Gjest kanse Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg trenger da tips, snuppa på tre skal ha med seg en venninne på 3 fra barnehagen. Vil gjerne lage noe de garatert liker. Noen som har forslag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 pannekaker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvor mye vil du gjøre ut av det, og hvor sunt skal det være? Om det ikke er så veldig nøye med sunnheten, er noe av det enkleste og mest suksessfulle her spaghetti med Max-kjøttboller (små kjøttboller i paprikasaus på boks). Så spiser de som Lady og Landstrykeren :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Fiskeburger? Ellers er kjøttsaus og spaghetti en sikker vinner her. Får kjøpt mild saus, sopps sin tror jeg det er, den er ganske safe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kyllingfilet og potetstappe tror jeg de aller fleste liker. Litt greit å styre unna pølser og pannekaker noen ganger. (Selv om det sikkert faller i smak) Evt. kan du lage pannekaker med en del grovt mel i. Da blr de en del sunnere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1221038730' post='3954464] Fiskeburger? Ellers er kjøttsaus og spaghetti en sikker vinner her. Får kjøpt mild saus, sopps sin tror jeg det er, den er ganske safe. Tror jeg har en rar unge. Ho vil IKKE ha spagetti og kjøttsaus.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Et tips uansett hva du lager er å ikke blande sammen ingrediensene. Jeg har f eks laget spaghetti med kjøttboller flere ganger, og da har jeg hatt spaghettien for seg, kjøttbollene for seg (stekt i panna), og saus/ketsjup for seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Et tips uansett hva du lager er å ikke blande sammen ingrediensene. Jeg har f eks laget spaghetti med kjøttboller flere ganger, og da har jeg hatt spaghettien for seg, kjøttbollene for seg (stekt i panna), og saus/ketsjup for seg. En ordentlig DOL-3-retters, med andre ord ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1221039690' post='3954492] En ordentlig DOL-3-retters, med andre ord ;o) ;-) Men de gangene jeg har hatt ting blanda med saus, kan du banne på at det er minst én unge som ikke vil ha saus, og så står jeg der da og skyller av under springen .... Apropos flerretters mat: Husker noen bekjente fortalte at de en gang gikk inn på en indisk restaurant etter å ha sett oppslag om at de kunne få 7-retters middag til kr xxx. De tenkte dette hørtes spennende ut, men da de kom inn, viste det seg at det var 7-retters _buffet_, og en av rettene var risen...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tror jeg har en rar unge. Ho vil IKKE ha spagetti og kjøttsaus.... Like sær som sambo var da han var barn hun da ;o) Jeg og guttungen kunne levd på det. De fleste spiser vel pasta, så da skulle det jo være noenlunde safe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 ;-) Men de gangene jeg har hatt ting blanda med saus, kan du banne på at det er minst én unge som ikke vil ha saus, og så står jeg der da og skyller av under springen .... Apropos flerretters mat: Husker noen bekjente fortalte at de en gang gikk inn på en indisk restaurant etter å ha sett oppslag om at de kunne få 7-retters middag til kr xxx. De tenkte dette hørtes spennende ut, men da de kom inn, viste det seg at det var 7-retters _buffet_, og en av rettene var risen...;-) *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Barna mine elsker mat med tomatsaus, spesielt om det er pasta til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg har ofte hatt tomatsuppe med rundstykker. De aller fleste liker tomatsuppe og hvis de ikke skulle like det, liker de ihvertfall rundstykkene slik at de ikke går sultne fra bordet. Ellers er ingenting sikkert når det gjelder barn, mine barn har venner som ikke liker pølser, pannekaker, kjøttboller, spagetti med kjøttsaus, osv, som jeg vanligvis ville regnet som "sikker" mat for barn. Jeg har derfor stort sett sluttet å tilpasse menyen til besøket men serverer brød, pasta eller ris ved siden av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Denimbird Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Pizzasnurrer, fiskepinner/fiskekaker med potetmos, kylling/kyllingklubber/kyllingvinger og pommes frites/potetbåter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg har ofte hatt tomatsuppe med rundstykker. De aller fleste liker tomatsuppe og hvis de ikke skulle like det, liker de ihvertfall rundstykkene slik at de ikke går sultne fra bordet. Ellers er ingenting sikkert når det gjelder barn, mine barn har venner som ikke liker pølser, pannekaker, kjøttboller, spagetti med kjøttsaus, osv, som jeg vanligvis ville regnet som "sikker" mat for barn. Jeg har derfor stort sett sluttet å tilpasse menyen til besøket men serverer brød, pasta eller ris ved siden av. Veldig enig i det du skriver her. Ingen barn liker alt! :-) Men da er det greit med tilbehør som du nevner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg spør foreldrene i slike tilfeller. ) Her om dagen hadde vi en liten kompis på besøk og jeg sendte en sms til mora og spurte om han likte fiskeboller, i så fall kunne han godt spise sammen med oss. Det gjorde han sa mora og dermed fikk vi en ekstra middagsgjest. ) Ellers når jeg har visst på forhånd at det blir med unger hjem til middag så har jeg hørt med foreldrene om ungen liker det jeg hadde tenkt så jeg er sikker på at alle får i seg mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg har ofte hatt tomatsuppe med rundstykker. De aller fleste liker tomatsuppe og hvis de ikke skulle like det, liker de ihvertfall rundstykkene slik at de ikke går sultne fra bordet. Ellers er ingenting sikkert når det gjelder barn, mine barn har venner som ikke liker pølser, pannekaker, kjøttboller, spagetti med kjøttsaus, osv, som jeg vanligvis ville regnet som "sikker" mat for barn. Jeg har derfor stort sett sluttet å tilpasse menyen til besøket men serverer brød, pasta eller ris ved siden av. Du har herved rekorden! Jeg hadde aldri hørt om unger som ikke spiser pannekaker før nå. Jeg trodde rekorden var en som ikke spiste pizza, pølser eller pasta, men han spiste ihvertfall pannekaker :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1221040009' post='3954498] Like sær som sambo var da han var barn hun da ;o) Jeg og guttungen kunne levd på det. De fleste spiser vel pasta, så da skulle det jo være noenlunde safe. Hadde mine fått servert spaghett i kjøttsausen så hadde de neppe spist. Dvs. Poden har blitt såpass stor og høflig at han faktisk kan spise en liten porsjon selv om han egentlig ikke synes det er så veldig godt har jeg oppdaget! Snuppa derimot, gjør ikke det... Så jeg serverer alltid tingene hver for seg, ikke blandet. Bortsett fra at jeg har kjøttboller og småpølser oppi tomatsuppa da, men makaronien ved siden av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hadde mine fått servert spaghett i kjøttsausen så hadde de neppe spist. Dvs. Poden har blitt såpass stor og høflig at han faktisk kan spise en liten porsjon selv om han egentlig ikke synes det er så veldig godt har jeg oppdaget! Snuppa derimot, gjør ikke det... Så jeg serverer alltid tingene hver for seg, ikke blandet. Bortsett fra at jeg har kjøttboller og småpølser oppi tomatsuppa da, men makaronien ved siden av. ''Hadde mine fått servert spaghett i kjøttsausen så hadde de neppe spist. '' Det samme gjaldt junior inntil relativt nylig. Ha har alltid likt pasta og også stekt kjøttdeig eller -boller, men har absolutt ikke villet ha tomatsaus (før). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg har ofte hatt tomatsuppe med rundstykker. De aller fleste liker tomatsuppe og hvis de ikke skulle like det, liker de ihvertfall rundstykkene slik at de ikke går sultne fra bordet. Ellers er ingenting sikkert når det gjelder barn, mine barn har venner som ikke liker pølser, pannekaker, kjøttboller, spagetti med kjøttsaus, osv, som jeg vanligvis ville regnet som "sikker" mat for barn. Jeg har derfor stort sett sluttet å tilpasse menyen til besøket men serverer brød, pasta eller ris ved siden av. Jeg tror også de aller fleste liker tomatsuppe. Jeg diller heller ikke med maten. Her får de spise det som blir servert. Det er alltids _noe_ som faller i smak. En gutt spiste en gang kun poteter, og det var greit for meg Noen av barnas venner plukker ut både mais, paprika og løk fra pizzaen min, men det må de gjerne gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.