calendula Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Merker alt - bruker stryk-på lapper og tar en økt mens jeg ser TV. Sokker merker jeg under foten. Har en høy stjerne i barnehagen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Merker alt - bruker stryk-på lapper og tar en økt mens jeg ser TV. Sokker merker jeg under foten. Har en høy stjerne i barnehagen ;-) ;-) Jeg husker da poden min var ca 3 år. I kassen for gjenglemt tøy lå det en bukse som lignet litt på en bukse han hadde, men ikke helt. Personalet la den en dag på hylla til poden; jeg la den tilbake i gjenglemtkassa. Dagen etter hadde de sendt den med husbonden hjem; jeg returnerte dagen derpå og la i gjenglemtkassa igjen. Da spurte personalet sønnen min "er dette din bukse?" da han nølte og ikke helt visste hva han skulle svare, kom det fra en 6-åring: "Står det navnet hans på den?" Nei, det gjorde det ikke, måtte personalet innrømme. Hvorpå 6-åringen fortsatte: "Da er det ikke hans bukse, for det står ALLTID navn på hans klær!" ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ja, det gjorde jeg da jeg hadde barnehagebarn og barn i småskolen, sokker er jo slikt som blir kledd av seg både her og der og som blir våte. Første gang man skal merke tar jo tid, men etterhvert så merker man det nye tøyet etterhvert som man handler det inn. Gode vaner:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvis man vil ha tøy tilbake igjen så er det greiest å merke det ja. Gidder ikke alltid merke sokker, men ellers skriver jeg alltid navnet med sprittusj enten på vaskelappen eller i nakken på plagget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kjedelig å handle barneklær??? Det er for lite kjedelig er min mening, for når jeg skal handle til meg selv glir jeg helt automatisk inn på barneklærforretninger. "når jeg skal handle til meg selv glir jeg helt automatisk inn på barneklærforretninger" *rekker opp hånda* - da er vi to! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 "når jeg skal handle til meg selv glir jeg helt automatisk inn på barneklærforretninger" *rekker opp hånda* - da er vi to! ) *haha* Jeg har grepet meg selv i å lure på om jeg har nok navnelapper igjen når jeg har vært ute og handlet klær til meg selv. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 *haha* Jeg har grepet meg selv i å lure på om jeg har nok navnelapper igjen når jeg har vært ute og handlet klær til meg selv. ) Hehe! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudolfine Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 ;-) Jeg husker da poden min var ca 3 år. I kassen for gjenglemt tøy lå det en bukse som lignet litt på en bukse han hadde, men ikke helt. Personalet la den en dag på hylla til poden; jeg la den tilbake i gjenglemtkassa. Dagen etter hadde de sendt den med husbonden hjem; jeg returnerte dagen derpå og la i gjenglemtkassa igjen. Da spurte personalet sønnen min "er dette din bukse?" da han nølte og ikke helt visste hva han skulle svare, kom det fra en 6-åring: "Står det navnet hans på den?" Nei, det gjorde det ikke, måtte personalet innrømme. Hvorpå 6-åringen fortsatte: "Da er det ikke hans bukse, for det står ALLTID navn på hans klær!" ;-) Hi hi, sånn er det her også. Når personalet i bhg ikke vet rette eier til tøyet, og det ikke står navn i, så vet de at det i alle fall ikke er vårt. Vi har flere ganger fåt skryt for god merking av tøy. Jeg merker alt, sokker, genser/bukser, yttertøy, hårklemmer, osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hi hi, sånn er det her også. Når personalet i bhg ikke vet rette eier til tøyet, og det ikke står navn i, så vet de at det i alle fall ikke er vårt. Vi har flere ganger fåt skryt for god merking av tøy. Jeg merker alt, sokker, genser/bukser, yttertøy, hårklemmer, osv. ''Jeg merker alt, sokker, genser/bukser, yttertøy, hårklemmer, osv.'' Hvordan klarer du å merke hårklemmer? Der forventer jeg svinn, så jeg har en skuffe full hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudolfine Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 ''Jeg merker alt, sokker, genser/bukser, yttertøy, hårklemmer, osv.'' Hvordan klarer du å merke hårklemmer? Der forventer jeg svinn, så jeg har en skuffe full hjemme. Joda, vi har ganske mange av både hårklemmer og strikk. Men det var ei stund her at jenta gikk i bhg med 4-5-6 klemmer i håret, og kom hjem med 2-3 klemmer. Da begynte jeg å skrive enten forbokstav eller hele navnet på baksida på klemmene. Gikk fint med en tynn sprittusj eller merkepenn. Merkinga holder ei stund, i alle fall. Det viste seg jo også etter ei stund at bhg hadde opparbeida seg et lager, på grupperommet og på badet. Så de hadde ikke forsvunnet, heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.