Gjest mora2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Spør ungene, la de være med å handle inn selv, det synes hvertfall mine er moro :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg tror også de aller fleste liker tomatsuppe. Jeg diller heller ikke med maten. Her får de spise det som blir servert. Det er alltids _noe_ som faller i smak. En gutt spiste en gang kun poteter, og det var greit for meg Noen av barnas venner plukker ut både mais, paprika og løk fra pizzaen min, men det må de gjerne gjøre. ''Noen av barnas venner plukker ut både mais, paprika og løk fra pizzaen min, men det må de gjerne gjøre'' Ja, men slikt graps hører da ikke hjemme på en pizza ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 ''Noen av barnas venner plukker ut både mais, paprika og løk fra pizzaen min, men det må de gjerne gjøre'' Ja, men slikt graps hører da ikke hjemme på en pizza ;0) Joooooda! Nammenam! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Du har herved rekorden! Jeg hadde aldri hørt om unger som ikke spiser pannekaker før nå. Jeg trodde rekorden var en som ikke spiste pizza, pølser eller pasta, men han spiste ihvertfall pannekaker :-) Ja, jeg må si jeg ble overrasket! Det var vel da jeg ga opp å prøve å tilpasse maten til gjestene. Nå får de spise det vi har, torskegryte, spagetti med spinat- og norzolasaus, eller bare spise tilbehøret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Joooooda! Nammenam! Fysj og fysj.. ;=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hadde mine fått servert spaghett i kjøttsausen så hadde de neppe spist. Dvs. Poden har blitt såpass stor og høflig at han faktisk kan spise en liten porsjon selv om han egentlig ikke synes det er så veldig godt har jeg oppdaget! Snuppa derimot, gjør ikke det... Så jeg serverer alltid tingene hver for seg, ikke blandet. Bortsett fra at jeg har kjøttboller og småpølser oppi tomatsuppa da, men makaronien ved siden av. Jeg blander ikke spaghettien oppi, men jeg står ikke og steker kjøttboller, kjøttdeig osv for seg. Bare pasta kan de gjerne spise for min del. Så kan de ha ost på om de vil, ketchup. Jeg glemmer meg ofte at barn er kresne. Jeg har ikke kresent barn. Uansett har jeg jo mat i hus, så barnet skulle ha fått noe det spiste ) Brødskive f.eks. Dessuten håper jeg virkelig at om noen omtrent ikke spiser noe gir meg beskjed på forhånd, for med mine dårlige dager som er hyppige, tenker jeg ikke alltid på det, og har lettvindte løsninger. Får jeg beskjed så lager jeg jo det som de spiser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Et annet tips kan være å la barne ha på topping på individuelle pizzaer, forutsatt at du har tid & ork til det:-) Da blir det mer som en "aktivitet" også. Du lager ferdig små minipizzabunner og setter frem ymse topping i skåler, så har de på det de vil selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ja, jeg må si jeg ble overrasket! Det var vel da jeg ga opp å prøve å tilpasse maten til gjestene. Nå får de spise det vi har, torskegryte, spagetti med spinat- og norzolasaus, eller bare spise tilbehøret. pst... bar jeg ikke skal til deg, da, som er allergisk mot blåost;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åjodaw Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hønsfrikasse, fondue, oksehalesuppe osv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 pst... bar jeg ikke skal til deg, da, som er allergisk mot blåost;-) Du kunne jo fått ketchup til spagettien, vet du:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Du kunne jo fått ketchup til spagettien, vet du:-) Fysjom! Jeg har et glass grønn pesto til denslags bruk - det synes jeg er en lettvint og god løsning hvis man ikke har saus:-) Men neppe noe for barn, da;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Fysjom! Jeg har et glass grønn pesto til denslags bruk - det synes jeg er en lettvint og god løsning hvis man ikke har saus:-) Men neppe noe for barn, da;-) ''Jeg har et glass grønn pesto til denslags bruk - det synes jeg er en lettvint og god løsning hvis man ikke har saus:-) Men neppe noe for barn, da;-)'' Er ikke grønn pesto noe for barn? Mine barn elsker det. Og spesielt om jeg "tynner ut" med litt matfløte . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Fysjom! Jeg har et glass grønn pesto til denslags bruk - det synes jeg er en lettvint og god løsning hvis man ikke har saus:-) Men neppe noe for barn, da;-) Du kunne fått pesto også:-) Men når sant skal sies pleier våre voksne middagsgjester å være planlagt litt lenger i forveien enn barne-gjestene, så da pleier jeg å servere noe jeg vet de liker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Et annet tips kan være å la barne ha på topping på individuelle pizzaer, forutsatt at du har tid & ork til det:-) Da blir det mer som en "aktivitet" også. Du lager ferdig små minipizzabunner og setter frem ymse topping i skåler, så har de på det de vil selv. Eller så kan man bruke pitabrød som pizzabunn. Enten som de er eller dele de i to tynnere deler. Lettvint iallefall, og smaker helt greit, selv om de så klart ikke er like gode som hjemmelaget bunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 ''Jeg har et glass grønn pesto til denslags bruk - det synes jeg er en lettvint og god løsning hvis man ikke har saus:-) Men neppe noe for barn, da;-)'' Er ikke grønn pesto noe for barn? Mine barn elsker det. Og spesielt om jeg "tynner ut" med litt matfløte . Uttyningstipset hørtes lurt ut, men jeg synes det er ganske sterk smak på Barillo eller hva det er jeg har. Hjemmelaget er jo mye bedre, men til sånn kjapp-klatt-på-maten er et ferdigglass utmerket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Uttyningstipset hørtes lurt ut, men jeg synes det er ganske sterk smak på Barillo eller hva det er jeg har. Hjemmelaget er jo mye bedre, men til sånn kjapp-klatt-på-maten er et ferdigglass utmerket. Helt enig! Enda bedre enn Barilla sin er den dyre italienske på firkantede glass. Har også laget selv, og det var selvsagt langt bedre, men det blir lenge mellom hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Helt enig! Enda bedre enn Barilla sin er den dyre italienske på firkantede glass. Har også laget selv, og det var selvsagt langt bedre, men det blir lenge mellom hver gang. Hmmm den dyre italienske skal jeg prøve å se om jeg finner... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tomatsuppe med pølserbiter i og hjemmelaget rundstykke til Det elsker min datter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alle barn liker pølser Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kyllingpølser med grovt brød Litt sunnere enn vanlige pølser med brød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ei som har lært å like sopp etter hvert ;) Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Fysj og fysj.. ;=) Husker jeg var i bursdag som barn og fikk pizza med masse sjampinjong - jeg var IKKE spesielt begeistret for sopp og brukte evigheter på å plukke bort sopp fra pizzastykkene mine (det var MYE sopp på pizzaen). Da alle var ferdige og fatene ble ryddet av oppdaget mamman haugen med sopp som lå igjen på mitt fat og utbrøt: "Liker du ikke sopp? Hvorfor sa du ikke det, vi har jo laget en pizza uten sopp for dem som ikke liker sopp." Sånn kan det gå..... Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.