Gå til innhold

Eh - skjønte jeg dette riktig?

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

http://e24.no/makro-og-politikk/article2641721.ece#af

Her sies det at en av tre alenemødre er fattige. Grensen er satt til 160.000 i året i inntekt korrigert for diverse.

Betyr det på norsk at det man da står igjen med er lønnsinntekt - eller er dette tallet på alt tilsammen av det disse mødrene har å rutte med med bidrag, btrygd og det hele?

Og - kan det stemme at så mange som en av tre tjener så dårlig?

Jeg og de fleste alenemødre jeg kjenner har da slett ikke så ille med penger. Jeg har seffers hatt det veldig trangt en periode - men det hadde å gjøre med et huskjøp da jeg skilte meg som var dyrere enn jeg egentlig hadde råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må det være mange deltidsarbeidende alenemødre med små stillingsandeler! For jeg jobber i et ikke så veldig fett lønnet yrke, 80% og har i lønnsinntekter ca. 250.000,-. Pluss to barnetrygder, støtte til barnetilsyn og bidrag fra barnas far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Vel, en av tre kan kanskje stemme - samtlige av studentene vil jo f.eks havne i den gruppen.

Og så er det endel unge mødre, type 16-20 som er alene - de vil jo også havne i den gruppen.

Og selv om det er dobbelt så mange av deg og meg, så kan det kanskje stemme? Synes det høres litt mye ut, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

nå leste jeg ikke hele artikkelen men jeg tror det som menes er den gruppen jeg kommer inn under. Dette er når alle fradrag er trukket fra brutto inntekt. Så for eksempel jeg som har 300.000,-i inntekt kommer ned i dette når renter, minstefradrag og barnepassutgifter er trukket. Barnetrygd, stønad til barnetilsyn og bidrag blir ikke regnet med og kommer i tillegg. Det man tjener under dette får man direkte i fradrag på skatten og det kalles: nedsatt skatt grunnet dårlig skatteevne.

Veldig gla for den linja hvert år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...