Gå til innhold

Merking av tøy i barnehagen

Gjest lurer jeg på

Anbefalte innlegg

''Ja, strykelapper er bare pes, med mindre man stryker klær veldig ofte...''

Jeg har allergi mot strykejernet. Tenk på alle de som til og med stryker sengtøyet. Det gjør min eks-svigermor. Der har vi en ekte husmor, he he.

En venninne av meg stryker T-skjortene til hele familien. Skjønner ikke at det går an! Hun sier de blir mye penere da, og det har hun sikkert rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Anonym 82

9

• AneM1365380603

8

• Lotte :o)

3

Mest aktive i denne tråden

En venninne av meg stryker T-skjortene til hele familien. Skjønner ikke at det går an! Hun sier de blir mye penere da, og det har hun sikkert rett i.

Jeg stryker tøy kun når det trengs så da blir det som regel 20 min før vi skal dra i et selskap... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker alt. Men jeg synes det er ulidelig kjedelig å gå og handle barnetøy, så jeg vil helst at ting ikke skal forsvinne så jeg slipper å handle nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snakk om prioritering tenker jeg. Jeg synes klærne blir strøkne nok etter en runde i tørketrommelen, men det er meg ;)

Klær som har ekstremt krøllete stoff kjøpes ikke. Jeg sjekker det før jeg drar sånt inn i hus, for jeg vet med meg selv at det ikke blir brukt pga strykejernallergien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik venninne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snakk om prioritering tenker jeg. Jeg synes klærne blir strøkne nok etter en runde i tørketrommelen, men det er meg ;)

Klær som har ekstremt krøllete stoff kjøpes ikke. Jeg sjekker det før jeg drar sånt inn i hus, for jeg vet med meg selv at det ikke blir brukt pga strykejernallergien.

Tørketrommel er fine greier! :-) Jeg bruker den også til å glatte ut plagg som jeg ikke våger å tromle til de er helt tørre - bare noen få minutter i trommelen og så henges til tørk på kleshenger.

''Klær som har ekstremt krøllete stoff kjøpes ikke''

Samma her! har hatt for mange klær som nesten aldri blir brukt fordi de jeg ikke gidder strykinga. Er jeg i tvil tar jeg "krølletesten" i butikken;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ja, strykelapper er bare pes, med mindre man stryker klær veldig ofte...''

Jeg har allergi mot strykejernet. Tenk på alle de som til og med stryker sengtøyet. Det gjør min eks-svigermor. Der har vi en ekte husmor, he he.

Det gjør min mor også... Hun stryker alt...

Før strøk hun trusene også!

Gale kvinnemenneske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til:

Både min t-skjorte-strykende venninne og min sengetøy-strykende-venninne har ikke tørketrommel. De skjønner virkelig ikke hva de går glipp av;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til:

Både min t-skjorte-strykende venninne og min sengetøy-strykende-venninne har ikke tørketrommel. De skjønner virkelig ikke hva de går glipp av;-)

Jeg har heller ikke tørketrommel....

Og klarer meg fint uten ;0)

Ikke stryker jeg et plagg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker alt. Men jeg synes det er ulidelig kjedelig å gå og handle barnetøy, så jeg vil helst at ting ikke skal forsvinne så jeg slipper å handle nytt :)

Kjedelig???! Dyrt - ja, kjedelig - ALDRI! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt, og dyrt! Finnes jo så mye billig barnetøy rundt... :0)

Spørs jo hvor god råd man har i utgangspunktet... Handler stort sett på H&M jeg altså, men synes det blir dyrt nok likevel! Hvert plagg er ikke så dyrt, men når det blir mange plagg...! Men så er jo mi 6 mnd da, og bytter ut hele garderoben hver 2. mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvor god råd man har i utgangspunktet... Handler stort sett på H&M jeg altså, men synes det blir dyrt nok likevel! Hvert plagg er ikke så dyrt, men når det blir mange plagg...! Men så er jo mi 6 mnd da, og bytter ut hele garderoben hver 2. mnd!

Når de er så små går det kanskje litt ekstra ja...

Nå har jeg handlet endel klær på salg, 10-20-30 kr pr plagg!

Helt sykt hvor mye klær det finnes!

Vinter klær handles på vintersalget, og legges bort til neste år.

Samme med sommer klær, genialt. :0)

Vi har kun en inntekt, så jeg har ikke god råd jeg heller ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men så er jo mi 6 mnd da, og bytter ut hele garderoben hver 2. mnd!''

Hvorfor bytter dere ut hele garderoben hver annen måned? Barna våre er fem og syv og har klærne minst et år - om de ikke blir utslitt. Kjøper dem gjerne litt store, og bruker dem til de er knappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å handle barneklær??? Det er for lite kjedelig er min mening, for når jeg skal handle til meg selv glir jeg helt automatisk inn på barneklærforretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bytter dere ut hele garderoben hver annen måned? Barna våre er fem og syv og har klærne minst et år - om de ikke blir utslitt. Kjøper dem gjerne litt store, og bruker dem til de er knappe.

Vi kjøper også tøyet litt stort, men husker når de var små, var moro å ha noen plagg som passet perfekt :0)

Nå var jo mine unger mini da..Kjøpte str 44..Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørketrommel er fine greier! :-) Jeg bruker den også til å glatte ut plagg som jeg ikke våger å tromle til de er helt tørre - bare noen få minutter i trommelen og så henges til tørk på kleshenger.

''Klær som har ekstremt krøllete stoff kjøpes ikke''

Samma her! har hatt for mange klær som nesten aldri blir brukt fordi de jeg ikke gidder strykinga. Er jeg i tvil tar jeg "krølletesten" i butikken;-)

''Er jeg i tvil tar jeg "krølletesten" i butikken;-) ''

Krølltesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å handle barneklær??? Det er for lite kjedelig er min mening, for når jeg skal handle til meg selv glir jeg helt automatisk inn på barneklærforretninger.

''Det er for lite kjedelig er min mening, for når jeg skal handle til meg selv glir jeg helt automatisk inn på barneklærforretninger.''

*LOL*

Hender jeg også gjør det, men det er gjerne fordi det er enklere å handle barneklær; er jeg først inne i rett butikk, finner jeg alltid noe vi trenger. Men morsommere å finne ting til meg selv, da! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 MÅNEDER! Hun vokser ut av klærne sine på 2 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper også tøyet litt stort, men husker når de var små, var moro å ha noen plagg som passet perfekt :0)

Nå var jo mine unger mini da..Kjøpte str 44..Hihi..

Men her var det snakk om en seksåring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...