Gå til innhold

Merking av tøy i barnehagen

Gjest lurer jeg på

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Anonym 82

9

• AneM1365380603

8

• Lotte :o)

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest lurer jeg på

Nei, det har jeg aldri gjort. Men da må du jo også tåle at noe blir borte.

Ja, det er no ikke så farlig i grunn, bare tenker på om de ansatte i barnehagen synes det er kjedelig når de finner truser/sokker de ikke vet hvem er sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det. Like mye for min skyld som for de ansattes skyld. Jeg syns det er leit at klær blir borte, og jeg må innrømme at jeg ikke alltid har stålkontroll på mine egne barns klær heller.

I går for eksempel, da jeg kom hjem med minsten og h*n tok av seg jakka, dukket det opp ei fleecejakke under som jeg var _helt_ sikker på at ikke var vår. Men i all verden, tenkte jeg, har de lånt på ungen fleecejakke når det ligger ullgenser i hylla? Men så tok jeg av fleecejakka og kikket på innsiden og der sto mitt barns navn på sirlig påstrøket navnelapp gitt :-).

Det hele koker jo ned til om du syns det er greit at det stadig forsvinner klær, selv småting som truser og sokker må jo etterhvert erstattes, eller om du helst vil ha det tilbake.

Litt kjipt er det vel også for de ansatte å stå der og plukke sokker ut fra tørkeskapet og ingen av dem er navnet. Hvordan skal de greie å huske hvem som eier hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trusene (eller underbuksene som både Geir og husbonden insisterer på at det here for gutter*S*) ble navnemerket ved å skrive med tusj på vaskelappen (veldig lurt med kort navn*S*)

Ullsokker ble navnemerket ved ta jeg sydde på broderte navnelapper (brettet dobbelt og sydde på som en liten hempe).

Bomullssokker har stort sett ikke blitt navnemerket, men det har hendt seg at jeg har skrevet navnet med tusj på undersiden av lyse sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trusene (eller underbuksene som både Geir og husbonden insisterer på at det here for gutter*S*) ble navnemerket ved å skrive med tusj på vaskelappen (veldig lurt med kort navn*S*)

Ullsokker ble navnemerket ved ta jeg sydde på broderte navnelapper (brettet dobbelt og sydde på som en liten hempe).

Bomullssokker har stort sett ikke blitt navnemerket, men det har hendt seg at jeg har skrevet navnet med tusj på undersiden av lyse sokker.

Jeg er sikker på at gutten din kun er tilgode sett med kun èn bokstav i navnet sitt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221039524' post='3954486]

Jeg er sikker på at gutten din kun er tilgode sett med kun èn bokstav i navnet sitt ;o)

Har litt fler, da, men med kort navn på han og bare en unge, så går det fort å skrive ja. Hadde vært noe annet å hatt tre unger som het f eks Esmeralda, Nikkodemus og Margareta! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt fler, da, men med kort navn på han og bare en unge, så går det fort å skrive ja. Hadde vært noe annet å hatt tre unger som het f eks Esmeralda, Nikkodemus og Margareta! ;-)

Så sant, så sant. Jeg kom på at bestefaren til en barndomskamerat sikkert har Norges korteste navn. Jo Aa, het han :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tekstiltusj som alltid er framme når jeg legger sammen tøy, så det går som en lek å merke alt sammen. Sokkene er ikke så enkle å skrive på, men alt som har merkelapp går helt greit.

Tipset om å bruke tekstiltusj fikk jeg her på dol. Før det brukte jeg strykelapper, noe som første til at minimalt med klær ble merket. Jeg er for lat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221039986' post='3954497]

Så sant, så sant. Jeg kom på at bestefaren til en barndomskamerat sikkert har Norges korteste navn. Jo Aa, het han :o)

Han har jeg hørt om før, så det stemmer sikkert at det er Norges korteste navn:-)

Jeg skriver forresten bare fornavnet, da, hvilket er en av fordelene ved å ikke velge et 10-på-topp-navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tekstiltusj som alltid er framme når jeg legger sammen tøy, så det går som en lek å merke alt sammen. Sokkene er ikke så enkle å skrive på, men alt som har merkelapp går helt greit.

Tipset om å bruke tekstiltusj fikk jeg her på dol. Før det brukte jeg strykelapper, noe som første til at minimalt med klær ble merket. Jeg er for lat!

Ja, strykelapper er bare pes, med mindre man stryker klær veldig ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ja, strykelapper er bare pes, med mindre man stryker klær veldig ofte...''

Jeg har allergi mot strykejernet. Tenk på alle de som til og med stryker sengtøyet. Det gjør min eks-svigermor. Der har vi en ekte husmor, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns jeg ikke. Jeg syns de er helt geniale. Og jeg stryker _sjelden_ klær sånn ellers. Men jeg tar fram strykejernet rett som det er og merker klær. Genialt. Da får jeg både for- og etternavn og telefonnummer inn på veldig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns jeg ikke. Jeg syns de er helt geniale. Og jeg stryker _sjelden_ klær sånn ellers. Men jeg tar fram strykejernet rett som det er og merker klær. Genialt. Da får jeg både for- og etternavn og telefonnummer inn på veldig plass.

Jeg synes det er skikkelig pes å finne fram strykebrett og -jern. Det er for min del sjelden slik at jeg har en stor haug med klær som skal merkes, så da synes jeg dette tar uforholdsmessig mye tid for merking av ett eller noen få plagg.

Da tar jeg heller og syr på lapper, faktisk;-) Jeg har en liten eske på stua med slike broderte lapper, et par trådsneller og nåler. En lapp eller to nestes på mens jeg ser på noe jeg likevel ville sett på TV;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, strykelapper er bare pes, med mindre man stryker klær veldig ofte...''

Jeg har allergi mot strykejernet. Tenk på alle de som til og med stryker sengtøyet. Det gjør min eks-svigermor. Der har vi en ekte husmor, he he.

''Tenk på alle de som til og med stryker sengtøyet.''

Fatter det ikke! Vet om flerbarnsmødre i full jobb som gjør det, så det er ikke bare noe som tilhører forrige generasjon;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tenk på alle de som til og med stryker sengtøyet.''

Fatter det ikke! Vet om flerbarnsmødre i full jobb som gjør det, så det er ikke bare noe som tilhører forrige generasjon;-)

Da jeg var barn tilbød jeg meg ofte å stryke for min mor. Jeg syntes det var avslappende. Det synes jeg egentlig fremdeles, når strykejernet først er kommet fram, men det skal innrømmes at jeg ikke drar det fram spesielt ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun merket støvlene...Men tror jeg fikk et hint i går av ei ansatt, så jeg må visst til å merke alt...

Tror ikke jeg gidder merke sokker og truser da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...