Gjest hundemamma Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hei! Jeg får snart valp i hus, og jeg kjenner jeg er litt redd og spent, fordi dette har jeg aldri gjort før! Er livredd for å gjøre noe feil! Har forstått at man skal følge med valpen så mye som mulig og ta den med ut, men ... kan jeg dra på butikken og handle liksom? Hva er det maksimale en valp på 9 uker kan være hjemme alene? Skal på møte med oppdretter til helgen og regner med å få svar på spørsmål da, men vil egentlig ha svar så fort som mulig, for dette lurer jeg på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Annbefaler deg å kjøpe en hundebok, så kan du slå opp hver gang du lurer på noe. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hundemamma Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Annbefaler deg å kjøpe en hundebok, så kan du slå opp hver gang du lurer på noe. :0) Det skal jeg:) Du har ikke tilfeldigvis en du anbefaler? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hundemamma Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Oi, det var litt feil forum, beklager, men men... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det skal jeg:) Du har ikke tilfeldigvis en du anbefaler? Det finnes utrolig mange bøker å velge, jeg har typisk bare noen av de gamle... Men om du tar en tur innom dyrebutikken eller dyrlegen, har som regel de noen små bøker som ikke koster flesk.. Tyiske titler er vel "valpen min" ol. Så ville jeg heller innvistert litt penger i en bok om trening, og meldt meg på et hundekurs :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trafalgar Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 anbefaler www.canis.no et hundeforum. Der får du svar på alt du lurer om hund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Du kan begynne å øve på å være alene hjemme ganske tidlig. Jeg ville ikke begynt med det før jeg så at valpen var trygg i sitt nye hjem. Når du trener på å være alene begynner du med å bare gå ut av døra og lukke den, og så inn igjen. Så kan du begynne å bli borte fem minutter, ti minutter osv, så etterhvert kanskje en halvtime og time. Hvor lang tid det tar er jo individuelt, men det er _vikitg_ å legge mye arbeid i dette og _ikke_ gå for fort frem hvis du vil ha en trygg hund som etterhvert kan ligge hjemme en arbeidsdag uten å gjøre fra seg eller stå å ule hele dagen. Ser noen anbefaler canis, der er det mye bra! Anbefaler også kurs gjennom canis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Du kan begynne å øve på å være alene hjemme ganske tidlig. Jeg ville ikke begynt med det før jeg så at valpen var trygg i sitt nye hjem. Når du trener på å være alene begynner du med å bare gå ut av døra og lukke den, og så inn igjen. Så kan du begynne å bli borte fem minutter, ti minutter osv, så etterhvert kanskje en halvtime og time. Hvor lang tid det tar er jo individuelt, men det er _vikitg_ å legge mye arbeid i dette og _ikke_ gå for fort frem hvis du vil ha en trygg hund som etterhvert kan ligge hjemme en arbeidsdag uten å gjøre fra seg eller stå å ule hele dagen. Ser noen anbefaler canis, der er det mye bra! Anbefaler også kurs gjennom canis! Glemte å få med, du skal være borte fra hunden i så kort tid at den ikke begynner å pipe/hyle/bjeffe. Du skal gå inn til hunden igjen før den lager lyd, på den måten belønner du ønsket adferd. Hvis hunden lager lyd, vent litt til den stopper og gå inn straks det blir stille. Husk å aldri trøste hunden, det blir som å gi hunden bekreftelse på at det var farlig og at den hadde grunn til å være redd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neontetra Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Gratulerer med valp! De beste hundebøkene jeg vet om er: "Fra valp til voksen hund" av Åsa Ahlbom, "På talefot med hunden" av Turid Rugaas og "Kontakt - samspillet mellom deg og hunden din" av Eva Bodfält. Disse tre bøken dekker de viktigste temaene for alle hundeeiere. Bøkene får du kjøpt hos Canis. Et annet hundeforum er Hundesonen, der er det også hjelp og få. Kos deg med valpen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.