Gå til innhold

Merking av tøy i barnehagen

Gjest lurer jeg på

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Anonym 82

9

• AneM1365380603

8

• Lotte :o)

3

Mest aktive i denne tråden

Vi kjøper også tøyet litt stort, men husker når de var små, var moro å ha noen plagg som passet perfekt :0)

Nå var jo mine unger mini da..Kjøpte str 44..Hihi..

Hehe, ser nå at jeg leste feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er så små går det kanskje litt ekstra ja...

Nå har jeg handlet endel klær på salg, 10-20-30 kr pr plagg!

Helt sykt hvor mye klær det finnes!

Vinter klær handles på vintersalget, og legges bort til neste år.

Samme med sommer klær, genialt. :0)

Vi har kun en inntekt, så jeg har ikke god råd jeg heller ;0)

Sånne tilbud kommer jeg aldri over! For det første bor jeg på et lite sted, så det er ikke altfor mange butikker som selger babytøy her. For det andre går jeg ikke i butikker når jeg ikke skal ha noe, for da bruker jeg bare penger jeg ikke har!

Har tenkt på det jeg også, å kjøpe klær til neste sesong! Gjorde ikke det med sommertøy nå, for hun har vokst så innmari fort frem til nå. Hun begynte med str 74 før hun var 4 mnd, og da hadde jeg liksom ingen aning om hvilken str hun kommer til å bruke neste sommer...

Men nå tror jeg at veksten hennes har stabilisert seg litt. Hun ligger på str 80 nå, som jo er str 1 år... Men jeg regner nok med at det holder frem mot den tiden hun blir 1 år faktisk... Hun kan jo ikke rase avgårde i denne farten for alltid!!?

Så da tenkte jeg at jeg til våren kan handle på salg, og kjøpe vintertøy i str 92 (2 år). Hun blir 2 i mars etter neste vinter, så da skulle det vel være greit... Det blir sikkert lettere når hun blir litt eldre, å beregne str et år fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Er jeg i tvil tar jeg "krølletesten" i butikken;-) ''

Krølltesten?

Krøller kraftig sammen en flik av stoffet inne i hånda og slipper og ser hvordan det tålte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne tilbud kommer jeg aldri over! For det første bor jeg på et lite sted, så det er ikke altfor mange butikker som selger babytøy her. For det andre går jeg ikke i butikker når jeg ikke skal ha noe, for da bruker jeg bare penger jeg ikke har!

Har tenkt på det jeg også, å kjøpe klær til neste sesong! Gjorde ikke det med sommertøy nå, for hun har vokst så innmari fort frem til nå. Hun begynte med str 74 før hun var 4 mnd, og da hadde jeg liksom ingen aning om hvilken str hun kommer til å bruke neste sommer...

Men nå tror jeg at veksten hennes har stabilisert seg litt. Hun ligger på str 80 nå, som jo er str 1 år... Men jeg regner nok med at det holder frem mot den tiden hun blir 1 år faktisk... Hun kan jo ikke rase avgårde i denne farten for alltid!!?

Så da tenkte jeg at jeg til våren kan handle på salg, og kjøpe vintertøy i str 92 (2 år). Hun blir 2 i mars etter neste vinter, så da skulle det vel være greit... Det blir sikkert lettere når hun blir litt eldre, å beregne str et år fremover!

Det blir nok litt lettere når hun blir eldre ja...

Jeg selv har alltid hatt et lager med for stort tøy til ungene, så tar jeg frem litt etterhvert.

Stor jente du har! Mine har alltid vært så små! He,he!

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er fryktelig dårlig til å merke klær.. Jakker, dresser, regntøy, tøfler, sko og støvler er de plagga jeg stort sett får somla meg til å merke.. Sjelden klær blir borte. Det dukker alltids opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok litt lettere når hun blir eldre ja...

Jeg selv har alltid hatt et lager med for stort tøy til ungene, så tar jeg frem litt etterhvert.

Stor jente du har! Mine har alltid vært så små! He,he!

:0)

Vi har arvet en del, og da har det vært slik at jeg har hentet frem i riktig str etterhvert. Men nå har hun tatt igjen jenta hun arvet av, så nå blir det ikke så mye av det lenger... (Jenta er 10 mnd eldre enn mi, men litt lita fordi hun var prematur)

Hvis jeg kommer over salg, kommer jeg nok til å begynne å kjøpe en del som er for stort jeg også. Det er selvfølgelig morsomst å få brukt det nye med en gang, men også gøy å gå og hente noe nytt i skuffen, som endelig passer:-)

Stor ja, lang og tynn:-) Godt de er forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig pes å finne fram strykebrett og -jern. Det er for min del sjelden slik at jeg har en stor haug med klær som skal merkes, så da synes jeg dette tar uforholdsmessig mye tid for merking av ett eller noen få plagg.

Da tar jeg heller og syr på lapper, faktisk;-) Jeg har en liten eske på stua med slike broderte lapper, et par trådsneller og nåler. En lapp eller to nestes på mens jeg ser på noe jeg likevel ville sett på TV;-)

Og det at du gidder å sy på, det imponerer meg! :-) For det syns jeg må være et skikkelig pes.

Nå skal det sies at jeg ikke bruker strykebrett da, hvis jeg bare skal merke et plagg eller tre. Jeg tar en skjærefjøl med et oppvaskhåndkle oppå, plugger inn strykejernet og merker i vei

:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, strykelapper er bare pes, med mindre man stryker klær veldig ofte...''

Jeg har allergi mot strykejernet. Tenk på alle de som til og med stryker sengtøyet. Det gjør min eks-svigermor. Der har vi en ekte husmor, he he.

Det har jeg mistanke om at min svigermor gjør også, for mye av tøyet vi får til babyen er klær som må strykes. Eller håndvaskes... Det vil si klær jeg aldri ville ha kjøpt selv! Irriterende i grunnen! Vil man gjøre noe fint for småbarnsforeldre, så kjøp i hvert fall ikke klær som må strykes eller håndvaskes til barna deres...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har arvet en del, og da har det vært slik at jeg har hentet frem i riktig str etterhvert. Men nå har hun tatt igjen jenta hun arvet av, så nå blir det ikke så mye av det lenger... (Jenta er 10 mnd eldre enn mi, men litt lita fordi hun var prematur)

Hvis jeg kommer over salg, kommer jeg nok til å begynne å kjøpe en del som er for stort jeg også. Det er selvfølgelig morsomst å få brukt det nye med en gang, men også gøy å gå og hente noe nytt i skuffen, som endelig passer:-)

Stor ja, lang og tynn:-) Godt de er forskjellige!

Jeg pleier å si at de passer akkurat inn i skinnet sitt ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å si at de passer akkurat inn i skinnet sitt ;0)

He he, det gjør de jaggu:-) Og så blir man eldre, og kan dessverre ikke si det lenger...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg mistanke om at min svigermor gjør også, for mye av tøyet vi får til babyen er klær som må strykes. Eller håndvaskes... Det vil si klær jeg aldri ville ha kjøpt selv! Irriterende i grunnen! Vil man gjøre noe fint for småbarnsforeldre, så kjøp i hvert fall ikke klær som må strykes eller håndvaskes til barna deres...!

Mine får heldigvis ikke mange plagg som trenger spesialbehandling :)

Jaggu er vi blitt late. Tidligere vasket de alt for hånd, og nå sutrer vi for den minste ting vi må gjøre ;) Helst skulle klærne gå i vaskemaskinen selv, tørke seg selv, brette seg sammen og legge seg pent i skapene.

Klær med fjernkontroll kanskje?-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er er far til en gutt på 2 1/2år. Jeg merker alle klær og sko. Ikke sokker. Et veldig fint sted å bestille slike navnelapper som også inkl. tlf nr er: www.navnelapper.no

Der får du et sett med mange.... Både klistermerker og sånne du bruker stryke jernet og setter på klærne. Veldig fine å sette på lappen inni i klærne der det står hvor mange grader osv. det er på klesplagget ! Lykke til. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får heldigvis ikke mange plagg som trenger spesialbehandling :)

Jaggu er vi blitt late. Tidligere vasket de alt for hånd, og nå sutrer vi for den minste ting vi må gjøre ;) Helst skulle klærne gå i vaskemaskinen selv, tørke seg selv, brette seg sammen og legge seg pent i skapene.

Klær med fjernkontroll kanskje?-))

He he he... Leste gjennom det jeg hadde skrevet, og oppdaget at det ser ut som om jeg er veldig utakknemlig, og det stemmer ikke! Jeg er veldig glad for alt hun får, for det er dyrt med små!

Men tilbake til det du skriver... Før så vasket man alt for hånd og strøk og herjet. Ja, men for det første så var det flere hjemmeværende mødre den gangen, som hadde tid til slikt. Og for det andre har vi myyyyyye mer klær nå enn den gangen! Det er kanskje ikke noe godt argument, for vi TRENGER ikke så mye klær, men sånn har det nå engang utviklet seg!

Dessuten har vi jo mye mer fore nå, i den lille fritiden man har! Både egne og barnas hobbyer tar opp masser av stryke-klær-tid...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he... Leste gjennom det jeg hadde skrevet, og oppdaget at det ser ut som om jeg er veldig utakknemlig, og det stemmer ikke! Jeg er veldig glad for alt hun får, for det er dyrt med små!

Men tilbake til det du skriver... Før så vasket man alt for hånd og strøk og herjet. Ja, men for det første så var det flere hjemmeværende mødre den gangen, som hadde tid til slikt. Og for det andre har vi myyyyyye mer klær nå enn den gangen! Det er kanskje ikke noe godt argument, for vi TRENGER ikke så mye klær, men sånn har det nå engang utviklet seg!

Dessuten har vi jo mye mer fore nå, i den lille fritiden man har! Både egne og barnas hobbyer tar opp masser av stryke-klær-tid...!

Jeg har fire unger, så jeg skjønner veldig godt hva du snakker om ;)

Min svigermor hadde flere sengevætere, og hun vasket alt sengetøyet for hånd. Jeg pleier å tenke på henne når jeg er lei av vasking av klær. Så er jeg takknemlig for at det finnes vaskemaskin og ikke minst oppvaskmaskin.

Jeg er også glad for at jeg har en mann som stryker tøy når det trengs :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang plagg som må håndvaskes:

Som barnløs med en venninne som var nybakt mor, fant jeg fort ut at et var dumt å ha på plagg som måtte håndvaskes og/eller strykes når jeg kom på besøk til dem;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...