Gjest Valnøtt Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Som Tommy sier til Tiger'n: Man får ikke bli mamma hvis man ikke kan fikse alt mulig... Dermed - en utfordring. Er det noen som vet om det finnes en touchpad mus til stasjonær pc? Jeg har en sabla vond musearm for tiden. Merker at jeg ikke har en eneste plage når jeg bruker laptop - den musa funker fint. Så da skulle jeg så gjerne hatt tak i noe slikt til pc'en på jobb også. Noen med peiling? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Vet ikke om touchpad, men jeg har en sånn en som dette, og med den sluttet i hvert fall jeg å ha musearm http://www.ergonomi.no/product_info.php?products_id=249 Litt dyr, men... Siden det var jobb-PCn som var problemet så betalte jobben for festligheten ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Vet ikke om touchpad, men jeg har en sånn en som dette, og med den sluttet i hvert fall jeg å ha musearm http://www.ergonomi.no/product_info.php?products_id=249 Litt dyr, men... Siden det var jobb-PCn som var problemet så betalte jobben for festligheten ;-) Jeg har sett på den der. Men jeg skjønte ikke helt om man kan klikke på den med å tappe noe sted som på en pad eller om man må klikke med å trykke på en knapp? Å bevege seg på skjermen så veldig fint ut med den. Og prisen betyr ingenting - jeg må ha orden på armen for å gjøre jobben min så det får koste det det koster. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Et lite tips i mellomtiden. Flytt musa over på andre siden. Det føles grusomt ut i starten, men om du gjøre det 15 minutter hver dag i en uke så fungerer det bra etter det:-) Det optimale er jo å variere. Grunnen til at du får musearm er at du bruker noen bestemte muskelfibre veldig mye. (Muskelfibre kan du enten bruke 100 % eller 0) Du kan også flytte litt rundt på musa. Da vil du også bruke forskjellige muskelfibre i forhold til hvor musa ligger plassert. (Det siste er nok mer forebyggende) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg har denne (i alle fall ligner den veldig) på jobben: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=3079 Jeg elsker den! Kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til vanlig mus igjen! Og ja - man klikker på selve pad'en som på laptopen. Det tok meg 2 min å bli frelst og sjefen måtte be om en til til den andre pc'en. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Et lite tips i mellomtiden. Flytt musa over på andre siden. Det føles grusomt ut i starten, men om du gjøre det 15 minutter hver dag i en uke så fungerer det bra etter det:-) Det optimale er jo å variere. Grunnen til at du får musearm er at du bruker noen bestemte muskelfibre veldig mye. (Muskelfibre kan du enten bruke 100 % eller 0) Du kan også flytte litt rundt på musa. Da vil du også bruke forskjellige muskelfibre i forhold til hvor musa ligger plassert. (Det siste er nok mer forebyggende) Har forsøkt dette - men jeg blir ikke helt bra noen gang. Og nå er det blitt vesentlig verre - lå våken i smerter halve natta i natt. Har ikke noen plager når jeg sitter ved tastatur, men mus.... sukk... Skulle så innmari ønske jeg kunne finne sånn touchpad dings til å legge midt foran tastaturet. Kjøpte tastatur med pad på i forrige uke og merket bedring med det samme. Men der sitter pad'en på ene siden så jeg må bruke høyre hånd hele tiden. Aldri fornøyd jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg har denne (i alle fall ligner den veldig) på jobben: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=3079 Jeg elsker den! Kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til vanlig mus igjen! Og ja - man klikker på selve pad'en som på laptopen. Det tok meg 2 min å bli frelst og sjefen måtte be om en til til den andre pc'en. ) Den er en av de to toppkandidatene akkurat nå :-) Men da jeg testet den syntes jeg den var litt treg å bevege på så jeg liksom måtte bruke pekefingeren mye. Det som er det fine med pad er at da bruker jeg alle fingrene om hverandre og kan ha hånden i mange posisjoner. Men finner jeg ikke pad kjøper jeg muligens en sånn en og en rulledings (har to kontorer med to maskiner), så får vi se hvem som funker best etterhvert :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Tastatur med innebygget touchpad: http://datakjeden.no/CBC.aspx?q=c:36140;pfd:pvk-e3013v808418 Det finnes separate også, men det fant jeg ikke i farten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 ''Som Tommy sier til Tiger'n: Man får ikke bli mamma hvis man ikke kan fikse alt mulig...'' ;-) Den henger på kjøleskapet hjemme! ;-) (men jeg kan ikke hjelpe deg for det, altså *S*) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg har sett på den der. Men jeg skjønte ikke helt om man kan klikke på den med å tappe noe sted som på en pad eller om man må klikke med å trykke på en knapp? Å bevege seg på skjermen så veldig fint ut med den. Og prisen betyr ingenting - jeg må ha orden på armen for å gjøre jobben min så det får koste det det koster. Det er ikke helt enkelt å forklare hvordan jeg bruker den.... Jeg bruker rullen med alle fingrene for å manøvrere meg rundt i skjermbildet, og mener det er tommelen som brukes når man skal klikke. Uvant i starten, men det gikk ikke lang tid før alt gikk av seg selv. Og som sagt, ingen senebetennelser/musearm etter at jeg begynte å bruke den. Om jeg er på besøk (eks i et møte/utekontor) kjenner jeg det murrer igjen i arma etter en halvtime med vanlig mus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Tastatur med innebygget touchpad: http://datakjeden.no/CBC.aspx?q=c:36140;pfd:pvk-e3013v808418 Det finnes separate også, men det fant jeg ikke i farten. Der tror jeg vi faktisk begynner å nærme oss! Skal ta en titt på disse og sjekke om de klarer å skaffe en separat mus - jeg er veldig glad i tastaturet mitt :-) Takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvis du ikke nødvendigvis trenger en touchpad kan jo en mus med styrehjul være et alternativ. Armen får ro, mens du bruker tommelen til å styre. http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/trackballs/devices/159&cl=no,no Jeg har bare gode erfaringer med denne typen. Gir god avlastning for håndledd, underarm og skuldre, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Den er en av de to toppkandidatene akkurat nå :-) Men da jeg testet den syntes jeg den var litt treg å bevege på så jeg liksom måtte bruke pekefingeren mye. Det som er det fine med pad er at da bruker jeg alle fingrene om hverandre og kan ha hånden i mange posisjoner. Men finner jeg ikke pad kjøper jeg muligens en sånn en og en rulledings (har to kontorer med to maskiner), så får vi se hvem som funker best etterhvert :-) Jeg har også en mousetrapper pga dårlige armer. Hastigheten kan du stille inn akkurat som du vil ha den (de fleste gidder bare ikke ...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Den er en av de to toppkandidatene akkurat nå :-) Men da jeg testet den syntes jeg den var litt treg å bevege på så jeg liksom måtte bruke pekefingeren mye. Det som er det fine med pad er at da bruker jeg alle fingrene om hverandre og kan ha hånden i mange posisjoner. Men finner jeg ikke pad kjøper jeg muligens en sånn en og en rulledings (har to kontorer med to maskiner), så får vi se hvem som funker best etterhvert :-) http://www.mousetrapper.co.uk/ Du får dem hos de fleste dataforhandlere, men infoen er bedre på denne nettsiden. Jeg har "advance", den nyeste, og kan ikke jobbe uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.