Gå til innhold

noen politiske tema for oss foreldre

Gjest Lyst til å bli politiker

Anbefalte innlegg

Og hva ville du gjort for oss som har valgt å være hjemme med ungene da?

Når jeg leser dette blir jeg rett og slett litt...Tja, oppgitt kanskje.

Det virker ikke som ungene passer inn lengre, de må liksom lempes her og der, mor og far må rekke jobb...

De hjemmeværende er det du som må bli politiker og kjempe for, trådstarter kjemper for de arbeidende mødrene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

11

• mariaflyfly

11

• Aliza1365380759

11

• ....AV

7

Ja, det er lite potetåkermuligheter der jeg bor nå, for å si det sånn.. *ler litt*

*knise*

Jeg kunne vel fått til en fin åker her, men er så mye lettere å kjøpe de..Helst ferdig vasket ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hjemmeværende er det du som må bli politiker og kjempe for, trådstarter kjemper for de arbeidende mødrene:-)

He,he, tror ikke jeg skal satse på en karriere der ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

*knise*

Jeg kunne vel fått til en fin åker her, men er så mye lettere å kjøpe de..Helst ferdig vasket ;0)

Ja, men det er noe helt eget med hjemmedyrkede grønnsaker, eller å lage ting fra grunnen av. Det er litt mer sjarm i å gå ut i hagen for å plukke gulrøtter og potet til middag, enn å kjøpe det på Rema :-) I tillegg til potet hadde vi gulrøtter, salat, sukkererter, og diverse andre grønnsaker. I et par år dyrket vi rødbeter også, som vi laget "egen" rødbeter av (sånn på glass, med karve og sånt i), og vi har også laget løvetannvin. (ble vel mer som "løvetannsprit" tenker jeg, ble en svært høy alkoholprosent, så tror knapt noen har turt å smake på den :-P) Men det er myyye enklere å kjøpe ting på butikken ja, det skal være sikkert! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er noe helt eget med hjemmedyrkede grønnsaker, eller å lage ting fra grunnen av. Det er litt mer sjarm i å gå ut i hagen for å plukke gulrøtter og potet til middag, enn å kjøpe det på Rema :-) I tillegg til potet hadde vi gulrøtter, salat, sukkererter, og diverse andre grønnsaker. I et par år dyrket vi rødbeter også, som vi laget "egen" rødbeter av (sånn på glass, med karve og sånt i), og vi har også laget løvetannvin. (ble vel mer som "løvetannsprit" tenker jeg, ble en svært høy alkoholprosent, så tror knapt noen har turt å smake på den :-P) Men det er myyye enklere å kjøpe ting på butikken ja, det skal være sikkert! ;-)

Oi, hørtes spesielt ut med løvatannvin! Hohoho!

Vi har hatt sukkererter og gulrot, kjempe koslig!

Og veldig spennende når vi dro opp gurøttene! He,he!

Geita spiste opp sukkerertene...He,he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest b&u arbeider

Har ikke lest et eneste av svarene her, men jeg har lyst til å si min mening.

Helt enig i at det blir dyrt med både sfo og barnehageplasser for mange og at vi sender for mye penger ut av landet vårt er dårlig gjort overfor de svake her.

Jeg lurer på hva det gjør med barn å være på farten fra tidlig morgen til kveld og kanskje se sine foreldre bare noen skarve travle timer på kvelden dag ut og dag inn.

I 3 halv 4 tiden er det mange som spør om når de blir hentet på vår sfo for da er de kjempeslitne for de har vært der siden 7.

Jeg er også bekymret over at stadig flere barn får diagnoser, spesielt angående konsentrasjon,-har det en sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aliza1365380759

Oi, hørtes spesielt ut med løvatannvin! Hohoho!

Vi har hatt sukkererter og gulrot, kjempe koslig!

Og veldig spennende når vi dro opp gurøttene! He,he!

Geita spiste opp sukkerertene...He,he!

Hehe, og så sukkererter som er sååå godt! Skjønner godt at geita kom dere i forkjøpet! ;-) Og det å lage løvetannvin er et ganske merkelig tidsfordriv ja, men noe skal man tydeligvis ha å henge fingrene i. Man lager den bare av selve kronbladene, og det skal _mye_ løvetann til før det er mulig, men når hele familien sendes ut for å plukke løvetann så går det greit å samle inn. Anbefales ikke å gjøre alene *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, og så sukkererter som er sååå godt! Skjønner godt at geita kom dere i forkjøpet! ;-) Og det å lage løvetannvin er et ganske merkelig tidsfordriv ja, men noe skal man tydeligvis ha å henge fingrene i. Man lager den bare av selve kronbladene, og det skal _mye_ løvetann til før det er mulig, men når hele familien sendes ut for å plukke løvetann så går det greit å samle inn. Anbefales ikke å gjøre alene *hehe*

Men det kan da umulig smake godt??..........

Holder på meg kirsebær likør her, den skal stå til jul nå.

Snu den hver dag, blir spennende :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest et eneste av svarene her, men jeg har lyst til å si min mening.

Helt enig i at det blir dyrt med både sfo og barnehageplasser for mange og at vi sender for mye penger ut av landet vårt er dårlig gjort overfor de svake her.

Jeg lurer på hva det gjør med barn å være på farten fra tidlig morgen til kveld og kanskje se sine foreldre bare noen skarve travle timer på kvelden dag ut og dag inn.

I 3 halv 4 tiden er det mange som spør om når de blir hentet på vår sfo for da er de kjempeslitne for de har vært der siden 7.

Jeg er også bekymret over at stadig flere barn får diagnoser, spesielt angående konsentrasjon,-har det en sammenheng?

6 timer i barnehage/sfo er nok, det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så du er fullstendig ukjent med begrepet "potetferie"? ;-) (jeg er forresten ikke så gammel som det kan høres ut som i det innlegget der tror jeg.. :-))

Du hørtes litt gammel ut ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Men det kan da umulig smake godt??..........

Holder på meg kirsebær likør her, den skal stå til jul nå.

Snu den hver dag, blir spennende :0)

Kirsebærlikør er godt ja! :-D Og den løvetannvin smaker ikke så verst altså, men den er "farlig sterk", så jeg har drukket svært lite av den. Tror det er en sånn vin man ikke kan drikke mens man sitter i hyggelig lag og snakker med noen, da risikerer man at beina ikke holder når man forsøker å reise seg igjen.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirsebærlikør er godt ja! :-D Og den løvetannvin smaker ikke så verst altså, men den er "farlig sterk", så jeg har drukket svært lite av den. Tror det er en sånn vin man ikke kan drikke mens man sitter i hyggelig lag og snakker med noen, da risikerer man at beina ikke holder når man forsøker å reise seg igjen.. ;-)

Hihi, skumle greier ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke mer enn 23 år... :-)

Eg trodde du var ung ja, men blei "lurt" av det du skreiv her:

''(de hadde en bil fra midten av 70-tallet da jeg vokste opp,...''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Eg trodde du var ung ja, men blei "lurt" av det du skreiv her:

''(de hadde en bil fra midten av 70-tallet da jeg vokste opp,...''

Ah, nei, det jeg mente med det, som jeg noe uklart skrev i setningen etter, var at denne bilen allerede var 10 år gammel da jeg ble født, altså på midten av 80-tallet, og at den ikke ble byttet ut før ca år 2003. Beklager at jeg sa det så uklart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nei, det jeg mente med det, som jeg noe uklart skrev i setningen etter, var at denne bilen allerede var 10 år gammel da jeg ble født, altså på midten av 80-tallet, og at den ikke ble byttet ut før ca år 2003. Beklager at jeg sa det så uklart! :-)

Når du blei født var eg like gammel som du er no. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Når du blei født var eg like gammel som du er no. :-)

Hehe, ja, jeg har forstått det sånn at du har en sønn som er noen få år yngre enn meg.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barnløs av valg

Husk samfunnet ikke bare består av småbarnsfamilier.

Skattebetalere uten barn (ja, de finnes - og de har svært få rabattordninger, subsidierte velferdsgoder og permisjonsrettigheter) skal også ha noe igjen for det de bidrar med til fellesskapet. Ikke minst når de blir gamle.

Tidlig på 1990-tallet var boligrenten tosifret, den betalte fødselspermisjonen var et halvt år og de barnehageplassene som fantes for barn under tre år, kostet ca. kr. 4000. Ting har faktisk gått framover.

Enig med deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer i barnehage/sfo er nok, det er min erfaring.

Helt enig. Men det er alt for mange som er på skole/SFO.

På vår skole er de fleste barna der fra kl 08 til 16.20.

Det er alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er heldig som har høy utdanning, dessverre er det ikke alle som har hatt muligheten til det. De fleste "kvinneyrker" hvor man kun har krav til vgs eller ingenting av utdanning er lavtlønnede yrker.

Det er jo ikke akkurat _flaks_ at jeg har høyere utdanning, det er et valg jeg har tatt. Jeg har jobbet hard for utdanningen min, og jeg betaler ned på studielån fremdeles nå 15 år etter jeg var ferdig.

Det var ikke _fleks_ at mannen min tok høyere utdanning heller, det var et valg han tok.

Ingen av oss har arvet eller fått noen penger, vi har jobbet siden vi var 15 år begge to ved siden av skole og studie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...