Gjest Mamma Mø Mø Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Min datter på 9 år skal begynne med tannregulering. Hun har åpent bitt på 11 mm - fordi hun har suget på tommeltott. Vi er henvist til kjeveortoped og skal dit i neste uke. Spørsmålene mine er : 1. Er det noen som har erfaring med åpent bitt og tannregulering? Ble resultatet bra? Tok det lang tid? 2. Vet noen hvor mye man må betale i egenandel og hva som dekkes av det offentlige ved slik behandling? Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banjopiken Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hei, min datter hadde et overbitt på 12mm og et mellomrom mellom fortenna på 7mm.Etter at hun brukte gom i to år er overbittet helt normalt.Mellom rommet mellom tennene gikk ikke så mye sammen-så nå har hun fastregulering for det.Etter bare fire uker med fast regulering kan vi alt se bedring. Hun var 11 år når hun begynte med gom og 13 år når hun fikk fastregulering.Jeg er kjempe fornøyd . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Tre av mine barn hadde åpen bitt på mer enn en cm, de hadde tannregulering i 3 - 5 år, jeg husker ikke så nøye. Nå er barna voksne og har veldig fin tannstilling, når vi ser de på videoopptak fra før de begynte med regulering, så er vi veldig glade for at vi kostet på de tannregulering. Her finner du informasjon fra NAV. http://www.nav.no/page?id=372 Vi fikk refundert 75% av kostnadene ved regulering, men det er ca 10 år siden at sistemann var ferdig med regulering, så jeg vet ikke om satsene er blitt endret. Refusjonen fra Trygdekontoret var avhengig av hvor store feilstillinger tennene til barnet hadde. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.