Gjest Løveføtter Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Er det slik at barn skal holde seg inne når de har feber? Har også hørt at de ikke skal drikke melk når de har feber? Stemmer dette, eller er det bare slik det var for mange år siden? Han er ikke syk ellers, bare feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg kan ikke "reglene" for dette, men følger oftest sunn fornuft. Å være ute å leke/anstrenge seg tror jeg er dumt med feber. (Unger klarer jo ofte å sette opp et høyt tempo og glemme at de er syke, men blir jo hel døde etterpå) Men om være er OK spiller det vel liten rolle om man er ute eller inne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Melk har jeg ikke hørt noe om... Men om ungen er i form ellers, og du kler h*n litt ekstra har de ikke voondt av frisk luft...Mener jeg da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Melk har jeg ikke hørt noe om... Men om ungen er i form ellers, og du kler h*n litt ekstra har de ikke voondt av frisk luft...Mener jeg da... Takk for svar. Melken var det noe min mamma hadde hørt av en lege da vi var barn, men det er jo mange år siden ;o) Men skader jo ikke med juice en dag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg kan ikke "reglene" for dette, men følger oftest sunn fornuft. Å være ute å leke/anstrenge seg tror jeg er dumt med feber. (Unger klarer jo ofte å sette opp et høyt tempo og glemme at de er syke, men blir jo hel døde etterpå) Men om være er OK spiller det vel liten rolle om man er ute eller inne? Takk for svar. Han liker så godt å være ute, men jeg holder han inne i dag. Skal på fjellet i helga, så vil ha han fort frisk igjen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Takk for svar. Melken var det noe min mamma hadde hørt av en lege da vi var barn, men det er jo mange år siden ;o) Men skader jo ikke med juice en dag... Det aller beste er vel vann ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det aller beste er vel vann ;0) kremt kremt, ja... men vann en hel dag er liksom litt kjedelig, syns mamman. Litt næring i juice også ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 kremt kremt, ja... men vann en hel dag er liksom litt kjedelig, syns mamman. Litt næring i juice også ;o) He,he, ja mammaer synes ofte det ;0) De gangene mine har fått juice, har jeg blandet den ut i vann, slik at den ikke blir så konsentrert. Også drikker de med sugerør, for å spare tennene. Smarte tips om pjokken får endel juice :0) Håper pjokken blir bedre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 He,he, ja mammaer synes ofte det ;0) De gangene mine har fått juice, har jeg blandet den ut i vann, slik at den ikke blir så konsentrert. Også drikker de med sugerør, for å spare tennene. Smarte tips om pjokken får endel juice :0) Håper pjokken blir bedre! Takk for det! Sugerør er populært, men mest kult å blåse motsatt vei for å lage bobler ) Det må du la dine gjøre, et glass med vann og en dråpe zalo og sugerør! Best på verandaen el. :-) Veldig morsomt og populært! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Takk for det! Sugerør er populært, men mest kult å blåse motsatt vei for å lage bobler ) Det må du la dine gjøre, et glass med vann og en dråpe zalo og sugerør! Best på verandaen el. :-) Veldig morsomt og populært! Takk for tips, det hørtes artig ut! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvis barnet har hoste, slim, forkjølelse eller bronkitt er det lurt å unngå melk fordi det øker gjerne slimdannelsen. For feber alene tror jeg ikke det har noe å si. Jeg synes at barn med feber bør holdes inne og noenlunde i ro, mens helt små barn godt kan sove utendørs i frisk luft selv når de har feber såfremt det ikke er altfor varmt eller kaldt ute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Er været godt og ungen ellers i fin form, har jeg ingen problemer med å ta barnet med ut et lite ærend, men jeg prøver å holde barnet i mest mulig ro når det har feber. At barnet ikke skal ha melk ved feber har jeg aldri hørt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megahot Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ikke drikke melk når de har feber? Det hakke jeg hørt om. Men de bør drikke rikelig med væske for å erstatte vesketapet og kjøle ned kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Megahot Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvis barnet har hoste, slim, forkjølelse eller bronkitt er det lurt å unngå melk fordi det øker gjerne slimdannelsen. For feber alene tror jeg ikke det har noe å si. Jeg synes at barn med feber bør holdes inne og noenlunde i ro, mens helt små barn godt kan sove utendørs i frisk luft selv når de har feber såfremt det ikke er altfor varmt eller kaldt ute. Ja, det er nok derfor man ikke skal gi melk. Melk tykner slimet, så hvis ungen er forkjølet er det lurt å unngå melk. Men er det bare feber, er det ingen grunn til å ikke gi melk. De skal drikke mye 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.