Gå til innhold

Han drikker mer enn han spiser!

Gjest leimamma

Anbefalte innlegg

Det å ikke like vann kan jeg ikke forstå. Vann er jo helt nøytralt, omtrent ikke smak. Men, hvis man har valget mellom noe uten smak og noe søtt og godt, ja da er det klart man velger det siste. Og selvfølgelig drikker han mer når det er så søtt og godt. Så blir han mett av det og orker ikke mat. Den eneste løsningen er å kun tilby vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• BMS!

4

• Lillemus

3

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Det hender vi voksne har et glass vin til maten, og det kunne ikke falle oss inn å synes det er urettferdig at barna ikke får det de vil ha å drikke likevel.

Det er jeg enig med deg i, men det synes jeg blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ikke like vann kan jeg ikke forstå. Vann er jo helt nøytralt, omtrent ikke smak. Men, hvis man har valget mellom noe uten smak og noe søtt og godt, ja da er det klart man velger det siste. Og selvfølgelig drikker han mer når det er så søtt og godt. Så blir han mett av det og orker ikke mat. Den eneste løsningen er å kun tilby vann.

Signerer denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender vi voksne har et glass vin til maten, og det kunne ikke falle oss inn å synes det er urettferdig at barna ikke får det de vil ha å drikke likevel.

Jeg mener også at det er greit at det er forskjell på barn og voksne, men det kommer an på på vilke områder. Og her synes jeg det er viktig at foreldrene går frem som godt eksempel.

Vi drikker ikke alkohol til hverdagsmiddag, så jeg tror nok at jeg ville la barna få drikke det de ville om vi tok oss vin til maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om dobbeltmoral! Hvorfor skal 2-åringer drikke vann til middag hvis 30-åringer får jus? Kan ikke alle gå over til å drikke vann?

''Snakk om dobbeltmoral''

Oisann, det var da voldsomt til utbrudd da! Jeg prøver bare å komme trådstarter i møte og eventuelt gi tips!!

ta deg et laaaangt og rolig pust med magen, så føler du deg nok bedre;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Snakk om dobbeltmoral''

Oisann, det var da voldsomt til utbrudd da! Jeg prøver bare å komme trådstarter i møte og eventuelt gi tips!!

ta deg et laaaangt og rolig pust med magen, så føler du deg nok bedre;-)

hehe :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved å slutte å gi juice, iste, brus etc. til maten, men bare gi vann.

Biola, melk og juice kan han få til frokosten og/eller kveldsmaten. Brus drikker man bare til fest.

Og du må vise ham hvem som er den voksne, og ikke la deg manipulere av skrik og skrål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det er greit at det er forskjell på barn og voksne, men det kommer an på på vilke områder. Og her synes jeg det er viktig at foreldrene går frem som godt eksempel.

Vi drikker ikke alkohol til hverdagsmiddag, så jeg tror nok at jeg ville la barna få drikke det de ville om vi tok oss vin til maten.

''Vi drikker ikke alkohol til hverdagsmiddag, så jeg tror nok at jeg ville la barna få drikke det de ville om vi tok oss vin til maten.''

Vi har også sjelden vin til hverdagsmiddager, men barna får ikke brus, juice eller saft til middagen i helgene heller. Det har de aldri fått, så det er heldigvis ikke noe tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo helt feil tenkt av meg da ;-)

''Hvis en to-åring, som forøvrig trenger mye væske, skal legge seg kl 19 må han jo slutte å drikke kl 16? Og sover han til halv 7-7 neste morgen betyr dette 15 timer uten væske. Dette er ikke jeg helt med på, nei..''

Hva er feil med denne tanken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis en to-åring, som forøvrig trenger mye væske, skal legge seg kl 19 må han jo slutte å drikke kl 16? Og sover han til halv 7-7 neste morgen betyr dette 15 timer uten væske. Dette er ikke jeg helt med på, nei..''

Hva er feil med denne tanken da?

At jeg regnet at ungen skulle slutte å drikke 3 timer _før_ han spiste kveldsmat, ikke etter. Det Faure skrev var at han kan drikke til rett før maten - så om ungen spiser kvelds halv 7 og legger seg 7, kan han jo også drikke kl halv 7.

Men jeg er ikke med på det uansett, altså. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg regnet at ungen skulle slutte å drikke 3 timer _før_ han spiste kveldsmat, ikke etter. Det Faure skrev var at han kan drikke til rett før maten - så om ungen spiser kvelds halv 7 og legger seg 7, kan han jo også drikke kl halv 7.

Men jeg er ikke med på det uansett, altså. ;-)

Åja, nå så jeg det ;-D

Men jeg er uansett heller ikke enig i "filosofien".

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han går selv i kjøleskapet og tar ut eplejuicen. Det blir sikkert skikkelig leven om han ikke får drikke i koppen sin da. Håper det går over etter et par dager da.

Klart det blir lurveleven, all barneoppdragelse gir lurveleven innimellom. Heldig er de barna som har foreldre som tåler lurveleven, for de barna vokser opp med grenser og trygge faste rammer satt av de voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...