. Det er mannen som bestemmer kjønnet så viss det er mye gutter i din mans familie er muligheten for gutt enda større. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er mannens sædceller som bestemmer kjønnet ja, men miljøet i skjeden har vel også sitt å si for om jente- eller guttesædcellene får best mulige forhold kanskje? Det er så! Var nøye på det der da vi prøvde å bli gravide. Ikke såpe osv! Ikke for å bestemme kjønn altså, men for å ha best mulig sjanse til å bli gravid:-) Men hva gjør at man har størst sjanse for å få jente hvis man har jente fra før? Kan det ha noe med mannens sædceller å gjøre det da? Jeg tenker at det er mer sansynlig at det har med forholdene i skjeden og livmoren å gjøre nemlig... Og da er det vel tilfeldig at samboeren har fått to jenter, siden det er forskjellige mødre?! Eller hva tenker du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Gratulerer med at svangerskapet har gått bra så langt! Jeg tror ikke det er så merkelig eller farlig at du føler det slik nå. Så lenge du fortsetter å være ærlig med deg selv, vil du komme i havn i god til til å forgude gutten. Og dette handler vel heller ikke om gutten du ikke vil ha, men jenta du ikke fikk? Og det går jo an å prøve en gang til... ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til da du Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg synes det er tøft gjort av deg å tørre å innrømme det jeg. Det er nok litt "naturlig" å tenke sånn, de fleste ønsker seg vel begge kjønn. Men som ei anna sa her så fint, du er jo ikke lei deg for gutten du får men for jenta du ikke får. Jeg har to gutter, jeg hadde sånn press fra alle hold da jeg var gravid, pappan ville ha jente, hele hans familie viftet med kjoler osv osv. så jeg havnet i den situasjonen å ønske meg jente jeg også. Ved første gikk det kanskje greit, men med nr. to var jeg nærmest nervøs. Jeg elsker guttene mine, og skulle jeg hatt nr. tre og fire så sverger jeg på at jeg ville ønske meg gutter. Gutter er flotte greier, jeg kunne ønske meg et helt fotballag De er så rene, så enkle, så lojale, så tvert igjennom gode, så ukompliserte. (ikke at jenter og er det altså) Jeg skjønner frustrasjonen din men jeg er helt sikker på at du vil roe deg godt som du sier når gutten endelig kommer. Også tre da get, jeg misunner deg litt jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Attpåklatt som ble en stor overraskelse Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Takk for fint innlegg. Fikk helt tårer i øynene. lurer på om vi skal prøve enda en gang for å se om jenta kommer da, men kjenner en som har fire gutter. Må jo ha tid til de også, synes de kreve så mye når de begynner på skolen, med leksehjelp henting og bringing til trening osv. Vi får se om jeg er fornøyd nok når nestemann kommer. MÅ bare blande meg inn her...Selv har jeg 3 jenter. Vi var hundrede prosent sikre på å få gutt alle 3 gangene,men jammen har jubelen stått i taket da vi fikk vite de var jenter... De er veldig ulike,første var guttejente,ville ikke pynte seg osv. Nr to er så pyntete at jeg synes nesten det tar litt overhånd...og den lille er SÅ guttete i faktene,men skal ha alt losa,losa,losa...(rosa). Historien jeg vil fortelle er om et par som hadde 3 gutter under skolalder,ganske tett altså... En kveld sa mannen i huset at det hadde vært veldig kjekt å prøve en gang til,for å se om de fikk en jente. For han hadde alltid sett for seg at han skulle bli pappa til ei jente også. Fruen ble kjapt gravid...med TRILLINGGUTTER...hehe. De er visst høyt elsket, men det blir ingen attpåklatt derigården...fniiis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er så! Var nøye på det der da vi prøvde å bli gravide. Ikke såpe osv! Ikke for å bestemme kjønn altså, men for å ha best mulig sjanse til å bli gravid:-) Men hva gjør at man har størst sjanse for å få jente hvis man har jente fra før? Kan det ha noe med mannens sædceller å gjøre det da? Jeg tenker at det er mer sansynlig at det har med forholdene i skjeden og livmoren å gjøre nemlig... Og da er det vel tilfeldig at samboeren har fått to jenter, siden det er forskjellige mødre?! Eller hva tenker du? Utdrag fra en artikkel i illustrert vitenskap Gjennomsnittlig pleier det å bli født 106 gutter per hver 100. jente. Men tallet er ikke stabilt, og kan påvirkes av ulike forhold, bl.a. hormoner, forurensning og etter noen forskeres mening, også samleiefrekvensen. Denne hypotesen tar hensyn til den lille overvekten av gutter som fødes når par har spesielt aktive seksuelle perioder, for eksempel som nygifte eller under soldatperm. Et høyt nivå av det mannlige kjønnshormonet testosteron og det kvinnelige hormonet østrogen gir tilsynelatende gode sjanser for å få en gutt. Menn som arbeider i servicenæringer og er servitører eller privatsjåfører, pleier å produsere mindre testosteron enn menn i sjefsjobber, noe som kan ha en viss betydning for deres barns kjønn. Den samme tendensen kan merkes hos kvinner i lederstillinger, de produserer mer av både det mannlige og det kvinnelige kjønnshormonet. Tidspunktet for unnfangelse har også betydning for kjønnet. En undersøkelse har vist at 65 prosent av barna som blir unnfanget innen to dager etter eggløsningen, er gutter. Det skal skyldes det lave nivået av gonadotropinhormoner akkurat på dette tidspunktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er så! Var nøye på det der da vi prøvde å bli gravide. Ikke såpe osv! Ikke for å bestemme kjønn altså, men for å ha best mulig sjanse til å bli gravid:-) Men hva gjør at man har størst sjanse for å få jente hvis man har jente fra før? Kan det ha noe med mannens sædceller å gjøre det da? Jeg tenker at det er mer sansynlig at det har med forholdene i skjeden og livmoren å gjøre nemlig... Og da er det vel tilfeldig at samboeren har fått to jenter, siden det er forskjellige mødre?! Eller hva tenker du? Jeg har en av hvert, med samme mann. ) Det var ikke planlagt at vi skulle få en av hvert, men jeg tror samleietidspunktet i forhold til eggløsningstidspunktet var en av faktorene for oss. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Utdrag fra en artikkel i illustrert vitenskap Gjennomsnittlig pleier det å bli født 106 gutter per hver 100. jente. Men tallet er ikke stabilt, og kan påvirkes av ulike forhold, bl.a. hormoner, forurensning og etter noen forskeres mening, også samleiefrekvensen. Denne hypotesen tar hensyn til den lille overvekten av gutter som fødes når par har spesielt aktive seksuelle perioder, for eksempel som nygifte eller under soldatperm. Et høyt nivå av det mannlige kjønnshormonet testosteron og det kvinnelige hormonet østrogen gir tilsynelatende gode sjanser for å få en gutt. Menn som arbeider i servicenæringer og er servitører eller privatsjåfører, pleier å produsere mindre testosteron enn menn i sjefsjobber, noe som kan ha en viss betydning for deres barns kjønn. Den samme tendensen kan merkes hos kvinner i lederstillinger, de produserer mer av både det mannlige og det kvinnelige kjønnshormonet. Tidspunktet for unnfangelse har også betydning for kjønnet. En undersøkelse har vist at 65 prosent av barna som blir unnfanget innen to dager etter eggløsningen, er gutter. Det skal skyldes det lave nivået av gonadotropinhormoner akkurat på dette tidspunktet. Hmm, så samboeren min har lite testosteron, og vi har et labert sexliv??! Ja ja... ;-) Tusen takk:-) Synes slikt er ganske interressant! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har en av hvert, med samme mann. ) Det var ikke planlagt at vi skulle få en av hvert, men jeg tror samleietidspunktet i forhold til eggløsningstidspunktet var en av faktorene for oss. ) Men det tror jeg ikke her faktisk... Vi gikk aktivt inn for det, og hadde samleie annenhver dag! Den dagen jeg er ganske sikker på at jeg hadde eggløsning, hadde vi også samleie. Dette taler da for gutt, men jaggu er det ei lita tulle som ligger oppe i sprinkelsenga og sover nå:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Men det tror jeg ikke her faktisk... Vi gikk aktivt inn for det, og hadde samleie annenhver dag! Den dagen jeg er ganske sikker på at jeg hadde eggløsning, hadde vi også samleie. Dette taler da for gutt, men jaggu er det ei lita tulle som ligger oppe i sprinkelsenga og sover nå:-) Det er ikke sikkert det var samleiet dere hadde da du hadde eggløsning som befruktet egget vet du, det kan godt ha vært samleiet to dager før. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er ikke sikkert det var samleiet dere hadde da du hadde eggløsning som befruktet egget vet du, det kan godt ha vært samleiet to dager før. ) Det er jo sant! Kanskje hun lå og ventet;-) Men da forsvinner jo den teorien om når man har samleie i forhold til eggløsningen litt da... I hvert fall hvis man har samleie så og si hver dag! Men det har kanskje ikke de aller fleste... Når de ikke prøver å bli gravide i hvert fall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg kan forstå det! Men når du har fått nurket på brystet ditt, han ligger der og klynker og blunker forsiktig med øynene - da kommer du til å glemme hvilket kjønn han er, og bare elske barnet ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.