Gå til innhold

Parkdress til en 7-8 åring

Gjest Vokst fra det eller?

Anbefalte innlegg

Bruker deres barn i 2 trinn parkdress på skole/sfo?.Er litt usikker på om jeg skal kjøpe det.Har jo vinterdress(2 delt)og regndress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter jul i 2. klasse var poden klar på at dette ville han ikke ha mer, men fortsatt så var det en del dress-brukere på trinnet.

Søsteren min erfarte at hennes barn ikke brukte boblebukse i friminuttene hvis hun sendte han avgårde i todelt, så hun måtte etterhvert gå tilbake til å ha på ungen dress før avreise hjemmefra slik at han ikke hadde noe valg....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uforet nei, ingen av mine har brukt det etter skolestart - eller jo, Snuppa hadde en som fungerte som regndress en stund i fjor (2. trinn). Har knapt sett skoleunger med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner av svaret fra Lillemus at du spør om uforet dress;-) (skumlesing.....*S*)

Det kan jeg ikke huske å ha sett noen skoleunger i, verken i første eller andre klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noen som har en slik hel, uforet dress på skolen.

Snuppa har en vinterdress hvor vi kan ta ut foret. Den er helt regntett, så ho har brukt den hjemme/på tur. Men faktisk ikke på skolen. Da gjelder todelt, uforet overtrekksdress. (Vanntett) Regntøy er nemlig heller ikke mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har ikke hatt det.

De har hatt en robust, vanntett bukse (uten seler, bare til å dra på) liggende på skolen, og brukt den de dagene det har vært så åpenbart behov at de selv har innsett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett noen skoleunger med parkdress nei. Hel vinterdress hadde 9-åringen min t.o.m. denne vinteren. Tviler på at han skal ha det i år.

Mine to har en litt kraftig turbukse isteden på turdager. Ellers har de vanlige klær, 1.klassingen har skiftetøy i garderoben, mens 4.klassingen evt må hjem for å skifte hvis han skulle bli gjennomvåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det har ikke mine brukt, kun hel vinterdress. På denne årstiden har de hatt vanlige bukser på fine dager og todelt sett med turklær om de har hatt turdag. På regnværsdager har de regnklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente i 2. nå, og er litt usikker på hva slags tøy hun skal bruke i høst og vinter. Tror nok det blir en ny dress på henne - den gamle var utslitt i fjor, og kastet.

Og da mener jeg foret vinterdress.

På våte dager om høsten bruker hun regntøy, og blir det kaldere, bruker hun vel strømpebukse + bukse når det er tørt, og dress når det er fuktig, eller snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke mine brukt, kun hel vinterdress. På denne årstiden har de hatt vanlige bukser på fine dager og todelt sett med turklær om de har hatt turdag. På regnværsdager har de regnklær.

Hvor får man kjøpe billige fine turklær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg handler ofte på Cubus eller Catch når det er salg. Da kan en få slike sett for mindre enn 200 kr. Noen ganger varer buksa flere sesonger, så da er det greit med en nøytral farve som passer til alle jakker. Her brukes allværsjakker nesten hele høsten og våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wistex? Bare husk at Gaupa kan være svææææært store i størrelsen! Straks 10-åringen min har fremdeles goood plass i sin dress i str. 8 år (eller er den 6 år???).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uforet parkdress kutta vi etter barnehagen, såvidt jeg husker. Vinterdress brukte han til og med i fjor (tredjeklasse) - og det gjorde flere av hans klassekompiser også. I år tror jeg det kun blir todelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...