Gjest Valnøtt Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Enda ett familiedrap i dag. En unge på syv år kom alene på sfo i morges - hjemme lå det to døde foreldre. Og her sitter jeg og sutrer på dol fordi jeg ikke får ungen inn på bup til hjelp. Skammer meg over å klage sånn nå - ungene mine er jo her hjemme, de løper rundt i hagen og leker star wars sammen med kattungen sin. Det er sol. De lever. De har en mamma og en stefar og ingen kan røre dem. Vi skal nok klare det skolearbeidet sammen med storebror - også uten noen hjelp fra noen. Vi er tross alt veldig, veldig heldige. Jeg tenner et lys i kveld for denne guttungen som har våknet til en verden hvor alt er annerledes i dag - og for de som legger seg i kveld i senger de ikke sover trygt i. Jeg ber dere alle sammen om å tenne lys sammen med meg når det mørkner i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det er ikke ofte tårene mine kommer frem - men det gjorde de nå, Valnøtt. Det er mye forferdelig grusomt som skjer, og vi må alle være glade for hver god dag vi har - uansett hva slags situasjon vi er i... Jeg skal tenne lys i kveld, for denne gutten, og for alle barn som er redde og som har en usikker hverdag rundt seg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det er ikke ofte tårene mine kommer frem - men det gjorde de nå, Valnøtt. Det er mye forferdelig grusomt som skjer, og vi må alle være glade for hver god dag vi har - uansett hva slags situasjon vi er i... Jeg skal tenne lys i kveld, for denne gutten, og for alle barn som er redde og som har en usikker hverdag rundt seg... Da eksen min var på det mest akutte og jeg bare gikk hver dag og ventet på at han skulle komme og ta livet av meg, startet jeg hver dag med å straks finne noe å glede meg over. Hvis han skulle klare å ta livet av meg så skulle han ikke klare å ta fra meg glede selv den siste dagen min. Det ble viktig for meg etterhvert. Sånt som dette minner meg på at jeg kom ut av dette med livet i behold. Det var tøffe tak - spesielt for ungene. Men vi overlevde og skal leve videre alle sammen. Og de sårene den ungen her har fått i dag de er vi tross alt spart for. Så i mangel av noe bedre å prøve på for å leve ut ønsket om å hjelpe dem som sitter i fare enda, så tenner jeg et lys iblant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Så rørende skrevet...Skal jaggu tenne et lys her også! Man må sette pris på de gode tingene i livet, for man aldri noe... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg skal også tenne lys. Huff, stakkars lille gutt. Tenk hva han må ha av bilder i hodet nå..... Trist hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det er ikke ofte tårene mine kommer frem - men det gjorde de nå, Valnøtt. Det er mye forferdelig grusomt som skjer, og vi må alle være glade for hver god dag vi har - uansett hva slags situasjon vi er i... Jeg skal tenne lys i kveld, for denne gutten, og for alle barn som er redde og som har en usikker hverdag rundt seg... ''Jeg skal tenne lys i kveld, for denne gutten, og for alle barn som er redde og som har en usikker hverdag rundt seg...'' Det skal jeg også, nå. Huff, som du fikk meg til å strigråte nå, prust. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det viste seg at han aldri kom på verken skole eller Sfo, men søkte tilflukt hos en nabo. Ikke at det gjør hendelsen mindre trist av den grunn, bare til informasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Veit du hva - midt i hverdagen glemte vi hele lyset i går vi! Men nå har vi tent et lys, jenta mi og jeg! Og vi har satt det i vinduet så alle kan se det:-) Og så har vi "pratet litt" om hvor heldige vi er vi tre! Som har det så godt, og som er så glade i hverandre:-) Og om at alle barn burde få ha det så godt som oss! Og om at vi skal tenke på dette og være glad for det hver eneste dag, men at vi innimellom også skal sende en tanke til de barna som ikke har det like godt som oss...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.