Gå til innhold

tegn på dårlig selvtillit?

Gjest lurer jeg på da

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest "dumme mamma"

Det kan være "synlige" og usynlige ting...

Sengevæting, stamming, ønske om å kun være sammen med voksne eller noen de stoler på..passitivitet både hjemme og på skolen. Unnvikelse, ønske om å være usynlig osv..

Det kan vel bli en lang liste. Hvor gammel er han/hun?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det kan være et barn som ikke våger å prøve på noe nytt i frykt for å mislykkes. Et barn som ikke tar kontakt med andre i frykt for å bli avvist. Noen ganger kan et barn med lite selvtillit se veldig sur ut, og da kan noen tro de er sure, og ikke sjenert som de egentlig er. At man holder seg unna et slikt barn forsterker følelsen i barnet, at det ikke er verdt noe.

Et barn med liten selvtillit tar ikke alltid ordet uoppfordret. F eks er ikke det barnet den første som rekker opp hånden i timen. Slike barn kan noen ganger være langt mer "usynlige" enn andre barn, for de gjør lite av seg.

Har barnet liten selvtillit kan en kjenne igjen flere punkt hos samme barnet. Det kan også være laber selvtillit på enkelte områder, men bra selvtillit på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det kan være "synlige" og usynlige ting...

Sengevæting, stamming, ønske om å kun være sammen med voksne eller noen de stoler på..passitivitet både hjemme og på skolen. Unnvikelse, ønske om å være usynlig osv..

Det kan vel bli en lang liste. Hvor gammel er han/hun?

Mvh

Stamming er ikke tegn på dårlig selvtillit, men barnet kan få dårlig selvtillit av å stamme. Det samme kan en si om sengevæting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "dumme mamma"

Stamming er ikke tegn på dårlig selvtillit, men barnet kan få dårlig selvtillit av å stamme. Det samme kan en si om sengevæting.

Jeg har hørt det motsatte, men jeg er ikke lege så det er fullt mulig jeg tar feil. :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være et barn som ikke våger å prøve på noe nytt i frykt for å mislykkes. Et barn som ikke tar kontakt med andre i frykt for å bli avvist. Noen ganger kan et barn med lite selvtillit se veldig sur ut, og da kan noen tro de er sure, og ikke sjenert som de egentlig er. At man holder seg unna et slikt barn forsterker følelsen i barnet, at det ikke er verdt noe.

Et barn med liten selvtillit tar ikke alltid ordet uoppfordret. F eks er ikke det barnet den første som rekker opp hånden i timen. Slike barn kan noen ganger være langt mer "usynlige" enn andre barn, for de gjør lite av seg.

Har barnet liten selvtillit kan en kjenne igjen flere punkt hos samme barnet. Det kan også være laber selvtillit på enkelte områder, men bra selvtillit på andre.

Også har du de det slå motsatt ut hos... De som synes mest, roper høyest, er suuuuupertøffe! Bøller og bråkebøtter har gjerne ikke mer selvtillit enn de stille skyggene, er min erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også har du de det slå motsatt ut hos... De som synes mest, roper høyest, er suuuuupertøffe! Bøller og bråkebøtter har gjerne ikke mer selvtillit enn de stille skyggene, er min erfaring!

De har jeg også sett noen av ja. De er brautne for å dekke over sin sjenanse på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er veldig musestille og rolige, men også rake motseningen som AneM beskriver. Holder seg gjerne unna det utrygge. Er en helt annen person borte enn hjemme. Tør ikke svare eller si sin mening. En tankefull person vil jeg tro. Vil kanskje ikke være med på idrett eller forestillinger på skolen. Kan være utrolig mange symptomer på dårlig selvtillit. Sjenanse kommer i samme bane, ganske likt i grunnen........... Hvis en av ti sier noe negativt om en ting en gjør, så er det gjerne denne personens ord h*n hører på, ikke de ni andre som roser h*n opp i sky. (kan jeg tenke meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De absolutt verste er de som må tråkke på andre for å framheve seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...